Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logo ophavsret - hjælp søges

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg er kommet i klemme. Er der nogen der kender en god advokat der kender reglerne omkring ophavsret - jeg vil gerne vide hvor jeg står i forhold til retten til mit logo.

Tak Smile

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lige anbefale en bestemt advokat, men fortæl lidt mere om din problem stilling, så kan det være der er en jurist/advokat eller en Amino der har været i en lignende situation der kan hjælpe dig.

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er det logoets visuelle udformning eller navnet det handler om? mest af rent nysgerrighed :)

Hvis det er muligt vil lidt ekstra info hjælpe.

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om logo og ikke om navnet. Det startede som en vennetjeneste mellem mig og en grafiker da det ville gavne begge vores karrierer. Nu kræver han pludselig penge :-(

Jeg er kommet frem til at jeg skal have udformet et dokument om "køb af eksklusiv brugsret til logoet " (ikke overdragelse af ophavsret), men så er spørgsmålet hvordan jeg gør det?

Er den nogen der ved hvordan man gratis/billigt kan få udformet sådan en aftale? Eller evt hvor man kan finde en slags skabelon?

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

nystartet123:
Det drejer sig om logo og ikke om navnet. Det startede som en vennetjeneste mellem mig og en grafiker da det ville gavne begge vores karrierer. Nu kræver han pludselig penge :-(

Hvad lød den oprindelige aftale på?, at du skulle have et gratis logo, eller du skulle betale ved brug af logoet?

Jeg er på ingen måde jurist eller tilsvarende, men når jeg laver logoer som er omfattet af nogen begrænsninger så plejer jeg blot at skrive nogle meget konkrete sammenhæng logoet må bruges/vises i...

Omkring evt. konsekvenser ved brug skriver jeg det meget tydeligt at såfremt overstående regler brydes eller forsøges omgået udløser det betalings krav på kr. XXXX. såfremt der er tvivl om korrekt brug kan skriftelig godkendelse indhentes hos undertegnede...

Ved ik om det holder juridisk, men det er til at forstå for de fleste...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv følgende på et blankt A4 ark.

by, dato.

A giver hermed sin uforbeholdne tilladelse til at B må bruge nedenstående logo, som A har ophavsretten til, til hvad B måtte ønske. A kan ikke under nogen omstændigheder gøre indsigelse mod hverken brug eller ændring af logoet, og A kan ikke på noget tidspunkt kræve vederlag for nogen form for brug. A må ikke under nogen omstændigheder anvende logoet uden B's skriftlige tilladelse.
B har således fuld og eksklusiv brugsret over logoet.

Sæt logoet ind under.

Skriv under begge to.

Du kan evt. lave et afsnit med konsekvenser, hvis grafikeren alligevel bruger logoet, men det giver sjældent mening.

Venlig hilsen
Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Medmindre der foreligger en skriftlig aftale om brugsretten og ejerskabet mellem dig og grafikeren er det grafikeren som har rettighederne.

Jeg kan formidle kontakt tiæ hjælp
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Vi har desværre ikke nogen skriftlig aftale. Aftalen var bare at han gerne ville hjælpe mig med at lave et logo til min virksomhed da det også ville gavne hans karriere at have min virksomhed som reference.

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Tak for dit svar.

Ja, det lyder da nogenlunde til at forstå. Og så kan jeg indføre at jeg køber brugsretten til logoet for x antal kr.

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@Peter Liisberg

Tak, meget gerne. Jeg skriver lige en besked til dig

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)