Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

stråtag på sjælland

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
hej aminoer,

 

for 2 år siden købte konen og jeg en firlænget gård i horsens som trængte og trænger til flere kærlige hænder. stråtaget var selvfølgelig meget nødvendigt at få skiftet, men det var mig ikke muligt at hyre en tækkemand og taget ville ikke kunne holde en vinter mere.

 

da der tilsyneladende var og er mangel på tækkemænd i dagens danmark og mit tag virkelig skulle laves med det samme, besluttede jeg mig for at oprette et tækkefirma. da jeg selv er tysk statsborger (dansk skolegang i flensborg) var jeg så heldig at finde 2 stråtækkere med 20 års erfaring i tyskland, der har arbejdet sammen i 16 år. jeg er selv tømrermester og kan udføre det fornødne træarbejde ved siden af mit vinduesfirma www.aarhusvinduet.dk. så tvivlen var ikke særlig stor og "torstedgaard tækkefirma" blev til.

 

men nu er de ved at være færdig med gården og jeg står og mangler noget arbejde til dem (burde jo ikke være noget problem). de udfører et fantastisk stykke arbejde og vi er ved at blive medlem af "dansk tækkemandslaug".

 

i morgen tager konen og jeg en tur til sjælland på weekendophold - også for at se hvordan det står til med stråtækte huse, der trænger til et nyt tag og for at orientere os om vinduesmarkedet.

 

det er første gang jeg tager på landet på sjælland og er ikke rigtig klar over, hvor de stråtækte lækkerier står. er der nogen der kan hjælpe med nogle områder? i hvilke aviser burde man annoncere på sjælland?

 

med venlig hilsen

klaus

 

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
 i øvrigt bliver jeg nu bombarderet af tyske håndværksfirmaer, der gerne vil have mig til at formidle nogle ordre i danmark. så hvis der er nogen der har brug for et murersjak, tagdækkere (beton, tegl, blik osv), malere, så send en besked.



 



klaus



Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved simpelthen ikke, hvorfor jeg læste "stråtag" som "stådreng" i første gennemlæsning...

Der er mange aviser på Sjælland. Et nærmere bestemt område, du er ude efter? Jeg kan da anbefale "De Grønne Område" her i Gentofte/Hellerup. Den avis er vist meget vel læst. Ellers er der jo altid Søndagsavisen.

Jeg er nu ikke så sikker på, at avisannoncering er den rigtige løsning. Jeg forestiller mig, at du har en lille annonce i tankerne - men den drukner let i mylderet af håndværkere og andre, der har tilsvarende annoncer. Og du skal altså annoncere rigtigt mange gange, før der er "bid".

Prøv i første omgang at finde ud af, hvor folk bor, som har brug for tækkemænd. Er det fortrinsvis på Falster? For så er det dér, du skal koncentrere markedsføringen. Og jeg er overbevist om at du får større respons med et opslag i den lokale brugs end du gør med en avisannonce på de kanter.

Måske du skulle overveje meJensens reklamestandere til at markedsføre dig igennem? Han er med-Amino - søg på hans profil og smid ham en mail, så er jeg sikker på at han kan give dig nogle gode pointere omkring hvordan hans projekt kan hjælpe dig.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
hej peter,

ja, måske burde jeg skrive "stådreng" istedetfor. dét får med sikkerhed flere til at læse indlægget.

 

jeg ved jo netop ikke hvor de gode steder er? er der mangel på tækkefolk i gentofte /hellerup?

 

klaus

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ved jeg egentlig ikke.. Tækkemænd - det er kun stråtag og den slags? Der er da noget landbrug indenfor 10 km omkreds.. Men jeg er bestemt uvidende om branchens eksistensberettigelse i området...

Vh
Peter (nu med stådreng :-P)

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine gamle skolekamerarter endte som tækkermand her på Sjælland. Han fortalte mig engang, for mange år siden, ganske vist, at der er meget store forskellen i priserne på tækkerarbejde i Nordsjælland og på Sydsjælland. Og jeg vil tro det fortsat er det samme.

I store dele af det Nordsjællandske landskab, og op imod kysterne, finder du mange stråtækte huse.Det er typisk temmelig meget dyrere end dem du finder i det Sydsjællandske. Nordsjælland har altid været kendt som de riges paradis, og Sydsjælland det modsatte - pøblen.

Der er ikke mange stråtækte huse tilbage i de bydele der ligger tættest på København - herunder også hellerup, Gladsaxe, Ballerup osv. Man skal lidt længere ud i dag. Men uanset om du så tager vestover, nordpå eller sydpå finder du masser af stråtækte huse.

Hvis du kommer fra Jylland, kører fra ved Ringsted, og nordpå via Sorøvej, kommer du forbi masser af områder med stråtækte huse. Drej så af før Holbæk, og kør mod Roskilde. Der er også masser - specielt i randområderne. Drej så Nordpå op langs Nordkysten - der finder du million-vilaerne med stråtag. Hvis du så kører sydom hjem, så tag ind over falster, der er også en del stråtækte huse.


Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
ok, mikkel! tak for hjælpen. så tager jeg til nordsjælland - havde jeg nu oz tænkt, men specielt hvor i nordsjælland finder jeg jo så selv ud af.



ihvertfald ikke til "pøblen" - sikken et udtryk, mikkel!!



 



der må være stråtækte huse, der har eksistensberetigelse, stådreng-peter! de har eksisteret i flere 1000 år!



tage med eternit har ingen eksistensberettigelse. de er kun til folk, der ingen penge har til et "ordentligt" tag .  



 



vi får at se! go´ weekend til jer allesammen!



 



klaus



Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kunne ogsaa proeve at kontakte Frilandsmuseet. De har rigtig mange
straatage. Maaske de også kan hjaelpe dig, med informationer omkring
Sjaelland gennerelt.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-03-2007 00:51:03 Forfatter: pbtryk.dk Jeg ved simpelthen ikke, hvorfor jeg læste ''stråtag'' som ''stådreng'' i første gennemlæsning...

 

Er faktisk sikker på, at jeg også læste det som stådreng..

Blogger & Tekstforfatter

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er næsten helt sikker på, at Matrikkelstyrelsen har nogle ret præcise informationer over hvilke huse, der har stråtag.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)