Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

QR kode på visitkort - det har man da!

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er et velkendt faktum at den flinke mand ved mødet, først ser dit visitkort igen, når bukserne skal vaskes, og konen råber ´der er noget papir i din lomme – er det noget der skal gemmes?´

Og tror du virkelig, han har siddet og tastet din firmaadresse og dit faxnummer ind i sin mobil, med det samme han kom hjem? Næppe.

Jeg har læst et par tråde her på Amino, omkring QR-koder, hvorledes de kan bruges etc. - og har et eksempel på en helt konkret anvendelse af teknologien, som umuligt kan betegnes som ´hype´.

QR-koder kan – og bør - indsættes direkte på dit visitkort. Således kan modtageren scanne koden med alle dine informationer direkte ind i sin adressebog, allerede ved modtagelsen af visitkortet.

Når du i fremtiden bestiller visitkort online, bør du indsætte tekst og billeder – samt generere en QR-kode, i en farve der matcher dit firmalogo. Det ene erstatter ikke det andet, men du kan indsætte mange flere detaljer i QR-koden, end der er plads til på et almindeligt visitkort, og efterlade mere plads til ´grafisk udfoldelse´. Prøv det evt. på min hjemmeside.

Det samme gør sig naturligvis gældende for plakater, flyers, brevhoveder osv!

Du troede måske, at den japanske forretningsmand vendte og drejede dit visitkort som en slags kulturelt betinget handling for at vise respekt for kortets ejer?

LOL.

Han leder sgu da efter din QR-kode!

/Tim Mikkelsen

Cardpro.dk
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange modtagere af materiale der har QR koder printet på, anvender rent faktisk disse QR koder?

Personligt har jeg slet ikke brugt en QR kode endnu - hvis det bare er for at linke til din hjemmeside, vil jeg hellere have linket på tekst, så jeg kan skrive det ind selv.

Hvis det er dine kontaktoplysninger, så håber jeg de også står med almindelig tekst på dit visitkort for ellers ryger det ud.

Er det et direkte link til din app på markedet håber jeg det er angivet et eller andet sted, for ellers finder jeg aldrig ud af hvad der står i det...

Men det er bare sådan jeg ser på QR koder - men nu er emnet oppe - så hvor mange bruger det rent faktisk? Udover til at smide på sit materiale til udlevering...

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

...og hvad skal med døgnfluen indernettet... Smartphones er noget børn får lokket ud af deres forældre i stedet for en gameboy.

Beklager sarkasmen ;)

Selvfølgelig er et link til ens site/app/etc fuldstændig ligegyldigt. Og selvfølgelig skal infoen også stå i tekstformat på kortet. Men når man bruger telefonens adressebog og med et enkelt scan tilføjer hele baduljen - så bliver det spændende!

Altså bruger telefonens indbyggede funktioner.

Og hvis man endelig bruger det til at sende folk online - så sørg for at landingsiden er klar til mobile gæster. Det er klart.

Jeg tror QR får mere fart på snart - måske i anden form, men scan -> action tror jeg er kommet for at blive.

Vil gerne lige henvise til denne også: http://www.amino.dk/forums/t/128641.aspx?#863310

Godt indlæg Tim! Yes

:) Kim

Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er sandsyneligvis med QR-koder som med Facebook. Og ja, internettet.

Jeg selv havde en meget stor aversion mod ´FB´, men fordi alle jeg kender bruger det, gør jeg det nu også - og er egenlig blevet ret glad for det.

Jeg stødte første gang på QR-koder i Kina for et par år siden. Der brugte man det meget på ex. plakater eller tilbud. I Japan kan du - som beskrevet - let komme til at stå som det tynde øl ved et forretningsmøde, hvis dit visitkort ikke har en QR-kode.

Men det var egenlig først, da jeg stod med en kollega i en stor elektronikforretning i London for nylig, at det gik op for mig hvor meget jeg var sakket bagud. Her kunne man nemlig KUN få adgang til rabatter ved at scanne en QR-kode ind og læse rabatkoden!

Og det gjode folk så!

@ Kim. De QR koder du linker til er enormt flotte, og står som blændende eksempler på, hvorledes de kan implementeres smukt og funktionelt.

Mvh

Tim Mikkelsen
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Repox:
Hvor mange modtagere af materiale der har QR koder printet på, anvender rent faktisk disse QR koder?


Jeg ved det ikke, men har tænkt mig at måle det i kampagner hvor rabatkoden er gemt i en QR-kode.
Dog ikke på min danske side. Ikke endnu...

Det interessante er dog at smartphones vinder mere og mere udbredelse, og hvis du ikke har en, får du en!

Før eller siden.

Og når du har en, og du får et kort i hånden med en QR-kode på, vil du scanne den ind i din adressebog.

Jeg mener i virkeligheden spørgsmålet ligger i, hvorledes vi virksomheder har tænkt os at udnytte QR-koder, ikke om de bliver ´et hit´, eller om vi er ´for eller imod´. Præcist som med BetaMax - VHS - DVD - BlueRay ...

Mvh

Tim Mikkelsen
Fra Odense C
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for en meget brugbar artikel Big Smile

Jeg fandt en god QR-generator her:
http://qrcode.kaywa.com/

Formatet til generering af kontaktinformation kan lave vha. mecard:
MECARD:N:Regard webbureau;ADR:Jernbanegade 3. 5. sal.
5000 Odense C;TEL:+45 20 25 80 73;EMAIL:info@regard.dk;URL:http://www.regard.dk;

Resultat kan ses her:
http://www.regard.dk/kontakt

Webudvikling i .NET - Regard webbureau - Odense

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense C
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Den prøvede jeg også, men havde problemer med linieskift i adresse.

Webudvikling i .NET - Regard webbureau - Odense

Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vi har gjort, er at kode en QR-editor helt ind i designeditoren, således at man kan genere og indsætte en QR-kode - direkte på visitkortet . Man vælger endda selv farven.

Koderne bliver ikke helt så fede som dem Kim linkede til, men jeg synes selv det er et ret fedt tiltag.

Kunsten, synes jeg, er ikke at generere en kode, men at implementere den i de universer, hvori den ubetinget kan gøre gavn. Dem er der sikkert en del af, og det bliver spændende at se hvad der ellers dukker op.

Og om Vistaprint kopierer konceptet! Big Smile

Mvh

Tim Mikkelsen

Cardpro.dk  

 

Fra 8722
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 33
Fra  WEBSEC v/ Claus Dittrich Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg kun give dig ret i - det er yderst praktisk med en QR kode på ens visitkort.

En aflæsning via smartfonen- og vupti er navn, adr, telefon, email, hjemmeside indkodet i telefonens kontakter.

Her er et eks. på et af de visitkort jeg fremstillede til det firma jeg arbejder i:

Hilsen

claus

Velkommen til

min verden

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)