Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændringer i Googles resultatvisning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet hårdt med SEO på vores forretningsside. For nyligt kom jeg på den magiske 10. plads (Side 1) på det hårdste keyword for os. (Der er stor konkurrence på ordet) Det var vores landingpage med det specifikke produkt der ramte pladsen.

Idag kan jeg se at jeg ikke længre har 10. pladsen. Vi ligger nu nummer 7 Big Smile MEN det er ikke længre med vores landingpage, men med vores forside - og så er det et GP resultat, det vil sige at vi har en knappenål samt et link til "stedsiden" samt til vores anmeldelser. 

Det skader mig ikke, da man stadig kommer til vores side ved at trykke på resultatet, medmindre man trykker på "Stedside" - Men den er nu også udfyldt ret godt, så kunderne skal nok komme videre.

Men det ærgre mig at det ikke længer er min landing page, men forsiden kunderne rammer.

Er der nogle der har observeret om det er en ændring i Google's resultatvisning? Det ligner at nummer 1 også har fået GP på, og også er ændret fra landing page til forside.
Det skal understeges at der er tale om fysiske forretninger, undtaget resultat nummer 2 som omhandler emnet. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

De har eksperimenteret med Google Places i lang tid, alt for lang tid nu. De burde snart kunne finde ud af hvad de vil med det. Og ja resultaterne svinger meget.

Jeg har dog på nogle søgninger både 1 pladsen organisk med min landingpage og 1 pladsen på G Places ( samnmenlagt nr 1 og 3 på en given søgning), så det kan lade sig gøre. Men at skulle forklare hvad Google har tænkt sig med Places, det kan jeg ikke :-)

Det svinger simpelthen for meget, og alt for mange af deres resultater er misvisende : har ingen hjemmeside, hører ikke hjemme i den by som den burde og sælger nogle gange slet ikke det produkt som du søgte efter.

Det er muligvis kun i de brancher som jeg har tjekket..

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit korte råd er :

Bare udfyld din Places profil så godt som muligt med video, billeder og det hele, og lad den leve sit eget liv. Og så bare optimer mod din landing page

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vores organiske resultat er ikke længere at finde. (Har tjekket de første 10 sider) Og jeg ved at vi ikke er ramt af DC eller andre problemer. Jeg har heller ikke mistet andre placeringer. Kun på vores hoved keyword (Som i øvrigt indgår i firma navnet - Gør det på alle side 1 resultater, sjovt nok..) 

Forestil dig en bager. 

Jeg lå nummer 10 på ordet bager, nu ligger jeg nummer 7, men med et GP resultat. Men på ordet rundstykke ligger jeg stadig på min placering. 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige understreges at det IKKE ser sådan her ud

Det ser sådan her ud 

På mit keyword er der bare kun 10 resultater inkl. dem med en GP nål. Hvor imod der på mit andet link er betydelig flere end 10 resultater?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det havde jeg ikke lige opfattet ..

Hvis Google danser, så har jeg i hvert fald ikke oplevet det så voldsomt. Så noget alvorligt kunne godt være gået galt. Men man skal nok se din side først før end man kan hjælpe. Og jeg kan ikke hjælpe i aften, skal i seng. Men måske andre kan, ellers ser jeg på det imorgen.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Her til morgen har jeg lige ryddet midlertidige internetfiler på arbejdet, og søgt på vores keyword. Nu er det sørme det "gamle" søgeresultat dvs. med placering 10 der kommer frem.

Jeg tror at det er Google der leger, ligesom vi ser det med sitelinks.

 

Jimi Hove:
Så noget alvorligt kunne godt være gået galt. Men man skal nok se din side først før end man kan hjælpe

Jeg tvivler på at det er min side der er noget galt med. Se overstående

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)