Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsafregning ved køb af ny skolevogn

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at købe ny skolevogn, og i den forbindelse er jeg blevet noget i tvivl om, hvad jeg skal gøre rent momsmæssigt.

Min gamle skolevogn blev købt for 100.000 kr. Den nye koster lidt under 500.000 kr. Begge incl moms.

Min bilforhandler snakker om, hvorvidt jeg vil købe den som privat eller over cvr-nummeret, men jeg kan da ikke se fordelen i at købe den privat. Har jeg ret?

Det eneste, jeg har fundet ud af omkring momsen, er, at jeg måske kan nøjes med at betale moms på salget af den gamle skolevogn efter brugtmomsordningen, hvis kravene fra Skats side er opfyldt. Jeg har fundet en noget indviklet udregningsmetode, men kan ikke helt gennemskue den.

Omkring den nye skolevogn er jeg også i tvivl om momsfradraget. Efter hvad jeg forstår, er momsfradraget 25% af købsprisen FØR afgift, og derefter skal jeg trække 20% fra det, da jeg også bruger bilen privat og revisoren har sat privatdelen til den procentsats.

Jeg har fået en del i rabat på bilen, og da forhandleren er ligeglad med, om han skal nedjustere prisen på den nye eller den gamle for at ramme den aftalte pris, mener jeg umiddelbart, at det bedste for mig vil være at nedjustere salgsprisen på min gamle skolevogn - eller hvad?

Og ja, jeg har skrevet til min revisor, men det er altid rart at vide lidt inden, man har ham i røret, så hvis een kunne hjælpe med udregningen eller eksemplificere det lidt, ville det være rigtig dejligt. ;)

Mvh

Jesper

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)