Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad stiller man op med firmaer der har flere hjemmesider - Men det er det samme de tilbyder på alle sites?

Side 2 ud af 8 (80 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Der er intet ulovligt i at have flere websites - heller ikke under forskellige navne. Så den "kamp" ville jeg droppe hvis jeg var dig :)

Haha ja helt enig... Jeg har da Webname, som siden 2008 har leveret hosting ydelser.. Under samme CVR, telefon nr og adresse, startede jeg iår MaxiWeb.dk

Det vil så sige at jeg udfra din mening er skyldig, og er svindler? :-)

Det tror jeg nu næppe ;)

Og hvad Skat siger til det? Tja, så længe det rigtige CVR nr står på fakturen, så siger de næppe noget - de kan endda bare kører i flere forskellige ordre nummer serier, så de ser ud som samme selskaber :)

Det eksitere tonsvis af steder :) Det svare jo til en bilhandler med udsalgssteder i to forskellige byer, men begge afdelinger handler med Ford. Så det skulle altså være uretfærdigt, for konkurrenterne?

just to take a offline example :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

mikmira:

Per Krabbe:
Ikke lige med - hvorfor til Google?

Jo ser du, lige i øjeblikket ligger de nr. 2 og 3 på side 1, jeg selv ligger lige nu nr. 4 på side 1.

De foregiver jo egentlig at de er konkurrenter! Mener ikke det er helt lovligt...

BH

Lars

Det er vel SPAM så? SPAM: Sites Placed Above Mine Big Smile

Der er ikke noget i lovgivningen, der forhindrer et firma i at have to eller tohundrede hjemmesider - eller at markedsføre sine produkter under flere brands.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Det er vel SPAM så? SPAM: Sites Placed Above Mine Big Smile

F*ck den var god :P hahahaha! Det er sgu hvad jeg kalder humor ;)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Det er vel SPAM så? SPAM: Sites Placed Above Mine Big Smile

Ja, den er helt klart en femmer værd....:)

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:
Ja, den er helt klart en femmer værd....:)

Ja hvor kan vi smide en femmer;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Det vil så sige at jeg udfra din mening er skyldig, og er svindler? :-)

Jannik...jeg tolker din smiley som at du ikke tror at jeg mener sådan!!! For det var hverken det jeg sagde eller meningen...

Men ligegyldigt om det er lovligt (så har jeg lært det) så rokker det ikke ved at jeg aldrig kunne bilde kunder eller potentielle kunder ind at jeg led af skizofreni og ikke kunne huske hvad mit firma egentlig hedder;) 

Og en ting er sikkert...føler de sig snydt af en sælger eller lystløgner så vender de ikke tilbage;) Og NEJ jeg sagde IKKE at nogle her fra debatten falder ind under den kategori, selvom vi ikke er enige i hvordan man lige toner frem...

Dejlig aften!

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars.

Der er mange firmaer som vælger at have flere hjemmesider. En af grundende kan være at lave lidt frække ting rent SEO mæssigt, og så linke til hovedsiden (den rigtig side). Jeg tror ikke det er ulovligt - og hvis det er, så er der rigtig mange virksomheder, som er ulovlige. Problemet er relativt stort i min branche, hvilket selvfølgelig skyldes at de selv kan lave hjemmesiderne ganske hurtigt (og gratis, hvis man kan sige at deres tid er det).  

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil også mene at det er helt lovligt.

Men jeg har selv været ude for at jeg søgte efter et produkt , og fandt det i flere webshops. Men når jeg så prøvede at finde ud af hvordan jeg kunne komme kontakt med shoppen, nåede jeg frem til at det måtte være den samme person der ejede  alle de webshops der lå på side 1.

Der var mere eller mindre de samme produkter i alle shops. Men forskelligt layout og forskelligt firmanavn på nogle, mens andre var ejet af samme firma men med forskellige navne på shoppen.

Det gjorde at jeg besluttede mig for ikke at handle med nogle af dem, da det ikke virker troværdigt på mig som kunde. Og jeg er nok ikke den eneste der er gået vider til side 2.

Og mon ikke Skat kommer forbi lidt oftere, når det er så åbenlyst at flere firmaer trækker på det samme varelager. Selv om det sagtens kan gøres lovligt.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tja... Dansk Supermarked driver blandt andet Bilka og Føtex, der jo konkurrerer med hinanden om "placeringerne" i bunken med tilbudsaviser. Varerne er de samme, ejerne er de samme og så videre.

Er det amoralsk? Næ - hvorfor? Ulovligt? Nej.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Linde:
Der er mange firmaer som vælger at have flere hjemmesider

Yes Andreas, så langt så godt. Jeg kunne forestille mig at nogle kørte den så langt ud at de nærmest vil dukke op i forklædning når de skal give et tilbud, fordi de har påstået at det var 2 forskellige firmaer de talte med! 

Min pointe er nok denne:Selv om noget ikke er direkte ulovligt - er det måske ikke klogt i det lange løb. Og slet ikke i rengøringsbranchen hvor tillid bør komme før alt andet.

BH

Lars

Side 2 ud af 8 (80 indlæg)