Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med køb af Facebook fans ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et tilbud på en kampagne ( køb af fans ) til min facebookside;

http://www.facebook.com/#!/Sliknet.dk 

Har i nogle erfaringer med dette ?

Kan det svare sig ?

Jeg er sådan set ikke i tvivl om at de kan skaffe mig mange nye "fans" , men mere om dette betaler sig ind på sigt.

Branding får man jo ihvertfald med f.eks 1 mio visninger.

Min egen holdning er lidt blandet - hvad siger i ?

 

Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nix, men har hjulpet et par stykker med at skaffe mange fans.

Fans på fb er en meget blandet størrelse. Der dedikeret fans og så er der fans der bliver naret til at være fans, og så er der fans der slet ikke er rigtige fans.

At have 6.000 eller 60.000 fans på fb er fløjtende ligegyldigt, hvis det ikke er aktive fans.

At have 600 super aktive fans på fb er guld værd.

Så jeg har meget lidt tiltro til, at man kan købe sig til aktive fans. Aktive fans skaffer man ved at sprede sit budksab via eksisterende fans, og via f.eks. nyhedsbreve, ens hjemmeside og meget andet.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige med din målgruppe, så tror jeg faktisk godt det kan besvare sig.

Måden du kommer til at få nye fans på er, at en person som er indehaver af sider med flere tusinde fans på, smider linket til din side ud på sin egen væg. Så kommer flere tusinde til at se et link hvor der står "Billigt slik". 

1. Alle kan lide slik.

2. Alle kan virkelig godt lide billigt slik!

Så med din målgruppe vil det faktisk ikke være så tosset. Og specielt fordi det primært er unge mennesker du rammer, og de har nok en lidt sødere tand, samt mere villige til at gribe til kortet, når det kommer til køb på nettet

Men hvor mange fans er du lovet? Og til hvilken pris? Skype-Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er faktisk også overvejende enig med Sander, oftest vil det nok ikke kunne betale sig, men slik rammer så bredt at der burde være muligheder, så længe det er danske fans ihvertfald. 

Det skal dog selvfølgelig sammenholdes med den pris du skal betale. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg foreslår at du lader være med at købe dine fans. Såfremt de ikke har en reelt interesse i din facebook side, vil de ikke engagere sig, og den virale effekt samt ROI vil være minimal.

I stedet foreslår jeg, at du arbejder målrettet med at engagere dine fans. Så vidt jeg kan se består din væg i øjeblikket udelukkende af tilbud og konkurrencer, hvilket for mange Facebook brugere er lokkende. Desværre giver det bare ikke rigtigt nogen viral effekt, og kunderne får ikke nogen relation til dit brand på denne måde.

Gør i stedet som Snøfler gør - Gå i dialog med dine fans omkring emnet "Slik". Stil spørgsmål som "Hvilken chokoladen spiser du oftest sammen med kæresten?" eller andre spørgsmål, som de fleste af dine fans vil kunne relatere til. 

Der er masser af muligheder - Bare du husker: DIALOG :)

Måske vil det ikke på kort sigt give et højt return on investment, men de vil give et højt Return on Relationship (ROR, som jeg kalder det), hvilket på længere sigt vil give dig et godt forhold til dine kunder, sprede budskabet om den lækre og billige slikbutik på nettet, samt give plus på bundlinjen.

Og hey, nu når du skriver tilbud ud på væggen, hvorfor så ikke afslutte beskeden med et "Synes godt om dette opslag, hvis du vil se flere tilbud som disse"

Jeg vil også anbefale dig at få lavet din Facebook velkomstside i Iframe - FBML er ved at blive afviklet, hvorfor det er en god idé at skifte over. 

Jeg kunne skrive en bog, men det venter jeg med lidt endnu. I stedet ønsker jeg dig held og lykke med projektet.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen er ikke fastsat endnu - men hvad er "normalprisen" , hvis noget sådant findes ?

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper@

hehe , ja ok det er en helt anden måde de gør det på - men det er slet ikke mig at sidde og tale om hvem der spiser hvad Smile

Jeg tilbyder noget billigt og godt slik, og kan de bruge det så er det fint, og hvis ikke, er det også fint.

I udgangspunktet er jeg enig i ikke at betale for fans - men omvendt kan jeg jo ikke slutte at folk ikke er fans fordi de ikke har interesse. 99,9% ved jo ikke siden findes - så det er markedsføring jeg betaler for.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bengtson:
Måske vil det ikke på kort sigt give et højt return on investment, men de vil give et højt Return on Relationship (ROR, som jeg kalder det), hvilket på længere sigt vil give dig et godt forhold til dine kunder, sprede budskabet om den lækre og billige slikbutik på nettet, samt give plus på bundlinjen.

ROR synes jeg er et meget anvendeligt koncept. Det vil jeg tage til mig.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
hehe , ja ok det er en helt anden måde de gør det på - men det er slet ikke mig at sidde og tale om hvem der spiser hvad Smile

Sådan kan man sagtens have det, men hvis du har 20 min. om dagen, så har du 1700 fans i forvejen, som gerne vil gå i dialog med deres "vært" (dig) og hinanden. De skal bare skydes igang - og det er værtens job. Jeg forstår godt, at du ser betaling som en nemmere løsning, men ved at bruge 20 min. om dagen på dialog og opslag, vil din fan vækst blive så stor, at du slet ikke får brug for at betale for fans. 

Det er fint at betale for markedsføring. Hvis folk ikke gjorde det, ville jeg ikke have noget at lave :) 

Men tænk over mulighederne i, at bruge lidt tid på at skaffe dig en masse relevante fans - GRATIS - Inden at du begiver dig ud i at betale 5 kr. pr. fan, som afmelder sig din side efter et par uger grundet de mange tilbud, de modtager. 

Jesper Laugesen:
99,9% ved jo ikke siden findes - så det er markedsføring jeg betaler for.

Den bedste markedsføring du kan få, er efter min mening den virale. Tænk hvis du får et så godt forhold til dine Facebook fans, at de uden tvivl vil anbefale dig til deres venner. Når dine fans interagere på din side ved at SGO og kommentere, vil deres venner se det i deres nyhedsstrøm => Øget kendskabsgrad og reel interesse. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper @  Jeg er langtfra uenig Smile

Mange gode points du kommer med - takker foreløbig.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)