Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i akkumulerende papirer i virksomhedsordningen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ca. 300000 kr. stående på en bankkonto til ca. 1% Pengene stammer fra ikke-hævet overskud i virksomhedsordningen (sundhedsbranchen). Pengene skal ikke røres, bortset fra at jeg har fået øje på, at de (nogle af dem) kan investeres i visse, godkendte akkumulerende investeringspapirer.

Mit dilemma:

Min revisor, som  jeg er meget glad for og tilfreds med, synes jeg skal lade være, da investering i papirer ikke har noget at gøre min stamvirksomhed at gøre.

Omvendt: næsten at forære penge til banken bryder jeg min ikke om.

Spørger jeg i banken henviser de til revisoren !

Er der nogen, der har et godt råd eller argument, som kan bruges overfor revisoren ?

mvh

Docduck

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Følg din revisors rådgivning!

1. Hvis du vil investere pengene udenfor virksomhedens kerneområde, så skal de hæves som privatforbrug, og du skal dermed betale personlig skat af pengene. Det kan være alt fra 40%-59%.

2. At investere i øjeblikket kræver en del indsigt, da markederne er meget ustabile. Du kan hurtigt miste mange penge, også selvom det lyder som en lovende investering.

3. Banken er ikke din ven. I dette tilfælde lyder det dog til, at den trods alt ikke har fået dollartegn i øjnene ved synet af dine penge. Det er højst usædvanligt, og peger også i retning af, at markederne ikke er opadgående!

Det er dog i sidste ende dine egne penge, og du kan selvfølgelig gøre som du selv ønsker.

Hvis du er fast besluttet på at investere, så forhør din revisor til, hvor meget skat du skal betale ved at hæve pengene, og gør dine vurderinger på det grundlag.

Held og lykke med investeringerne!

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener faktisk at der for nyligt er trådt nye regler i kraft ifbm virksomhedsordningen og investeringer, der f.eks. muliggør investering i aktier m.v. - jeg vender lige tilbage når jeg har fundet artiklen frem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Du har ret Jørgen..der må under VSO investeres i visse akkumulerende investeringsforeninger.

Dette betragtes ikke som en hævning..og har været reglen gennem mange år....Martin!!

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)