Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en udlandsdansker have et dansk firma med dansk firmaadresse?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jannik Hansen:
Tror ikke der er noget galt i at der kun er nogen på jeres kontor nogle gange, hvis Skat vil i kontakt med jer, kan de jo ringe til jer :-)

Husk at regnskabsmateriale skal opbevare i Danmark som udgangspunkt. Det er ikke nok blot at få en adresse hos et kontorhotel. SKAT skal have have en adresse, hvor de rent fysisk kan komme til regnskabet.

/Henrik

Sandt.. Men det kan vel klares ved at bruge Economic? De godtager jo at man udelukket har elektronisk materiale? :-)

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, regnskabsmateriale vil blive opbevaret på kontoret (mest praktisk - for vi har jo en dansk revisor). Vi skal også have et rigtigt kontor, hvor jeg kan have mit showroom (har netbutik) og et kontor, hvor min mand kan mødes med sine kunder.

Det skal så bare være et kontor, hvor vi ikke har overnatningsmulighed (det har man vel aldrig på et kontor, eller??) - for ellers bliver kontoret vel bare anset for at være vores privatadresse. Jamen altså!!!

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger E-conomics, men alle bilag vil være i Danmark på kontoradressen....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia:
Det skal så bare være et kontor, hvor vi ikke har overnatningsmulighed (det har man vel aldrig på et kontor, eller??) - for ellers bliver kontoret vel bare anset for at være vores privatadresse. Jamen altså!!!

Hvis du har overnatningsmulighed, har du svært ved at ligge huslejen ind som udgift i virksomheden.

Men du må godt fx leje en lejlighed, som privat, som du også har din virksomhedsadresse på.. Men du skal bare betale skat af de penge, du betaler huslejen med.

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt, men jeg slet ikke have overnatningsmulighed på kontoret. Jeg har min gode campingvogn... :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Prøv at tal med Jens Baagøe Thomsen(er også)Amino, som er ekspert på engelske Ltd. og engelske

filialer af engelske Ltd.

Vi har for i øvrigt en fortrinligt samarbejde med Jens.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter: Mange tak for din idé. Det kunne måske være oplagt med et engelsk firma, når jeg nu køber engelske varer og sælger dem her. :-)

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia,

Jeg bor selv i Irland og var momsregistreret i Danmark inden afrejse, og nu med irsk Ltd. selskab.

Jeg kan kun anbefale dig at skille dig af med så meget i Danmark som overhovedet muligt når du flytter til udlandet. Ét er at du skal til at have styr på skattereglerne i det nye land, men noget andet er hele den gråzone der er når man har visse interesser i mere end et land. Jo mere man skiller sig af med, jo klarere et signal sender man til Skat om at man er udvandret.

Jeg har selv fået utrolig mange svar fra Skat, flere modsigende, og alle meget vage formuleret. Det koster dyrt i rådgivning hvis man vil dække sig selv ind på alle leder og kanter.

Når det så er sagt så skal det ihvertfald ikke være en undskyldning for ikke at tage afsted Smile. Men har du mulighed for at reducere i tingene herhjemme inden du tager afsted så gør det.

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen. Tusind tak for svar. Det bliver nok svært for os at skille os af med ret meget andet end bolig i Danmark. Vi har to danske firmaer med danske kunder. og vi har begge vores forældre her. Så vi vil være halvdelen af året i Danmark - sammenlagt.

Jeg har heller ingen problemer med at betale dansk skat, så det er ikke af skattemæssige årsager vi flytter. Vi har bare et vidunderligt hus i England, vi gerne vil bo i, og min forretning er baseret på dansk/engelsk - men samtidig vil vi gerne bibeholde basen for vores danske forretninger, der i en stor udstrækning kan passes udefra. Jeg kom bare i tanker om det med, om danske firmaer måtte have en dansk firmaadresse, men det skulle ikke være noget problem... :-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)