Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en udlandsdansker have et dansk firma med dansk firmaadresse?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi påtænker at flytte til udlandet (England) i nær fremtid. Planen er at opholde sig her halvdelen af året (sammenlagt) og bevare vores danske firmaer på en dansk adresse, men vi vil ikke længere have nogen dansk privatadresse. (Når vi er i Danmark, bor vi i vores campingvogn eller på hotel eller hos venner). 

Det vil være muligt at holde vores danske firmaer i gang ved at være i Danmark 8-10 dage hver måned, og da man jo kan være her 180 dage  max., skulle det ikke være noget problem.

Men er der nogle problemer i, at man som udlandsdansker har en dansk firmadresse (kontor) til sit danske firma?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia:
Men er der nogle problemer i, at man som udlandsdansker har en dansk firmadresse (kontor) til sit danske firma?

Det er intet problem. Jeg bor i Malmö, og har to virksomheder i Danmark - på firmaadresser i DK.

Bare husk at sætte dig ind i det skatte-tekniske :-)

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg glad for at høre. Vores flytning til England er nu ikke så meget af skattetekniske grunde (men selvfølgelig skal jeg sætte mig ind i reglerne) - vi elsker bare England og har altid ønsket at bo dér... :-) Tak for svar!

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom lige i tanker om en ting mere, hvis du kan svare på det?

Skal der være nogen på adressen i Danmark (jeg tænker på ansatte)? Vi er jo kun os selv, og jeg synes, at jeg har læst et sted at "bestyrelsen skal kunne træffes på adressen". Jeg ved ikke, om man dermed mener, at man skal kunne mødes på adressen, hvis der er noget at drøfte (med skat eller andre officielle instanser) - eller om der rent faktisk skal være nogen...

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan sagtens have dansk firmadresse (kontor) men det skal være rent kontor, eksempelvis et kontorhotel.

SKAT bruger i forhold til om man er udenlandsdansker et vurderingsgrundlag de kalder "centrum for livsinteresse" og om hvorvidt man har adgang til beboelse i Danmark.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Men I jeres situation ville det måske være oplagt at lave jeres firma om til en filial af et engelsk selskab.

Hvis du vil vide mere om dette er du velkommen til at kontakte mig via www.selskabsraadgivning.dk

Dbh.

David

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, det kunne være en mulighed. Men må et engelsk firma så have en dansk firma adresse og leje kontor i Danmark???

Vi har to firmaer (ét hver) og vores kunder er danskere... :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mia:

OK, det kunne være en mulighed. Men må et engelsk firma så have en dansk firma adresse og leje kontor i Danmark???

Vi har to firmaer (ét hver) og vores kunder er danskere... :-)

Når i har danske kunder, og allerede etableret danske virksomheder, har jeg svært ved at se de store fordele ved koventere dem til engelske-selskaber.

Tror ikke der er noget galt i at der kun er nogen på jeres kontor nogle gange, hvis Skat vil i kontakt med jer, kan de jo ringe til jer :-)

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik: Det var også sådan, jeg håbede det var... :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Tror ikke der er noget galt i at der kun er nogen på jeres kontor nogle gange, hvis Skat vil i kontakt med jer, kan de jo ringe til jer :-)

Husk at regnskabsmateriale skal opbevare i Danmark som udgangspunkt. Det er ikke nok blot at få en adresse hos et kontorhotel. SKAT skal have have en adresse, hvor de rent fysisk kan komme til regnskabet.

/Henrik

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)