Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medejer i Dansk virksomhed som udlandsdansker - må man det?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg har fået det fortalt og påskrevet af Skat, så er du ikke skattepligtig i Dk hvis du ikke er Hovedaktionær eller gift med Hovedaktionær og du ikke udfører arbejdet fysisk i Dk. Derfor vil jeg mene at du ikke bliver beskattet af udbytte men (formodentlig) skal beskattes af bestyrelses arbejde.

Som du selv konkluderer senere, søg prof hjælp til svar. Mit råd er (da du selv er istand til at formulere dig) skriv til skat med den konstellation du agter at lave og bed dem om et bindende svar. Brug ikke som udgangspunkt penge på skatteeksperter / udenlandseksperter før det er afklaret at det ikke kan gøres som du agter at gøre. Så har de sikkert nogle tricks i ærmet, mere eller mindre grå/sorte, :-)

Eksperterne vil spørge samme sted, prisen er blot en anden, så start selv.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe:
Derfor vil jeg mene at du ikke bliver beskattet af udbytte men (formodentlig) skal beskattes af bestyrelses arbejde.

Lad det nu ikke udvikle sig til en gættekonkurrence mere end højst nødvendig. Tjek kildskattelovens § 2, stk. 1, der fremstår det ganske klart, at der vil være tale om begrænset skattepligt af både honorar for bestyrelsesarbejde og udbytte.

Og nej - eksperter spørger som udgangspunkt kun SKAT, hvor det er nødvendigt eller hvor klienten insisterer. Eksperter finder svar i egne netværk.Geeked

/Henrik

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Og nej - eksperter spørger som udgangspunkt kun SKAT, hvor det er nødvendigt eller hvor klienten insisterer. Eksperter finder svar i egne netværk.Geeked

Det ville jeg nok finde for usikkert - for det er Skat der bestemmer i sidste ende. Cool

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
Lad det nu ikke udvikle sig til en gættekonkurrence mere end højst nødvendig. Tjek kildskattelovens § 2, stk. 1, der fremstår det ganske klart, at der vil være tale om begrænset skattepligt af både honorar for bestyrelsesarbejde og udbytte.
jeg læser måske for hurtigt men der står som jeg læser det at arbejdet skal være udført i DK og det var vel også hvad jeg skrev - eller misforstår jeg noget?

Jeg er lidt ærgelig over din negative tilbagemelding på mit indlæg. Vi er i et forum hvor der spørges bredt og hvis man føler man har et indspark er det vel ok?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Jeg er lidt ærgelig over din negative tilbagemelding på mit indlæg

Det er ikke et spørgsmål om at være negativ, men helt ærligt hvad er et svar værd når både ordet "mene" og "formodentlig" indgår i samme sætning. Det indikerer da i højeste grad, at der tale om gætterier.

Det er dødlet bare at anbefale folk at bede SKAT om et bindende svar fra SKAT til 300 kr.  Med reglerne omkring bindende svar er det faktisk en kunst at stille det rigtige spørgsmål.

Eksempelvis var debatten om "direktøren der blev fuldt skattepligtig til Danmark" (den som T. Rosenstand reagerede så skarpt på) netop afledt af at spørger havde stillet upræcise spørgsmål, som SKAT derfor måtte svare som de gjorde).

Hvad vi derimod kan være enige om er, at det altid er en god ide at lytte til egne rådgivere fremfor en debatforum.

/Henrik

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
Det er dødlet bare at anbefale folk at bede SKAT om et bindende svar fra SKAT til 300 kr.  Med reglerne omkring bindende svar er det faktisk en kunst at stille det rigtige spørgsmål.


Indledningsvis du henviser selv til en § og jeg ser umiddelbart ikke at den strider mod hvad jeg har skrevet. Men det har du ikke kommenteret.
 
Hvis du tager dig tid til at læse det jeg skriver så vil du også se at jeg forudsætter at Peter var istand til at formulere sit spørgsmål.

Endeligt - jeg ser ingen paraleller og forstår slet ikke hvorfor at TR skal bringes med ind i den her tråd. At man kke er istand til at læse dommens præmisser og derfor konkluderer noget forkert - har vel intet med denne sag at gøre.

Epilog:
Jeg synes og mener - at du bliver nødt til at acceptere at der er andre end dig der godt vil være med i debat - måske har jeg ikke dit niveau - måske har jeg ikke lige facit - men jeg har altid en vilje til at være med i debatten og almindeligvis bestræber jeg på at holde et vist niveau. Må de ord være med dig og så må du have en riiigggtig god dag!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Epilog:
Jeg synes og mener - at du bliver nødt til at acceptere at der er andre end dig der godt vil være med i debat - måske har jeg ikke dit niveau - måske har jeg ikke lige facit - men jeg har altid en vilje til at være med i debatten og almindeligvis bestræber jeg på at holde et vist niveau. Må de ord være med dig og så må du have en riiigggtig god dag!

:-) Yes

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)