Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Søgemaskineoptimering - i klare, hårde facts!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

SEO er for de fleste en meget udefinérbar "ting". Måske er det dét for alle, for selvom vi ikke kan komme udenom, at SEO er her for at blive og at det har en effekt, så er det blevet så levende et produkt, at det for mig at se, både er ret så uoverskueligt og desuden er umuligt at komme udenom, hvis man har bare en smule respekt for sin egen forretning.

Jeg savner dog nogle klare, hårde facts om SEO, hvad det gør, hvorfor det gør det og hvorfor netop "jeg" skal vælge det.

Kan nogen komme med gode bud på det, eventuelt smide link hvor det vil være muligt og på en enkel, overskuelig måde, måske i punktform, at informerer sig om SEO og fordelene ved det?

Pft.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej.

Fordele:

- Du får besøgende

- Du får salg/leads

- De er alle gratis

- ovenstående styrker din forretning

- Dine konkurrenter får færre salg/leads (da du har taget deres)

- Nemt at måle resultater og udbytter (alt kan trackes)

Ulemper:

- Det koster penge og kan være dyrt

- Du får ingen garanti (medmindre du handler med en klovn)

- Du har svært ved at have teknisk indblik i processen

- Du aner sikkert ikke om det du gør er rigtigt, når du starter samarbejdet (du tager chancen)

Så alt i alt, er det stort set som med alt andet markedsføring. Du ved det kan give utroligt meget, og du ved du kan få masser af trafik og kunder - men du kan ikke være sikker og derfor er det en risky investering.

Med SEO er der bare en stor forskel, i forhold til alt andet markedsføring. Her handler det om at vælge den rette person/firma og ikke det rette medie. Fordi mediet er Google.

Håber det hjalp. Held og lyks med det!  

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

seOrdbogen:

Hej.

Fordele:

- Du får besøgende

- Du får salg/leads

- De er alle gratis

- ovenstående styrker din forretning

- Dine konkurrenter får færre salg/leads (da du har taget deres)

- Nemt at måle resultater og udbytter (alt kan trackes)

Ulemper:

- Det koster penge og kan være dyrt

- Du får ingen garanti (medmindre du handler med en klovn)

- Du har svært ved at have teknisk indblik i processen

- Du aner sikkert ikke om det du gør er rigtigt, når du starter samarbejdet (du tager chancen)

Så alt i alt, er det stort set som med alt andet markedsføring. Du ved det kan give utroligt meget, og du ved du kan få masser af trafik og kunder - men du kan ikke være sikker og derfor er det en risky investering.

Med SEO er der bare en stor forskel, i forhold til alt andet markedsføring. Her handler det om at vælge den rette person/firma og ikke det rette medie. Fordi mediet er Google.

Håber det hjalp. Held og lyks med det!  

Hej

Det er netop det jeg søger. Men gerne mere af det. Ved du hvor det er muligt at støve sådan info op?

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SaleCity:

Hej!

Prøv evt. at se dette link:

http://www.agilitor.dk/grundlaeggende-seo/

Takker. Har læst det igennem, men der står ikke noget jeg ikke var klar over i forvejen. Jeg er mere ude efter "fordele og ulemper" og noget meget spiseligt info om hvorfor SEO er en fordel for en kunde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Net Republic:

SaleCity:

Hej!

Prøv evt. at se dette link:

Takker. Har læst det igennem, men der står ikke noget jeg ikke var klar over i forvejen. Jeg er mere ude efter "fordele og ulemper" og noget meget spiseligt info om hvorfor SEO er en fordel for en kunde.

Hvis du betragter SEO som en form for markedsføring, er det måske nemmere at se fordele og ulemper for en given kunde?
Hvad koster det at få et køb i hus via traditionelle markedsføringsteknikker? TV-annoncering? Tryksager? Telefoncanvas? Osv.? 
Sælges produktet online? Hvis ja, så er det jo nogenlunde lige til at opstille en kontaktpris. 
Problemet med seo er, at man spiller med blind makker, Google. Så seriøse bureauer vil ikke indgå en aftale om at en førsteplads koster så og så meget for et specifikt ord. Fx 'mobiltelefoner'.
Jeg tror ikke, du finder nogen nem og overskuelig liste over fordele og ulemper, for brancher er forskellige, nicher er forskellige, prisstrukturer er forskellige. Hvad der er en god idé for den ene er en dårlig idé for den anden. Og hvis man ta'r mere fluffy parametre som brandværdi med i ligninerne, bli'r det for alvor komplekst.
Men grundlæggende handler det vel om at styre sit omdømme, sin tilstedeværelse online. At blive fundet af de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt. Og der har seo snitflader ud mod både generel branding, konverteringsoptimering (altså at få de besøgende gjort til kunder), usability og generelt forretnignsdrift. Måske er en kunde ikke kun sit første køb værd, hvis man kan gøre ham eller hende til en loyal kunde, der køber tilbehør halvårligt flere år frem i tiden. Og så videre og så videre.
Hvad er fordelene og ulemperne ved PR? Hvad er fordelene og ulemperne ved marketing? Hvad er fordelene og ulemperne af brand management? Hvad er fordelene og ulemperne ved sociale medier?
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
  • Organisk søgemaskineoptimering, vil som udgangspunkt have en langtidsvirkende effekt: Jo mindre at du bliver taget i at bruge metoder der strider mod søgemaskinernes retningslinjer, vil effekten nemlig ikke forsvinde fra den ene dag til den anden. Har du til sammenligning brugt hele dit Adwordsbudget, vises der ikke flere annoncer indtil du fylder din konto op - at du har brugt nok så mange tusinde kroner gennem det sidste år, spiller ingen rolle her.
  • Optimering af flere forskellige sider tilknyttet dit firmanavn, vil sikre at dårlig omtale ikke stryger til tops på side 1 på Google, i samme sekund som en af dine kunder flipper ud i et blogindlæg, hvor vedkommende omtaler dit firma.
  • Søgemaskineoptimering kan laves i etaper. SEO er sjældent noget der laves i en enkelt omgang. Det giver dig mulighed for at tilkøbe yderligere ydelser, i takt med at du finder ud af om SEO giver tilpas værdi for pengene. Er du helt flad, og har du ingen penge tilbage på markedsføringsbudgettet, kan du i princippet starte selv, og evt. købe dig til professionel hjælp på længere sigt.
  • Er du eller dit SEO-firma tilpas kreative, kan i finde nogle søgeord som konkurrenterne med garanti ikke har tænkt over - dermed kan i stå tilbage som de eneste der bliver vist frem, da i har formået at kommunikere som de eneste til en bestemt gruppe mennesker = ingen konkurrence.

/ Emil

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du allerede Adwords og forstår du værdien af denne markedsføringsform så ligger SEO lige i forlængelse af.

Ligger du nr.1 på Google får du mellem 40-60% af alle søgninger, hvorimod du selv med den bedste Adwords annonce må nøjes med nogle få procent.

Når du bruger Adwords betaler du for hvert klik, når du ligger godt i søgemaskinerne koster det ikke en krone (ud over det du har brugt på at nå derop).

Adwords er nu og her, SEO er for fremtiden. At ligge nr 1 på Google svarer til at have en annonce på Rådhuspladsen - GRATIS - indtil en konkurrent vipper dig af pinden.

En søgemaskine er en algoritme (en ligning/formel/kode) med mange ubekendte. I SEO gælder det om at give algoritmen de rigtige input som giver det bedste resultat. Det er faktisk 'hård videnskab' men som kræver både teknisk viden, marketings evner og kommunikation. Der er ingen magi eller held i SEO, kun erfaring, test og dygtighed. Grundlæggende handler gode placeringer i Google om 3 ting: Godt indhold, god struktur på sitet og popularitet blandt andre websites (målt på hvor mange og hvem der linker til en).

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
hvorimod du selv med den bedste Adwords annonce må nøjes med nogle få procent.

Vil du være sød at uddybe dette? fordi jeg vil lynhurtigt fortælle dig at jeg kan modbevise din påstand, utroligt hurtigt. 

Jeg går ud fra at få procent er under 10-20% ? 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Net Republic:
Det er netop det jeg søger. Men gerne mere af det. Ved du hvor det er muligt at støve sådan info op?

Godt du kunne bruge det :)

Desværre er det jeg har skrevet udelukkende baseret på mine egne erfaringer. Derfor er jeg nok den eneste der kan komme med mere af den slags :) nå ja, og så de 100 andre der arbejder med SEO herinde :) 

du er ihvertfald det rigtige sted og mit bedste råd er at lytte til de rigtige! der er masser af små-dygtige SEO gutter herinde som med glæde vil hjælpe dig med gode gratis råd.

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)