Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

stråtag på sjælland

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
hej aminoer,

 

for 2 år siden købte konen og jeg en firlænget gård i horsens som trængte og trænger til flere kærlige hænder. stråtaget var selvfølgelig meget nødvendigt at få skiftet, men det var mig ikke muligt at hyre en tækkemand og taget ville ikke kunne holde en vinter mere.

 

da der tilsyneladende var og er mangel på tækkemænd i dagens danmark og mit tag virkelig skulle laves med det samme, besluttede jeg mig for at oprette et tækkefirma. da jeg selv er tysk statsborger (dansk skolegang i flensborg) var jeg så heldig at finde 2 stråtækkere med 20 års erfaring i tyskland, der har arbejdet sammen i 16 år. jeg er selv tømrermester og kan udføre det fornødne træarbejde ved siden af mit vinduesfirma www.aarhusvinduet.dk. så tvivlen var ikke særlig stor og "torstedgaard tækkefirma" blev til.

 

men nu er de ved at være færdig med gården og jeg står og mangler noget arbejde til dem (burde jo ikke være noget problem). de udfører et fantastisk stykke arbejde og vi er ved at blive medlem af "dansk tækkemandslaug".

 

i morgen tager konen og jeg en tur til sjælland på weekendophold - også for at se hvordan det står til med stråtækte huse, der trænger til et nyt tag og for at orientere os om vinduesmarkedet.

 

det er første gang jeg tager på landet på sjælland og er ikke rigtig klar over, hvor de stråtækte lækkerier står. er der nogen der kan hjælpe med nogle områder? i hvilke aviser burde man annoncere på sjælland?

 

med venlig hilsen

klaus

 

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :