Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trådløs lager - trådlø harddisk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Jeg er ved at vøre trøt af at "slæbe" rundt på min ekstern harddisk - frå biksen og hjem og til diverse com mm. 

Så jeg tænkte : Er det ikke mulig at lave noget trådløs lagerenhed - sætte en trådløs harddisk op så man kam man blot logger sig ind og så ligger alt sit data og kan hente det fra hvilken som helst pc som har trådløs netkort .

Kan lige fortælle det der med netværk osv er jeg slet ikke ekspert på - præcis modsat - så det skal være rimeligt simpelt - og en kanon god forklaring hvordan man gør !

Ved ikke om det betyder noget men vil også gerne have det således at hvis jeg er på kundebesøg og mangler billed mm så kan jeg også komme i kontakt med "mit" lager !

Håber problemet er forstået og der er nogle som kan vejlede og rådgive mig ! Evt. komme med nogle priser !.

mailen direkte til mig er : kennbo.grafik@gmail.com

Kenn Bo 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Alsa Data Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenn Bo,

Hele den ide du beskriver, med en ekstern harddisk der er koblet til netværket, er den præcise beskrivelse på en NAS.

NAS står for Network Attached Storage og er essentielt en lille computer som har et par harddiske og et styresystem.

Styresystemet står for adgang til harddisken, således at ikke alle kan læse og skrive til harddisken.

Jeg ved ikke hvilken internet forbindelse du har, men hvis du har en traditionel privat forbindelse, så er din upload meget mindre end din download, og derfor vil det tage lang tid at hente noget når du er ude hos kunder eller lign.

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål.

--Anders Olsen

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Anders

Tak for hurtig svar !

Nettet er 20/20 ?? ved ikke om det er hurtig eller hvad. Jeg havde i tankerne at jeg eksempelvis lagre diverse design og billeder på lagerenheden og så kunne hente dem derfra igen ! Ikke noget med film og musik mm. 

Jeg vil blot slippe for den slæben frem og tilbage med en ekstern hd ! 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Alsa Data Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenn,

20/20 er rigeligt hvis det er billeder, dokumenter og lign. Da jeg sagde en "privatforbindelse" tænkte jeg på noget ala 10/1 hvor at det hurtigt kan komme til at virke langsomt.

Hvor meget plads har du ca brug for?

Fordelene ved en NAS er også:

* Der er ikke risiko for at harddisken går i stykker pga stød eller rystelser
* Da der er mere end 1 harddisk i NAS'en, så mister du ikke data selvom den ene harddisk går i stykker, så udskifter man bare harddisken og så vil den anden harddisk kopiere indholdet tilbage på den nye.

Ulemperne:

*Står og bruger strøm så længe den er tændt

* Larmer en smule (ikke meget, men den skal ikke stå i soveværelset hvis man sover let)

* Tager tid at koble fri for ledninger i tilfælde af brand

-- Anders

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Anders 

Pt. har jeg to 1 tb harddiske i min "kuffert". Hvilken type NAS tænker du på ? og hvordan får man den trådlås ? 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 28
Fra  Alsa Data Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at du har trådløst netkort i din bærbar, og derfor vil jeg næsten også gå ud fra at du har en trådløs router i huset. Du skal derfor "bare" forbinde NAS'en til routeren via kabel og så følger man bare instruktionerne fra manualen :-)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4393266 er en rimelig "første-gangs"-NAS som bør opfylde din krav. Man skal dog lige købe 2 harddiske til den, og der ville jeg vælge http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=707922

Prisen for hele setuppet er ca 2500, men så kan du også, efter at have sat routeren op til det, få adgang til harddisken hvor du end er henne.

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak 

Det ser ud til at jeg selv kan det - selv med mine tolv tommelfinger

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvilken router du har, men flere nyere routere kommer med en enkel USB port. Hvis du har en sådan kan du bare sætte en ekstern harddisk til, og vupti så kan den tilgås fra LAN eller nettet(hvis du sætter det op i routeren)

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt min forstand kan se - så har den ingen usb stik - min router. Det er en helt alm hvid netgear router 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenn Bo Overgaard:

Så vidt min forstand kan se - så har den ingen usb stik - min router. Det er en helt alm hvid netgear router 

Du skal blot sætte NAS enheden i routeren med et netværkskabel.

Gå efter en NAS løsning det vil være klart at fortrække for dig.
(Du kan også lave automatisk backup fra din laptop til NAS enheden hvis det er en avanceret nok NAS)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)