Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til linkbuilding

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil egentlig bare høre om folk har tips til link building? jeg har selv gjort nogle ting, men jeg synes der er steder hvor det er svært.

Jeg har blandt andet:

- Tilmeldt mig til forummer, hvor jeg skriver og updatere hvis der sker noget.

- Spurgt forskellige folk om de har lyst til at linke.

- Postet på blogs og forskellige sider.

Men jeg har stødt på problemer, fx. har jeg skrevet til ca. 150 sider og spurgt om de ville linke til min side, jeg har nok fået ca. 5 links ud af det. Hvilket jeg synes er utrolig lidt. Når jeg tilføjer mine links på comments i blogs er det ofte no follow. Så jeg synes ikke det giver særlig mange resultater. Hvilket gør det hele meget svært synes jeg.

3D Artist Dennis Jensen - Online Demo Reel og Portfolio

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Et godt gammelt husmor trick hedder at lave indhold som er så godt at folk rent faktisk vil linke til det :-)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ja eller få os til at gøre det for dig vi har til alles pengepung

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

For noget tid siden skrev jeg en lille lynguide til linkbuilding herinde. Det meste af det tæller endnu (måske lige bortset fra artikeldatabaser, hvoraf en del af dem har fået et skud for boven hos Google).

Mht. at spørge folk, om de ikke vil linke til dig, så skal du huske kun at spørge, hvis du rent faktisk har en side, der er linkværdig og passer ind til deres side.

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

måske du ikke har spurgt de rigtige? de skal jo helst kunne se en sammenhæng mellem indholdet på deres side og din side, det gør ihvertfald chancen større, men ellers så søg efter dofollow blogs, måske få lov at skrive nogle gæste indlæg på nogle blogs, eller tilføj nogle artikler på nogle artikeldatabaser.

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo starte med at lave et link til din side i signaturen her på amino :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken side vil du gerne ha folk til at linke til?

Selv bliver jeg glad for alle link til http://www.jensdam.dk Big Smile

God arbejdslyst.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Når du spørger folk om de vil linke til, så kan du spare dig og dem rigtig meget tid, hvis du i forvejen ser at de har lignende links. Det er meget vigtigt at emnerne passer sammen.
Personligt når jeg mailer folk og spørger om de vil linke til en af mine sider, så har jeg faktisk en succesrate på ca. 8 ud af 10 der siger ja.
Istedet for at sende en masse mails, bruger jeg tiden på at finde de rette sider, som i forvejen har links til lignende sider / services.

Et godt trick til at finde de gode og relevante sider, kan være at lave en Yahoo Siteexplorer søgning på dine konkurrenter og se hvor de får links fra. Her vil du ofte også kunne få links fra.

Og ja, selvom de fleste artikeldatabaser er døde, så findes der stadig nogle som virker og kan bruges. Lav en søgning på Google efter artikeldatabase / artikeldatabasen, og se hvilke der dukker frem. 

 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Jeg havde slet ikke regnet med så mange. Det er fantastisk :)

Jeg vil lige sige at jeg har selvfølgelig spurgt folk med sider der relatere til min egen side. Det er inden for emnet computer grafik. Problemet er at dem der linker til andre folk er meget gamle sider som er forældet. Derfor svarer de ikke på min email. Det andet problem er at når man er professionel og har en portfolio liggende. Så er det meget sjældent man også har en link liste.

Jeg har lavet noget indhold jeg selv synes er rigtig godt, og mange folk har linket til det, faktisk mest nogle af de store sider.

Frank:

Tak det vil jeg helt sikkert lige kigge igennem.

Mikael:

Mange tak, jeg har set det indlæg for, men det skader jo ikke at læse det igennem igen :) Jeg synes bare det er rigtig svært at lave så godt indhold. Jeg prøver selvfølgelig at gøre mit bedste.

Steffen:

Det synes jeg er ret imponerende. Men rigtig godt tip du har der. Det vil jeg helt sikkert benytte mig af :)

3D Artist Dennis Jensen - Online Demo Reel og Portfolio

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)