Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk business blog - hvordan gøres det bedst?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg går i tankerne om at lave en blog på engelsk rettet mod det udenlanske marked med nogle industriprodukter som hovedfokus.

Hvordan gør jeg i henhold til valg af webserver?
- Skal det være en amerikansk server (da vi regner med at gå efter søgninger på google.com) eller kan vi f.eks. bruge en server fra Maxi-web?

Er det en god idé at oprette en wordpress blog med egen .com domæne? og kan det flyttes igen?
Hvis det bliver en wordpress, er der så nogle moduler som er et "must have"

Ellers nogle gode råd?

Vh
Casper 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have en amerikansk server, hvis du ønsker at findes af amerikanere. En engelsk server, hvis du ønsker at findes af englændere, osv.!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, tak for svaret.

Kender du nogle gode steder at få hostet sine blog på i USA?

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:
Hvordan gør jeg i henhold til valg af webserver?
- Skal det være en amerikansk server (da vi regner med at gå efter søgninger på google.com) eller kan vi f.eks. bruge en server fra Maxi-web?

Det mest optimale rent SEO mæssigt er at siden ligger på en server, der er placeret i det land man vil markedsføre sig i, men det er absolut ikke altafgørende, det er langt vigtigere at du bruger de korrekte domæneendelser, så hvis du henvender dig til amerikanerne, så skal du have .com, til englænderne .co.uk osv osv..

Dvs at du sagtens kan bruge maxiweb, eller andre hosts til at ligge dine sider på

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Hej Thomas, tak for svaret.

Kender du nogle gode steder at få hostet sine blog på i USA?

Vh

Casper

Jeg har selv lavet en del research for at finde det rette webhotel til mit kommende amerikanske website. Dreamhost.com og Justhost.com samt Bluehost.com er nogle af dem, jeg har fået anbefalet her på Amino. Sidstnævnte tilbyder ubegrænset plads, og det er dem, jeg selv har valgt! :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Nielsen:

Casper:
Hvordan gør jeg i henhold til valg af webserver?
- Skal det være en amerikansk server (da vi regner med at gå efter søgninger på google.com) eller kan vi f.eks. bruge en server fra Maxi-web?

Det mest optimale rent SEO mæssigt er at siden ligger på en server, der er placeret i det land man vil markedsføre sig i, men det er absolut ikke altafgørende, det er langt vigtigere at du bruger de korrekte domæneendelser, så hvis du henvender dig til amerikanerne, så skal du have .com, til englænderne .co.uk osv osv..

Dvs at du sagtens kan bruge maxiweb, eller andre hosts til at ligge dine sider på

Sandt... Kort sagt.. MaxiWeb, er et godt valg, hvis du skal ramme brugere i hele europa.. Men hvis du skal til US; så er det bedre at få en local server.. HostGator, skulle være meget brugt bland affiliate sitesne

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller brug netplads.dk; det er sandsynligvis den billigste løsning og så er alt information på dansk. Og ja, serverne står i USA.

Du skal dog forvente en smule nedetid - men ikke mere end at det sagtens kan svare sig for langt de fleste nyere blogs. (har selv 12-15 domæner hostet hos netplads, hvilket jeg er yderst tilfreds med).

/JG

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)