Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugspligt af domænenavn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg søgt lidt på nettet og herinde omkring brugspligten på domænenavne, men har ikke kunne finde noget konkret.
Kan se, at der på et tidspunkt har været forslag inde omkring ændring af lovgivningen, således at der skal indføres brugspligt på domænenavne.

Er der nogen der kan bekræfte mig i om det er indført eller ej?

Jeg har op til flere domænenavne, som jeg kunne været interesseret i, men ingen af dem er i brug eller bliver brugt til noget idag - har snakket med 2 uafhængige domæneejere.

Den ene ville have 3.000 kr. for navnet alene - er det fair (ved godt, at det er svært at sige, men...)?

Venlig hilsen Suzan Schmidt 
PrimaPet.dk - Kvalitetsprodukter valgt med omtanke til dit kæledyr

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Suzan Schmidt:
Den ene ville have 3.000 kr. for navnet alene - er det fair (ved godt, at det er svært at sige, men...)?

Det kommer sgu an på, hvor godt domænet er :-) Altså hvis du handler med sæbe, og du kan få sæbe.dk for 3.000 kr er det nok meget billigt for dig, i forhold til den værdi det ville have for dig. Men hvis det er sæbehandleren-i-kolding.dk - så vil jeg dårligt nok mene det er de 45 kr værd om året, dk-hostmaster kræver ;-)

You see? :) Du er velkommen til at sende navne i en PM/Email, så skal jeg nok hurtigt give dig et ærligt, svar om hvad jeg vurdere det til :)

God aften :)

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mindes ikke at der (endnu) er kommet "brugspligt" på domæner - men du kan klage til domæneklagetnævnet hvis du mener, at du har mere ret til domænet (du har måske et firma af samme navn eller lign).

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et DK domæner og det ikke er i brug kan tvinge det ud af ham, da det ses som om at han har købt domænet med salg for øje

Find de bedste sko priser på Skohylden

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ene navn, har været i brug. Han har nemlig tilbudt mig selv siden i prisen for domænenavnet, som er sat op hos DanDomain. Så den med, at han ikke har brugt det kan jeg nok ikke rigtig bruge til så meget.

Det andet ser ikke ud til at have været i brug - ved ikke om man kan tjekke dette hos DanDomain?
Altså om navnet bare er købt, men aldrig har været i brug.

Jeg skambød i øvrigt navnet, som jeg beskriver ovenfor - siden har jeg så intet hørt. Desværre.

Venlig hilsen Suzan Schmidt 
PrimaPet.dk - Kvalitetsprodukter valgt med omtanke til dit kæledyr

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være mange ting der spiller ind hvad angår sådan et domænenavn der ikke er i brug.

Jeg kunne f.eks. godt tænke mig et af de 1876 domænenanve firmaet der omtales i tråden her er i besiddelse af - bare lige et enkelt... Så nu må jeg klage til domæneklagenævnet og se om det giver noget... Jeg har ikke i sinde at betale mere end højst nødvendigt for domænet, så jeg betaler gerne de 500 kr i klagegebyr...

Sådan en flok domænesnyltere...

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må endelig lade mig vide, hvad der kommer ud af sagen.

 

Venlig hilsen Suzan Schmidt 
PrimaPet.dk - Kvalitetsprodukter valgt med omtanke til dit kæledyr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)