Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan holder du styr på dine emails?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg er i gang med en masse sjove projekter, og jeg skal da lige love for at der kommer e-mails ind!
Pludselig har jeg 20-30 emails, jeg vil gemme. Nogle fra samme afsender, som jeg f.eks. Skal følge op på senere hen.

Nu kommer jeg så, til mit spørgsmål - Har du et trick eller bruger du selv et program / En metode
for at holde styr på alle dine e-mails og beskeder??

Man kan selvfølgelig oprette en mappe med et emne, som f.eks.: "Sladder" "Arbejdsrelateret" osv.
Jeg synes dog, at det kan virke forvirrende i længden med enten mange MAPPER eller mange EMAILS i få mapper.

Jeg bruger Windows live Mail til at holde styr på mine e-mails p.t.

Med venlig hilsen
Ken Lynggaard

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har simpelthen lavet en mappe ved navn "HUSK!!" - og så lægger jeg mails deri, hvis jeg skal huske at gøre noget ved dem senere... Ellers forsvinder de lynhurtigt i mængden af nye mails, synes jeg...

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver at besvare mail med det samme, ellers har jeg det med at glemme.. Ud over dette så laver jeg mapper til alt ud over spam, som ryger på den anden side af hegnet inden det når at lande..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for jeres svar!

Ja der er nok ikke meget andet at gøre, end at smide dem i mapper osv. :-)

Ha' en fantastisk aften!
Med venlig hilsen
Ken Lynggaard

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken

Sådan gør jeg:

Sletter dem der ikke rager mig.

Putter dem som jeg skal bruge senere hen i en mappe kaldt Gemte

Også køre jeg konkurrence på min side, dem smider jeg i "Deltagere"

Resten besvare jeg også smider dem ud :)

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får selv et hav af e-mails dagligt, og bruger min indbakke som sekundær to-do liste. Alle ulæste, skal der følges op på. Jeg går dem typisk igennem nogle gange om dagen, og sørger for at få behandlet alle e-mails der kan behandles på under to minutter, med det samme. Resten tager jeg efter prioritet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes mange metoder - jeg ved heller ikkenhvilke der passer i mitnarbjdaflow, men som udgangspunkt skal su tænke at ingen forventer at du svarer med det samme. Du kunne jo være i nøde, syg eller dybt begravet i et projekt der kræver 100% opmærksomhed.

Så tjek dine mails når du har tid til at svare; sæt f.eks. Tid af 3 gange dagligt - kl 8.30 når du starter op, kl. 12.30 efter frokost og kl 15 sidst på dagen.

Mails der tager 2 min at svare på - svarer du på med de samme sammen med mails der haster. Mails der kræver mere opmærksomhed propper du i en slags action-mappe som du har en anden plan for - fx om aftenen (man er vel altid lidt på arbejde ;)). Lidt som Rune skriver.

Prøv at holde indbakken tom - den stesser når den er proppet med mails (som du jo allerede har taget action på)..

Jeg er ikke selv for god til at holde tiderne og tømme indbakken, men jeg har da hørt om 'getting things done' ;)

Anywho - Håber du kan bruge det noget...


Beklager typos - skriver fra tablet :)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Biograf Shoppen Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

super initiativ! Har lige ryddet min indbakke Thorborg style: Marker alt -> Slet!

Mvh Sonny W Jensen
Biograf Shoppen Tilbehør til hjemmebiograf

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 07
Indlæg ialt: 96
Fra  Flexkom ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - kun verserende mails i indbakke. Besvarede emails eller emails der ikke skal besvares - flyttes til én eller flere undermapper.

Hvis man har mange mails i indbakken - og ikke vil bruge mapper - så kan man bruge "flags". Der kan sorteres efter dem og der kan sættes reminder på.

Jeg prøver faktisk også at sortere mine sendte mails i undermapper - efter hvilken kunde/opgave osv. Det tager lidt tid, men det er super prof hvis en kunde ringer. Jeg har hele vores korrespondance foran mig på 1 sek...

Men indrømmet. Det sker også at min mailbox sejler...som her efter ferien...av av

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bruger jeg selv Macbook Pro, godt nok - men sådan som jeg gør, hvis jeg overhovedet ikke kan besvare mailen eller løse den her og nu; jeg trækker mailen (fra programmet Mail.app) over i kalenderen (iCal.app) på dét tidspunkt hvor jeg lige føler for den skal besvares. Og hvis jeg så ved at der skal undersøges noget, vurderer jeg tiden der skal bruges på det og sætter dette i kalenderen også :)

Faktisk er kalenderen mit overordnede værktøj til forretningen :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)