Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan køber jeg guld?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I disse tider er det jo blevet populært at tale om, at guld måske er bedre at have, end penge på kontoen. Og jeg/vi er også begyndt at overveje om det ikke er en idé at investere lidt i guld.

Men hvordan gør man det i praksis? Jeg går ikke ud fra at man ringer et eller andet sted hen, og så kommer Postmand Per med guld for en mio. Eller at man kører en tur til Nørrebro og henter det :o)

Er det reelt guld man køber, eller er det en form for værdipapirer? Og hvor gør man det henne? Og er det i det hele taget et godt tidspunkt at købe guld?

Alle inputs er meget velkomne :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen har ihvertfald aldrig været så høj som den er lige nu:

 

Men om den kommer til at stige endnu mere? - det kan jeg ikke svare på. 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til din bank eller mægler. Du skal være opmærksom på at guld har noget det højeste niveau nogensinde og er gået over 1.700 dollars pr. troy ounce (ca. 31,1 g.). Du kan evt. vente med at købe til at der er kommet lidt mere stabile markeder og så købe aktier i stedet. Mange aktier ligger langt under de realle værdier i selskaberne + at de stadig formår at holde indtjeningen oppe.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

...men hvis du tror på at der i den kommende tid stadig er den bekymring som vi ser nu, ja så er det en god idé at investere i guld.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du spørger 

http://www.europac.net/

hvor du både får en god pris med lav mark-up og handler hos troværdige folk. Hold dig helt væk fra en virksomhed som Goldline.

Det giver dog langt mere mening at købe guld for sine dollars end for sine kroner, da dollaren er meget mere usikker.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, og linket.

Nu har vi i hvert fald noget at gå videre med.

Så er næste spørgsmål om det er et dårligt eller godt tidspunkt at handle på. Det er der nok ikke nogen der kan sige med sikkerhed, men vi må se om vi ikke kan finde nogen der har et kvalificeret bud på det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Vilondo.com Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det har aldrig været lettere at købe fysisk guld. Der findes efterhånden flere  seriøse udbydere af guld på nettet - der findes også mange useriøse. Jeg har selv guld og sølv hos de to jeg gennemgår her: http://www.guldforum.dk/hvor-kan-jeg-investere-i-guld

Kendetegnet ved dem begge er, at de opbevarer og forsikrer guldet langt sikre og billigere end du selv kan gøre. Det gør utroligt meget ud af dokumentere at de er i besiddelse af det guld du køber og forskel mellem det du køber og sælger guldet til er minimal i forhold til det du kan købe det til andre steder.

Hvis du tror på, at gældkrisen står lige foran en løsning, så skal du ikke investere i guld.

Hvis du derimod tror, at der er lang vej inden vi kommer over på den anden side vil guld være en rigtig god investering. Jeg er personligt af den overbevisning, at vi langt fra har set enden på krisen. Indtil videre har USA købt sig lidt tid, ved at hæve gældsloftet, ligesom Europa udsatte Grækenlands bankerot med en hjælpepakke. Det eneste man har gjort er at udskyde problemerne, mens man er ved at grave sig endnu dybere ned. Så med mindre demokrater og republikanere lige pludselig begynder at samarbejde om en løsning af USAs problemer (hvilket p.t, virker stærkt usandsynligt) vil guldprisen fortsat stige - efter min overbevisning flere år endnu.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

PR mønter på strøget i Aarhus sælger Krügerrand, Maple Leaf etc.

Priser oa. kan findes på www.pr.dk

/Anders

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da lige et spørgsmål (af ren uvidenhed) mht. guldpriserne:

Hvis nu USA føler sig nødsaget til at afdrage på sin gæld ved at sælge ud af sine guldreserver, vil det så ikke få priserne til at falde på guld og der med gøre det til en farlig inverstering?. Jeg mener: Jo mere af en vare jo mindre priser?

Ps.

Der er en artikel fra 1924 (tæt på en dengang kommende krise), der beskriver emnet om guld og statsgæld, hvis det har nogens interesse. - Den kan måske ikke helt sammenlignes med de nuværende finansielle markeder.

Mvh. John

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:

Jeg har da lige et spørgsmål (af ren uvidenhed) mht. guldpriserne:

Hvis nu USA føler sig nødsaget til at afdrage på sin gæld ved at sælge ud af sine guldreserver, vil det så ikke få priserne til at falde på guld og der med gøre det til en farlig inverstering?. Jeg mener: Jo mere af en vare jo mindre priser?

Ps.

Der er en artikel fra 1924 (tæt på en dengang kommende krise), der beskriver emnet om guld og statsgæld, hvis det har nogens interesse. - Den kan måske ikke helt sammenlignes med de nuværende finansielle markeder.

Mvh. John

Jo, det vil få priserne til at falde men det skal også vejes op med bekymringerne i markedet der er nu her. Så det kommer an på hvad markedet vil have mest fokus på.

1. USA sælger ud af deres guld reserver = faldende guld priser.

2. Bekymringerne der er i markedet nu = stigende guld priser.

Personligt tror jeg selv på nummer 2 det næste stykke tid.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)