Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstilling af regnskab og efterangivelse af moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Efter aftale med Skat skal jeg have lavet en ny opstilling af regnskaberne for 2008-2010 samt efterangivelse af moms for samme periode, og det bedste vil være at få en revisor eller lign. til at gøre det.
Er her mon en Amino-revisor som vil have opgaven ?

Det er ikke stort og omfattende - er bogført i C5 og iflg. skat er den del ok så der skal blot laves ny balance og regnskab ud fra de bogførte tal, og så evt. efterangivelse af moms.

Jeg kan sende (mail eller post) saldobalancer samt evt. kontospecifikationer i weekenden og skat skal have materialet senest 1. sept.

Er der en Amino-revisor derude der er frisk på opgaven mod en rimelig betaling så send mig en PM.

På forhånd tak

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Prøv at lægge opslaget op under "Freelancer". Så får du helt sikkert en masse bud som du kan vælge fra :o)

Susan :o)

Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Må man spørge indtil årsagen til at du skal have lavet den nye opstilling?

Hvad forestiller du dig, at du skal give for opgaven?

 

Mvh

Mo Khayat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg kan ikke hjælpe, men hvis du ville afsløre hvad der er sket som gør, at du nu skal aflevere regnskab og moms for 2008 til 2010. Er det så simpelt, at du har glemt at indsende, så er det jo lige til at forstå, men ellers var det jo rart at vide hvad man skal undgå for mulige fejl i sin rapport til skat. Det lyder jo lidt til du har det hele i et godt regnskabsprogram, så det lyder ikke så besværligt, forudsat alle bilag findes og er acceptable

Du kan nok hjælpe dig selv lidt, hvis du siger ca hvor mange bilag der er per år, når du søger under freelancer + hvad årsagen er til dette krav fra skat. Det gør et tilbud lettere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Årsagen til at jeg skal have det lavet er at der er ved gennemgang af regnskab og sammenligning med momsangivelser er fundet uoverensstemmelser.

Problemet stammer helt tilbage fra 2008 hvor jeg startede med at bogføre i Mamut hvilket jeg fortrød efter en del bøvlen i næsten et år. Derfor skiftede jeg til C5 og valgte at indtaste alle bilag forfra da det så ud til at være det letteste. De første momsangivelser er lavet med tal fra mamut og passer ikke med de faktiske tal som siden er fremkommet efter skiftet til C5. Den mulighed/risiko havde jeg ikke skænket en tanke før jeg blev kontaktet af skat som ikke kunne få tallene til at passe sammen.

Udover en uheldig opstart viser det sig at jeg mangler at få lavet en korrekt årsafslutning og dermed har en forkert åbningsbalance, og på den måde trækker fejlene i 2008 spor helt frem til nu.

Jeg driver det som personlig virksomhed, mest som hobby fordi jeg kan lide det, og holder mig på en omsætning under 300.000. Jeg har valgt ikke at gøre det store ud af regnskabsdelen og benytte revisor for det kan jo gøres enkelt hvis det er hvad man ønsker (varesalg-varekøb = resultat som er skattepligtigt) og de første 2 år var der ikke rigtig noget gevinst ved det og dermed heller ikke rigtig noget at opgive til skat.

Men nu er jeg jo så blevet klogere. Ikke at det er forkert eller problematisk at gøre det regnskabsmæssigt simpelt som jeg har gjort. Efter gennemgang af en lang lang række posteringer har skat sagt ok til min bogføring - som de sagde, det der er hovedsagen er jo at det er relevante indtægter og udgifter der bogføres og den del er ok med min måde at gøre det. Problemet er så når der helt fra starten sker fejl som ikke bliver korrigeret, så skubber man problemet foran sig hele tiden.

Det skal der nu gøres noget ved - det skal rettes op og jeg ved på forhånd at jeg ender med at få et girokort fra de kære skattefolk, men jeg ved også at jeg først kan få ro i sjælen til at komme videre når det er på plads og jeg kender det beløb jeg skal af med.

Lad dette være en inspiration til alle jer der ligesom jeg nyder at være selvstændige på hel eller deltid, og mit råd til jer må være at i skal for alt i verden sikre jer at der er styr på tallene i regnskabet. Man kan sagtens klare en stor del selv hvis man har forståelsen for hvordan bogføring fungerer, men som minimum bør man får balancen og regnskabet tjekket årligt.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)