Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server-hosting! Hvad har jeg brug for?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian V. Hansen:
Jeg skal bruge en server, der kan holde gang i f.eks. 100 hjemmesider. (et ca tal)
Den skal hoste de 100 hjemmesider, styre mail-server og eventuelt et betalingsmodul.  

Brian V. Hansen:
De 100 hjemmesider, vil være forbundet til en touch-løsning, hvor diverse gæster kan bruge dem på diverse sider, bestillingsformular, mail-formular osv.  Der vil være billeder, og videoer på siderne. 
Hjemmesiderne er lavet i platformen Umbraco, og fylder ikke mere end 40-60 mb pr. enhed(hjemmeside, udover Umbraco)

Efter dette er der en masse antagelser, som jeg dybest set bare er uenig i. Jeg er dog enig i at dette kan læses på flere måder, men lad os tage worst case:

100 sider á 60 mb stykket ca 6Gb, en mail og betalingsmodul.

Så er der kravet om at de er aktive samtidig via touch - Jamen stik en gammel lortemaskine 12 Gb RAM det er billigt og det løser dit problem. Brugere af touch kan godt vente 2-3 sekunder på at deres video starter alligevel. Vil du have svartider på 0.X sekunder, jamen så brug nogle ordentlige SSD i raid 0 - brug derefter raid 10 eller dubler hele maskinen, så du er sikker på altid at have et failover system. Der er pengene brugt 100 gange bedre.

Et langsomt system de virker er bedre end et hurtigt der helt kan gå ned! - Når du bruger dit dankort, så venter du hellere 20 sekunder og transaktionen går igennem end du bliver afvist og du må efterlade dine vare.

Om du køber maskiner selv, får dem hosted, bruger cloud er helt op til dig, bare sørg for at der er en backup, som virker når det gælder - FAILOVER SKAL TESTES GRUNDIGT OG LØBENDE. Dette inkl. linje, strøm, køling, switches, routere,,, blah blah blah... ALT!

Dennis

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et godt råd, som går lidt mere på software end hardware... Kig på NGInx i stedet for Apache. Den er gratis, men extremt hurtig til at servere indhold. Vi anvender det ikke i Meebox, da det ikke er lige så fleksibelt som Apache, men jeg har nogle andre sites på nogle andre servere, hvor dets funktionalitet passer og jeg har brugt det. Her har jeg barberet load ned fra 6-7 sek til 0.5-1 sek. Samme server, samme side, samme hardware - men NGInx er simpelthen så hurtig!

Så - overvej den, det kan du vinde meget ved. Vedr. hardware, har du vist fået masser råd allerede :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:

Et godt råd, som går lidt mere på software end hardware... Kig på NGInx i stedet for Apache. Den er gratis, men extremt hurtig til at servere indhold. Vi anvender det ikke i Meebox, da det ikke er lige så fleksibelt som Apache, men jeg har nogle andre sites på nogle andre servere, hvor dets funktionalitet passer og jeg har brugt det. Her har jeg barberet load ned fra 6-7 sek til 0.5-1 sek. Samme server, samme side, samme hardware - men NGInx er simpelthen så hurtig!

Så - overvej den, det kan du vinde meget ved. Vedr. hardware, har du vist fået masser råd allerede :-)



Et rigtigt godt råd. Ved dog ikke, hvordan Nginx spiller sammen med permalinks i Umbraco?
Derudover vil der måske være ræson i at servere statisk indhold (fx de videoer, du nævner) fra et CDN (Content Delivery Network).
 
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Kontakt mig direkte på henhans@gmail.com - vi kan evt hjælpe med et løsningsforslag

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Anders - Meebox:

Et godt råd, som går lidt mere på software end hardware... Kig på NGInx i stedet for Apache. Den er gratis, men extremt hurtig til at servere indhold. Vi anvender det ikke i Meebox, da det ikke er lige så fleksibelt som Apache, men jeg har nogle andre sites på nogle andre servere, hvor dets funktionalitet passer og jeg har brugt det. Her har jeg barberet load ned fra 6-7 sek til 0.5-1 sek. Samme server, samme side, samme hardware - men NGInx er simpelthen så hurtig!

Så - overvej den, det kan du vinde meget ved. Vedr. hardware, har du vist fået masser råd allerede :-)



Et rigtigt godt råd. Ved dog ikke, hvordan Nginx spiller sammen med permalinks i Umbraco?
Derudover vil der måske være ræson i at servere statisk indhold (fx de videoer, du nævner) fra et CDN (Content Delivery Network). 

Jeg ved der findes mulighed for permalinks og rewrite i NGInx også, selvom det er lidt anderledes end hos Apache. Men hvis man holder tungen lige i munden og er lidt fingernem med et par reg-ex, så burde det nok kunne lade sig gøre. Jeg har i hvert fald kunnet gøre det på www.speedgaming.pro (for at give et eksempel). 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:
Et godt råd, som går lidt mere på software end hardware... Kig på NGInx i stedet for Apache.

Kan man serverer Umbraco sites fra Apache eller NGInx, jeg troede kun man brugte Umbraco på IIS ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Kan man serverer Umbraco sites fra Apache eller NGInx, jeg troede kun man brugte Umbraco på IIS ?

Jeg tror det er mere nogle der ikke har læst tråden ordentligt :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:
Et godt råd, som går lidt mere på software end hardware... Kig på NGInx i stedet for Apache. Den er gratis, men extremt hurtig til at servere indhold.

Anders - du har set at der er snakket om Umbraco og .NET?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry! Jeg var 100% sikker på, at han talte om noget apache/lnx tidligere.

Min bøf, jeg æder mine ord og smiler sødt. NGInx er naturligvis kun til Linux og det der følger hermed. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

For at gøre det helt klart er det en lejet server-hosting jeg har brug for. 

Så hvis nogen har links til nogle gode udbyder, er i velkomne til at smide det her. 

Allesammen tak for jeres input so far ;) 

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)