Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri fragt, lave fragtpriser eller begge - Post Danmark

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.

Vi sidder i vores lille virksomhed med en udfordring, som vi håber andre har fundet en genial løsning til.
Branchen er præget af hård konkurrence, hvor vi selv har været initiativtagere til flere af de ting der (desværre) nu er standard. Herunder gratis gaver og fri fragt.

Vi startede med fri fragt ved 1000 kr, men efterhånden som konkurrencen er blevet hårdere og hårdere er denne nu faldet til 600 kr. En ting er jo sikkert. Der er ikke mange kunder vil betale Post Danmarks priser.

Vi har derfor prøvet med GLS. Det gik slet ikke. Vi kunne ikke regne med levering dagen efter og mange kunder begyndte at klage over kassernes beskaffenhed når de var nået frem. Vi er derfor gået tilbage til Post Danmark, selvom vi gerne så mere konkurrence her :-)

Vi bruger i 2011 alene på fri fragt mere end 300.000 kr. Og ja jeg ved godt vi ikke skal pive for det betyder jo at vi sælger mange varer og til en høj gennemsnitspris, men.... 300 Kilo Det gør sgu nas alligevel for det går jo fra vores indtjening og i markedet hvor priserne i forvejen er presset er det ikke den normale margin som tidligere

Mit spørgsmål er derfor. Er der nogen der har de vise sten til hvad kunderne vil accepterer.

1. F.eks. lavere fragt ved 500 kr. (måske 49 kr.)
2. Måske sætte den ned igen ved 600 kr.
3. Først give fri fragt ved 750 kr, selvom de fleste konkurrenter giver ved 600

Vi har taget en beslutning at vi under INGEN omstændigheder vil sende med maxi brev, før der kommer en løsning med Track and Trace. Både vi og kunderne mener vi skal have den sikkerhed at vi kan sige hvor pakken er samt at vi er dækket for tab hvis den ikke kommer frem. Så breve er ikke en løsning for os.

Jeg håber denne tråd giver anledning til en masse input og gode råd, som vi ikke endnu har tænkt over.
Måske kan jeg holde konkurrenter stangen lidt endnu med jeres hjælp, hvis de da ikke læser samme tråd *G*

mvh. Lennart

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lille virksomhed - og I bruger 300K i fri fragt, for mig lyder det da som en virksomhed med rigtig meget salg!

Hvis I bruger 300 k må der være kundegrundlag nok til at lave en undersøgelse, der spørger, hvad jeres kunder vil have/acceptere?? Og i øvrigt kommer det helt an på, hvad I sælger, hvor stor konkurrence der er osv. osv. Så du kan nok ikke få et entydigt svar med mindre du giver flere oplysninger.

P.S. Selv om jeg slet, slet ikke er i nærheden af dit salg (kan jeg regne ud med 300k i fri fragt), så satte jeg priserne op i juli, så de følger PostDanmarks - hvor jeg tidligere sendte pakker for 59 kr. uanset vægt koster det nu 65 kr. uden omdeling og 80 med omdeling - og dette har endnu ikke haft en negativ effekt!

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Presta

Mange tak for dit svar. Du har tildels ret i at vi ikke er helt små, men da vi kun er min kone og jeg ser vi os selv som en lille virksomhed, omend vi løber stærkt ind i mellem :-)

Vi har blot ikke turde lave ændringerne da vi jo frygter at kunderne løber til konkurrenten med ordren.
Vi er i den erotiske branche hvor vi sælger sexlegetøj, lingeri mv via flere websites.

En ting er dog sikkert og det er at vi skal have implementeret Post Danmarks med og uden omdeling. Lige nu kører vi med omdeling til 75 kr. Grunden er at vores label system ikke kan håndterer uden omdeling og en opgradering koster 10.000 kr. Men vi slipper jo nok ikke uden om det længere.

Jeg siger i hvert fald tak for dit input og håber du har mere at byde ind med, sammen med en masse andre. Der må jo være mange der står i samme situation hvor antallet af pakker og udgifter til fragt står mål med hinanden.

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lennart Øster:
Vi har blot ikke turde lave ændringerne da vi jo frygter at kunderne løber til konkurrenten med ordren.

Kunne man forestille sig at man kunne få jer til at se tingene fra en lidt anden vinkel?

Nu ved jeg ikke hvor meget I bruger på markedsføring, men i princippet er den fri fragt jo en del af jeres markedsføring da det er et tiltag I anvender enten for at beholde eller tiltrække kunder så de gør en god handel eller?

Nogle har også succes med, og kunne jeg forestille mig kunne anvendes i jeres segment, at have en fast pris på leveringen f.eks. 39,00

Dernæst drejer det sig om fordelingen af de 36 som I jo kan se om I kan hente som besparelser eller alternativt se om jeres leverandører kan spise lidt af. Det er alt for sjældent at folk der har velkørende forretninger beder om ny priser eller omsætningsbonusser fra deres leverandører.

I kunne også i en periode prøve at tilbyde fri fragt og forhøje priserne tilsvarende i gennemsnit på jeres side, hvis ikke det påvirker salget, så kan det jo være en løsning.

 

Køb ren argan olie her

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lennart

Jeg tror at jeg ville vælge en slags trappe-løsning. Noget i retning af:

Fragten koster 80,-.
Ved køb for over 300,- koster fragten kun 55,-.
Ved køb for over 600,- koster fragten kun 25,-.
Ved køb for over 900,- er fragten gratis.

Begrundelse:
Jeg bliver så ærgerlig, hvis jeg skal købe for et beløb, der i min verden er meget højt, for at undgå fragten - selvom jeg sagtens forstår grunden. Jeg føler lidt, at jeg bliver snydt, for jeg kunne godt have undgået at smide penge væk på fragt.

Men hvis jeg nu kan spare penge på liiiige at købe for 120 kr. mere, så gør jeg det som regel, hvis jeg kan finde et eller andet, der ville være rart at have. Bare for at have sparet penge på fragten. (For så dum er jeg... Hehe!)   Wink

Så jeg kigger lidt videre i butikken. Lad os så sige, at jeg kun kunne finde noget interessant, der var en del dyrere - så tager jeg måske det med alligevel, når nu jeg er blevet opmærksom på, at det ville være rart at have. Og så er jeg pludselig tæt på næste grænse, og kan få fragten gratis, hvis jeg liiiige køber for...

Det loop kunne du sagtens lokke mig med... Haha!

Jeg har tidligere flere gange valgt butikker, fordi der var gratis fragt - indtil det gik op for mig, at de faktisk var dyrere end de andre var MED fragt, eller at de havde længere leveringstid, eller... Men rent psykisk er der noget rart i at spare på fragten.

Men jeg kunne sagtens lokkes bare med lavere fragt. Jeg synes at 80,- er alt for meget for fragt, men f.eks. 40,- ville være helt ok. Og så har I trods alt sparet halvdelen af de 300.000. Det er da også værd at tage med...   Wink

Håber at du kan bruge mine ustrukturerede ramblings...   Wink


Smile   Rie

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke hvorfor I udelukker løsningen med maxibrev. Det er væsentlig billigere, og det er kun yderst sjældent at pakken går tabt. Den enkelte gang burde man have råd til at dække tabet, mod de mange mange penge man spare på den billigere porto.

Hvor vigtigt er det også at kunne T&T når pakken kommer næste dag i Danmark? Inden man får set sig om, er pakken jo allerede ankommet.

Kunden kan jo evt. også selv vælge om de vil betale for en forsikret og T&T løsning, eller vælge den billigere fragt. Så gør man alle glade. 

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kent Medom:
Kunden kan jo evt. også selv vælge om de vil betale for en forsikret og T&T løsning, eller vælge den billigere fragt. Så gør man alle glade. 

Super løsning! Jeg ville klart overveje noget lignende.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kent Medom:
Kunden kan jo evt. også selv vælge om de vil betale for en forsikret og T&T løsning, eller vælge den billigere fragt. Så gør man alle glade. 

Man skal bare huske at ved B2C handel på nettet har butikken ansvaret for forsendelsen indtil kunden HAR modtaget pakken. Dvs. ligegyldigt om kunden selv har valgt en ikke forsikret forsendelse, er det alligevel butikken der hænger på den hvis brevet ikke kommer frem. Vi benytter også brev forsendelse, men kun til pakker under en vis vægt og værdi.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Yes, det er jeg godt klar over, men som jeg sagde, hvor mange pakker er det lige der bliver væk i posten. Skal man en sjældent gang sende en ny pakke på egen regning, går det nok, mod alle de ekstra kunder man får.
Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle og tusind tak for alle jeres svar og ideer til fragt og eventuelle ændringer.

Til Jan
Du har helt ret og vi har overvejet de fleste af de forslag der er kommet inkl. din og vi vil sikkert begynde at implementerer det. Omkring budget for markedsføring, så vil jeg tro at vi ligger på ca. det ddobbelte af vores fragt :-) Her er det både Online, offline og SEO. Alt hvad der kan skaffe kunder.

Det har aldrig betydet så meget for os om vi skal bruge 10.000 eller 1.000.000 på markedsføring, sålænge vi får noget ind igen.
Fragten har været en udfordring fordi vi ved fri fragt får en ekstra omkostning, vi ikke havde før.
Vi har høvet vores gennemsnits ordre fra 455 til 605 kr. efter vi gav fri fragt. Fra regnet de ca. 60 kr. det koster er det "kun" hævet til 545, eller 90 kr. Det sammen holdt med varerne kunderne købers indkøbspris, er det ikke så meget mere vi tjener. Derfor leder jeg efter en løsning der måske kan halverer tabet og din ide er rigtig fin.

Til Rie
Det er super at høre det fra en kunde vinkel. Det er klart noget vi vil arbejde med og se om ikke en trappe løsning kan virke for os. Alt andet lige kan vi jo prøve i en måned eller to og se om ordregennemsnittet falder eller stiger :-)

Til Kent
Maxibrev er som sådan ikke udelukket, men og der er jo altid et men. Vi vil gerne give os selv, ligesom vores kunder en sikker handel og kunne bevise at pakken er sendt. Der har været mange brådne kar i vores bracnhe og det besluttede vi fra starten at gøre op med.
Maxibrev kommer iflg. Post Danmark med T&T og så er vi klart med. Indtil da vil vi nøjes med pakker.
Vi har kolleger der gang på gang har kunder der kalkulerer med at breve ikke har T&T og simpelthen skriver at den ikke er modtaget og på den måde får to af samme varer. Vi ønker ikke denne mistiilid til vores kunder. (Har de nu gjort det med vilje eller er brevet virkelig ikke nået frem). Så tror jeg en trappeløsning med forskellig fragt på pakker alt efter værdi er bedre for os, men dermed ikke sagt at breve ikke virker for andre.

Jeg skal nok vende tilbage med et nyt indlæg når vi har fået testet de forskellige ideer af.

mvh. Lennart

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)