Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tæller de her ting som udgifter for en personlig træner ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er for nyligt startet op som selvstændig personlig træner og har et par spørgsmål om hvad jeg kan trække fra min indtægt som udgifter, jeg er ikke momsregistreret.

1. Kan man trække træningstøj fra som udgift, da dette jo bliver udsat for mere slitage end normalt tøj ?

2. Kan man trække kurser fra, hvis det f.eks er et spinninginstruktør kursus ?

3. Kan man trække træningsudstyr fra, vægte osv, da jeg påregner at skulle arbejde uden for fitnesscentre, evt. på folks privat adresse ?

4. Og hvad skal min faktura indeholder når jeg sælger noget til folk, navn og adresse, jeg har jo ikke noget cvr nummer ?

Håber der er nogen som kan hjælpe her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du skriver kan man nok ikke svare præcist - men reglen er jo, at hvis en udgift er absolut nødvendig for at få indtægten kan den trækkes fra.

Det kunne jo skabe mange sjove fradrag - men hvis du kan påvise du har en indtægt, og at du har haft udgifter som KUN er knyttet til den (du går ikke i træningstrøjet ellers - eller har rig lejlighed til at gøre det - du har KUN taget kursus for at kunne få din indtjening), så vil jeg mene at du kan trække det fra din indtægt. Det springende punkt er din evne/mulighed for at påvise sammenhængen - og jeg vil nok tro, at hvis dine udgifter overstiger dine indtægter, så er du ret hurtigt i problem - ellers ville jeg afgjort trække dem fra.

Før omhyggeligt regnskab med alle udgifter og indtægter og deres sammenhæng

Er man i tvivl om noget godkendes, kan man vælge ikke at prøve, eller som minimum lægge fra til at betale hvis man underkendes. - men reglen må være, at man ærligt mener der er den totale sammenhæng mellem udgiften og indtægten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan normalt kun trække kursusudgifter fra, hvis der er tale om opdatering af en viden og kunnen, man i forvejen har. Så har du ikke i forvejen en uddannelse som spinninginstruktør, er kursusudgiften ikke fradragsberettiget.  

 

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Gongra:
Man kan normalt kun trække kursusudgifter fra, hvis der er tale om opdatering af en viden og kunnen, man i forvejen har.

argh.... kan det nu også passe. Jeg fedter i tal og når der kommer nye love og regler, så går jeg da på kursus - og trækker den udgift fra. Det er jo ukendt stof, jeg er på kursus i

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)