Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af faktura med moms ved varekøb i eu-land

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Åkirkeby
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

Jeg startede for nogle måneder siden et lille enkeltmandsfirma, hvor jeg render rundt og tager billeder af folks børn... I den forbindelse har jeg købt noget fotoudstyr i udlandet og desværre ikke været opmærksom på, at sælger skulle have mit cvr-nummer, således at jeg kunne få en faktura uden moms.

Jeg har nu fået et par fakturaer med såvel tysk som engelsk moms og har brug for hjælp til, hvordan jeg skal forholde mig. Jeg forstår, at det er muligt at få returneret disse udlagte momskroner, men er det muligt i praksis? Dvs, er det noget jeg selv kan gøre, eller kræver det en revisor?

Hvis jeg skal "glemme" momsen og bare bogføre købet, skal jeg så tage momsen ud af det beløb jeg skal bogføre, eller skal jeg bogføre hele beløbet med moms?

Håber I kan hjælpe en grønskolling :)

Med venlig hilsen

Hanne Andersen

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke få den tyske og engelske forhandler til at kreditere den gamle faktura og sende en ny uden moms ?

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra Åkirkeby
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det kan godt være, det trods alt er den nemmeste løsning... Det forsøger jeg, ellers må jeg jo klage min nød igen ;)

Mvh

Hanne

Fra Åkirkeby
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne tyde på, at jeg ikke får nye fakturaer fra leverandørerne.

Hvis jeg kun skal bogføre købet af disse og "glemme" momsen, så jeg ikke kan trække den fra, skal jeg så angive beløbet i varekøb som inkl eller eksl den engelske/tyske moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)