Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook & Twitter B2B? Hjælp!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har fået til opgave at gøre noget ud af de sociale medier facebook & twitter og kunne godt tænke mig lidt inspiration samt jeres meninger om begge muligheder.

Vi er en B2B virksomhed med stor vækst, vi har nogle af de største erhvervskunder i Danmark.
Vi prioriterer høj kvalitet, attraktive priser, god service & hurtig levering.

Vi sælger: Gadeskilte, rammer, brochureholdere, akrylholdere, rollups, messeudstyr og meget meget mere se www.skiltex.dk.
 
Jeg har tænkt mig at tilbyde vores fans/følgere:

• Rigtige gode daglige tilbud
• Biografbilleter
• Fodboldbilleter
• Store daglige rabatter på hele vores sortiment
Links til relavante artikler
• Tips til offline markedsføring.

Facebook :

Personligt har jeg svært ved at se B2B mulighederne i facebook men andre facebook eksperter synes det er oplagt.. bla. med begrundelsen at "alle er på facebook"

Twitter:
Twitter synes jeg er meget mere relavant til vores behov & vores målgruppe, desværre er twitter ikke så stort i Danmark endnu.

Du kan se vores twitterprofil her : http://twitter.com/#!/Skiltex
Vores facebook profil her : https://www.facebook.com/pages/Skiltexdk/209231029096905

Jeg håber at få lidt tips og tricks til at få flere medlemmer samt nogle spændende ideer til hvordan jeg kan få vores fans til at interagere sig med firmaet.

I er velkommen til at følge eller "synes godt om"

Ser frem til at høre fra jer!

Mvh Kim Raufort
www.skiltex.dk

 

 

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen kloge hoveder der har lyst til at bidrage?

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

B2B er helt klart en udfordring på de sociale medier - især facebook, som de fleste bruger til private formål. Dog er der helt klart også nogle succeshistorier og personligt har jeg da også solgt nogle produkter via KB-Marketings Facebook side. 

For at få noget ud af sin Facebook side, bør målet i sig selv ikke være at få mange fans, men derimod aktivere sine fans og få dem til at engagere sig i den dialog, som foregår (eller bør foregå) på facebook siden.

Så hvad kan man snakke om på Skiltex´ facebook side?

I det følgende kan du læse lidt om, hvordan jeg ville kombinere jeres produkter med noget, som har relevans for fansene:

Messeudstyr

At være på en messe er en oplevelse. Man gør meget ud af sin stand, og man får en lang række salgserfaringer, som man gerne deler med andre - i hvert fald inden for andre brancher. Solgte man en hel masse på messen? Så vil man selvfølgelig gerne bruge verdens mest narcissistiske medie til at fortælle om dette. 

Altså:

- Skab dialog omkring det at tage på messe. Skriv små forslag til, hvordan man kan forbedre sine resultater og spørg fansene, hvilke teknikker de anvender => skab dialog om salgstricks mv. Lad folk fortælle om deres positive oplevelser på messer, om deres successer og deres fiaskoer. Få jeres fans til at danne indhold på jeres facebook mens I selv fungerer som 'vært' for dem. Sæt dialogen igang med spørgsmål.

- Lav en facebook konkurrence, hvor den mest kreative messestand kåres. Perfekt til perioder, hvor der er mange messer. Lad folk uploade et billede af deres messestand, og dermed deltage i konkurrencen. På den måde får I en lang række billeder af, hvordan jeres produkter anvendes, og ved at lægge deltagernes billeder op i en mappe på facebook, som I kalder "Årets flotteste messestand", kan andre fans få inspiration til deres stande samt komme med forslag til forbedringer ved at kommentere. I kan ligeledes lade jeres fans stemme på, hvilken stand der skal vinde, ved at skrive at standen, som har fået flest likes, vinder. 

- Kom selv med tips og tricks til messestande, så de interesserede får noget ud af at være fans => Relevant indhold. Undlad at fokusere på tilbud, men giv i stedet folk inspiration. Så skal de nok selv henvende sig, når de har lyst til at købe.

Gadeskilte

Gadeskilte er noget som de fleste kan relatere til. Hvem har ikke set et gadeskilt, der så sjovt ud eller ikke gav mening eller sågar var malplaceret?

- Lav opslag med billeder af sjove gadeskilte <= Find dem på nettet eller i lokalområdet. Kombiner billedet med et spørgsmål eller anden kommentar, som folk kan svare på.

- Lav en konkurrence, hvor folk skal lave en mere kreativ version at et bestemt skilt. Alle kan hygge sig med at lave det i paint eller lignende, og hvis præmien er fodboldbilletter, er jeg sikker på at det mandlige segment går fra at være hygge facebook´ere til at være kunstneriske genier. 

- Stil spørgsmål om gadeskilte: F.eks. "Hvad betyder dette gadeskilt?" og vedhæft et billede af et af de trafikskilte, som man lærte om da man tog kørekort, men ikke længere kan huske. 

Rammer

Hvad bruger man rammer til? Spørg folk hvilke malerier de har hængende i deres rammer derhjemme...........

Jeg kunne fortsætte

Men jeg stopper nu. Jeg håber du kan se, hvor jeg vil hen af. Fokuser på dialog, inspiration, sjov og generelt relevant og sjovt indhold, som jeres fans kan lide. Lad være med at skrive rabatter og tilbud ud hver dag, men gør det engang i mellem, når der er plads. Differentier jer ved at have et godt forhold til jeres kunder => Det giver salg i længden. Jeres konkurrencer kan også finde ud af, at lave tilbud, men kan de engagere deres fans ligeså godt som jer? Hvem vil være top-of-mind hos mig, næste gang en i mit netværk skal bruge messeudstyr? Virksomheden, som jeg havde en hyggelig dialog med på facebook en dag i frokostpausen, og som i flere måneder har sørget for at give mig et smil på læben ved at sende mig sjove trafikskilte? eller virksomheden, der dagligt har spammet mig med rabatter på akrylholdere? 

Personligt og professionelt ved jeg godt hvem jeg ville anbefale.

Jeg håber, at overstående har givet dig et indblik i, hvordan markedsføring på Facebook også kan være effektivt, hvad B2B angår. 

Held og lykke med projektet!

Fra Taastrup
Tilmeldt 1. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Som jeg kan se det er i jo en B2B virksomhed, så derfor kunne det hensigtmæssigt også at kigge på www.linkedin.com . Jeg ved jo ikke om i allerede gør dette, men i så fald at i ikke gør kunne det måske være interressant for jeg at kigge på dette før facebook.

Blot en observation.

Mvh Kim Warrer Sørensen

 

 

 

Ekspert i digital management.

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Kasper,

1000 Tak for dit gode svar!  det har helt sikkert givet mig nye ideer og stof til eftertanke!

 

5 stjerner herfra!

Fra Støvring
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er store muligheder i B2B på facebook (har mange gode erfaringer) indenfor rigtig mange brancher - det handler i princippet bare om hvorvidt beslutningstagerne er repræsenteret - samt måden at man håndterer firmasidens indhold på - det er trods alt den altafgørende faktor for at engagere folk :o)

Kører workshop i Kbh den 22. sept. omkring det altafgørende indhold på en firmaside og om hvordan man "konverterer fans til kunder" - se evt. mere på https://www.facebook.com/event.php?eid=186391758085901 - hvis det skulle have din interesse - og sign endelig op på min facebookside: www.facebook.com/denskaevevinkel.dk - hvor du får masser af gratis tips til din markedsføring på facebook samt har mulighed for at stille spørgsmål :o) 

Mange hilsner

Janne,

Den Skaeve Vinkel
www.denskaevevinkel.dk 

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Janne,

Tak for dit svar!

Jeg er glad for at du mener der er store muligheder på B2B markedet.

Det lyder spændende med et kursus i hvordan man konveterer fans til kunder, men pt mangler vi jo fans :)

Vi har sat forskellige projekter igang for at få flere fans og afventer spændt de næste par dage.

HAr du nogle gode "ud af boksen" ideer?    Det er min erfaring af opfordre vores medlemmer til at invitere deres venner ikke er så effektivt mere?  er det korrekt?

Fra Støvring
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Dén med at inviterer venner som så skal invitere venner er praktisk talt "død" - dels forbi facebook har fjernet de "nemt tilgængelige" værktøjer til det og dels fordi den simpelthen er slidt op. Folk reagerer knap nok på konkurrencer og tilbud om præmier. Nej, det handler om noget helt andet. Jeg har MANGE redskaber i skuffen, men det aller vigtigste spørgsmål, som jeg må stille dig er: "hvor mange af dine gode, loyale kunder er fans på siden???" Jeg håber at de er der ALLE sammen, men det er ofte at jeg møder det modsatte. Det handler i første omgang om at markedsføre jeres tilstedeværelse på facebook overfor eksisterende kunder. Gør opmærksom på ALLE måder - jeres web, trykte materialer, faktura + kreative steder, hvor man ikke forventer det. Loyale kunder som kender din biks og din (forhåbentlig) gode service skal gøre til dine facebook-ambassadører - for de vil DELE dig, for de kender dig jo og dét er i bund og grund hvad det handler om - "word by mouth-markedsføring" DU SKAL ANBEFALES - så skal der nok strømme fans til, men det er en proces som tager tid og du kan evt. støtte op med annoncekampagner el. lign. PÅ facebook. 

PØJ PØJ og held med det :o) og iøvrigt go' weekend,

Mange hilsner

Janne

Den Skaeve Vinkel 

Fra Støvring
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

...og så kunne jeg lige tilføje at stort set INGEN går ind på en facebook-side, så det handler om at være MEGET synlig i folks nyhedstrømme, så du kunne jo også vælge et navn, som var lidt mere appellerende og tiltrækkende :o) altså én form for pay-off som siger noget om hvad DU giver MIG som potentiel fan :o))))

Fra Støvring
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

N.B. Du har mulighed/rettighed til at ændre navnet op til 100 fans.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)