Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. leasingaftale af bil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er et makkerpar som drev et ApS sammen indtil d. 31/7-11. I selskabet havde indgået to leasingaftaler (SAC leasing) med biler. 

Den ene aftale udløber 30/11-12 og den anden udløber 29/2-12.

Vi har nu ikke brug for den ene bil, så hvilken beslutning vil være mest økonomisk fordelagtigt i den forbindelse?

Endvidere står der i leasingkontrakten; "Ved leasingperiodens udløb er bruger på anfordring forpligtet til at anvise en køber til den leasede bil for min. kr. 40.000 + moms"

På forhånd tak 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
??? Spørg dog selskabet der leaser bilerne til jer.
Hvordan dælen skulle vi kunne komme med et kvalificeret gæt når vi ikke kender kontrakternes indhold. Og selvom vi gjorde så er det jo ikke nogen af os der skal have bilerne tilbage.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
??? Spørg dog selskabet der leaser bilerne til jer.
Hvordan dælen skulle vi kunne komme med et kvalificeret gæt når vi ikke kender kontrakternes indhold. Og selvom vi gjorde så er det jo ikke nogen af os der skal have bilerne tilbage.

Præcis... Typisk kan man betale et forholdsvist stort beløb, og så slippe af med dem... men det kræver at Sac er villig til det.. Og som Per også siger, så kender vi ikke rigtigt indholdet af den kontrakt i har indgået.

Men sidst da jeg købte min bil, overvejet jeg erhversleasing - og det var virkeligt kompliceret og dyrt, hvis man ville ud af det før tid.. Derfor lånte jeg pengene i banken, istedet..

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er SAC ikke under konkurs?

I så fald, kan du måske lave en særaftale.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville spørge leasingselskabet, men det er en god ide at tjekke markedet op også.

Hvad ville bilen kunne sælges for idag.

Kender flere der er kommet ud af leasingkontrakter ganske fornuftigt.

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Xenia:

Den ene aftale udløber 30/11-12 og den anden udløber 29/2-12.

Vi har nu ikke brug for den ene bil, så hvilken beslutning vil være mest økonomisk fordelagtigt i den forbindelse?

Endvidere står der i leasingkontrakten; "Ved leasingperiodens udløb er bruger på anfordring forpligtet til at anvise en køber til den leasede bil for min. kr. 40.000 + moms"

Hej Xenia,

Det lyder som en "almindelig" leasing aftale, og hvis du betaler eks. kr. 4.000,- pr. måned, og ønsker at opsige denne nu - så er det restværdien du skal betale, som kunne være kr. 4.000,- x 8 måneder der er tilbage = kr. 32.000,- + kr. 40.000,- i restværdi. Total indfrielses beløb Kr. 72.000,- + moms.

Der er så en tilbage discontering på ikke mange procent, som vil komme dig til gode, ved en før indfrielse.

Men jeg har ikke set din kontrakt, så ovenstående er det mest normale i leasing "verden"...

De bedste hilsner... Ulrik... 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)