Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til afvikling af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke helt om det er det rigtige sted at spørge da det ikke helt er en konkurs, men jeg overvejer at afvikle mit enkelmandsfirma (webshop) da jeg ikke har nok omsætning pt. og muligvis ikke har tid/råd til at gøre mere ved det pga. forestående studie. Håber der er nogen der kan give mig et hurtigt råd om følgende;

Hvad gør man ud over at framelde sig sit cvr nr?

Er der noget man skal være særligt opmærksom på i forhold til f.eks skat/moms?

Hvad gør man med et evt. restlager af varer der ikke er blevet solgt?

På forhånd tak

Mvh Simon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

sælg din shop istedet for.. Der plejer at være købere her til webshops ( som skal sælges).

Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der penge i det, hvis der kun er tale om en lille shop ?

Men hvad skal der gøres ang skat, moms, restlager osv, HVIS han vælger at lukke ?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på at du godt kan komme af med et evt restlager, som måske også vil gære lukningen lidt nemmere rent økonomisk.

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Simon

Man kan lukke et firma solvent, bare pas på med at gøre det, da man personligt hæfter for alt gæld som bliver anmeld under den solvente lukning. Men da dit selvskab jo alligevel er enkemands virksomhed hæfter du personligt alligevel :-(
Man kan også bare lade det sejle og så lukker det når regnskabet ikke bliver indleveret, eller gå af som direktør så bliver selskabet ligeledes tvangsopløst. Eller selv erklærer det konkurs i sø og Handelsretten .
Husk en anden gang at lave et smba, ApS eller A/S så der er begrænset hæftelsen.
Nb: Skynd dig at sælg alt det du kan går firmaet konkurs ell. Mister du disse vare og de vil blive tvangs solgt til 10% af værdien du mener det har, så sælg sælg sælg ...!
Mvh.

Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)