Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsproblemer fra kunde

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Har et lille problem med en kunde som åbenbart ikke kan finde ud af at betale.
Kunden har fået lavet en del, blandt andet en hjemmeside. Da jeg jo har adgang til hans webhotel har jeg overvejet at lukke hans side ned indtil han betaler for det arbejde han har fået udført.

Her kommer jeg så i tvivl om jeg overhovedet må det. ? Altså som jeg ser det er det jo i princippet mig der ejer design og webhotel o.s.v. indtil han har betalt det han skal.

Det er jo næsten som at købe en bil, hvis man ikke betaler henter forhandleren den jo bare igen.

 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret det er p...e irreterende, men du må ikke. 

En måde at undgå det på er ved at:

1. Få et downpaymnet så stort som muligt før du starter. 

2. Få en staging server hvor kunden har adgang til det du har lavet, men du installerer det først på kundens server efter du får balancen betalt, eller balancen - 10%.

Et eller andet i den retning.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Du har ret det er p...e irreterende, men du må ikke. 

Som udgangspunkt har du ret Peter, men man kan man ikke omgå dette ved at indføre i sine betingelser, hvis ikke betaling falder lukkes der for webhotellet.

/allan

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU:
hvis ikke betaling falder lukkes der for webhotellet.

OK enig, men problemet er at gør du det selvom at du må, så bliver der et ramaskrig som så kan igangsætte alle mulig rygter om din virksomhed

Det er at kæmpe mod rygter er næsten umulig for en virksomhed, og det er ofte bedre at tage en lidt milder vej, enddog at tage et tab end et slagsmål. 

Rygter er noget som startes af små kryster og kujoner som ikke er i stand til at få noget til at virke selv, og i deres mørke syge sind får de et kick ud af at starte et rygte som skader andre. 

Hvis man som firma har lukket en hjemmeside pga en kunde om ikke betaler, så bliver det hurtigt ændret til at kunden havde betalt det som var aftalt, men at leverandøren ikke havde lavet osv osv osv....  

Hvis blot man kunne finde en måde at spotte de små syge kujoner og kryster før man går i gang så ville livet være noget nemmere! 

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 04:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres respons på denne tid af døgnet Big Smile

Ja det er sku pi... træls på god gammeldags jysk.

Har snakket med kunden flere gange.  Hver eneste gang har han en undskyldning på hvorfor han endnu ikke har betalt. Så er hans bil i stykke og kan ikke komme på sin netbank. Ellers er han blevet kaldt på hans vikar arbejde og derfor intet nået.
Det der faktisk i mine øjne er værst er at han efter telefonisk aftale fik længere betalingsfrist end normalt. Så ringer han dagen før han skal betale og fortæller at der går lige en dag mere, og når jeg så kontakter ham dagen efter for at høre så er der kommet et eller andet i vejen.

Har besluttet mig for at næste gang han henvender sig så skal han betale 30% mere en andre kunder. Skal da have nogle penge for det besvær det giver med rykkere.Super Angry

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 05:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Wichmann:
Har besluttet mig for at næste gang han henvender sig så skal han betale 30% mere en andre kunder. Skal da have nogle penge for det besvær det giver med rykkere

Måske det er bedre ikke at handle med ham næste gang :-)

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja måske. Men pengene er jo i princippet lige gode, og hvis han betaler det mere end andre kunder så er det vel bare en bedre indtjening til mig, så overlever jeg nok at skulle rykke en ekstra gang for pengene. Wink

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Wichmann:
, så overlever jeg nok at skulle rykke en ekstra gang for pengene

ja, lige ind til den dag hvor han IKKE betaler så er alt tabt...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)