Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic udligning af købsfaktura

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg sidder og bogfører i E-conomic. I min kassekladde har jeg en posterig, der skal udligne en købsfaktura fra en af mine leverandører. Under "type" vælger jeg "kreditorbetaling" og derefter finder jeg kreditorens faktura i feltet "fakturanr." Det forløber fint. Men bogføringen har ingen indflydelse på min momsopgørelse. Altså bliver der ikke bogført en købsmoms eller? Det skal siges, at fakturaen er fra en dansk leverandører og leverandøren er opsat med momskode I25

Nogen der kan hjlælpe?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Det er rigtigt at kreditorbetalingen som udgangspunkt ikke laver momstræk, medmindre du beder om det. Det ville også være uhensigtsmæssigt.

Hvis du udligner en kreditorfaktura der stammer fra lagermodulet (leverandør), - så afhænger momstrækket af en korrekt opsætning af varegrupper. Du bør kontrollere at momsbeløbet stemmer før du bogfører en leverandørfaktura på denne måde. Hvis ikke momsen stemmer, stemmer følgende heller ikke:

  • Varelager
  • Vareforbrug

Hvis du udligner en kreditorfaktura du har indtastet manuelt har du ifbm bogføring af posteringstypen "kreditorfaktura" tilknyttet en modkonto og i den forbindelse har du taget stilling til momsfradrag.

Du kan kontrollere om du har fået dit momsfradrag ved at trække et kontokort på 6903 Indgående moms.

Med venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak for hjælpen

Jeg fik styr på det da jeg tjekkede 6903.

Perfekt...tak :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)