Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netværk af Magento shop ejere/interesserede

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er for nyligt startet med et nyt projekt, hvor jeg er gået i samarbejde om at drive, optimere og markedsføre en Magento Shop.

Jeg hørte i går en podcast fra Ib Potter med Morten Vadskær som gæst. Jeg synes, det var rigtig motiverende, og kan varmt anbefale det til dem af jer, der ikke har hørt den, eller kender til Pottercut. Afsnittet kan hører her, og i øvrigt også hentes via itunes.

Hvad der især fangede mig i podcasten, var Mortens forslag om at starte et samarbejde mellem shop ejere på samme platform. Fordelene er mange, da man udover at dele erfaringer, kan dele udgifter til kodning af funktioner man ønsker, men ikke er i stand til at løse selv.

Jeg er uddannet multimedie designer, og både koder og designer selv webshoppen. Jeg har dog mine begrænsninger, især når kodningen bliver for avanceret.

Mange af tingene kan jeg dog løse selv, og i min søgen efter løsninger på nettet, fandt jeg ud af, at stort set alle informationer om Magento er på engelsk. Mange af de udfordringer man står overfor er ret enkle at løse, hvis bare man ved hvordan :) Jeg tænkte derfor, der var andre som var i samme båd, og tænkte jeg ville dele de ting, jeg allerede havde fundet løsninger på. Jeg vil derfor gøre en lille reklame for min blog, hvor du kan finde løsninger eller måske hente inspiration larsjuulmadsen.dk

Det var lidt om mig selv, og for at komme tilbage til emnet, så tænkte jeg, det kunne være spændende at samle et netværk af Magento shop ejere, eller bare folk med interesse for Magento. Sammen kan vi dele vores erfaringer, hjælpe hinanden til at blive bedre og i sidste ende skabe flere salg.

Hvis nogen er interesserede, er I meget velkomne til at skrive her i tråden, eller sende en besked.

De bedste hilsner

Lars Juul Madsen

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan netværket skal strikkes sammen, men jeg er da absolut interesseret i at deltage. Det lyder som en rigtig god idé.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder spændende og er også interesseret. Har også studset lidt over, når man skal have hjælp til Magento, at det altid skal være på engelsk hvis man vil have den største og hurtigste chance for at få hjælp. Dog vil jeg ikke sige engelsk er en forhindring for mig på nogen måde, men et dansk netværk ville klart gøre det hele lidt nemmere (også for fremtidige Magento-ejere der har mindre "evner" end andre).

Havde du tænkt et simpelt phpBB, Bulletin, osv. forum eller noget andet mere avanceret, eller?

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der lyder interessant :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg var lidt i tvivl om, hvor meget opbakning, der ville komme. Men indtil videre virker det bestemt som om, der er noget at bygge på, både med henvendelserne her og per besked.

- Der er flere ting i det. For det første synes jeg, det kunne være interessant og hjælpe nystartede til at komme lettere i gang, og få lavet den optimering der kan være svær, hvis man ikke ved, hvordan man skal gribe det an.

- For det andet tror jeg vi alle kan lære af hinandens erfaringer, og hjælpe hinanden med at optimere vores webshops.

- For det tredje ved jeg, hvor travlt folk har, så engagementet til netværket bliver meget forskellig fra person til person.

Med de tre ting in mente tænker jeg, det kunne være oplagt at lave et åbent forum, hvor alle kan kigge med. Der er allerede et dansk Magento forum, men det har efter min vurdering et ret teknisk niveau. Det er mere programmering der er i fokus, hvor jeg søger et netværk, hvor markedsføring, design og optimering er i højsædet, og Magento er nu engang den platform, vi har at arbejde med :)

Netværket skal være et sted, hvor man kan stille spørgsmål, få meninger om tiltag og optimering, hente inspiration fra andre og i det hele taget hjælpe hinanden med at blive bedre.

På trods af utallige Magento templates, har langt de fleste shops de samme grundliggende træk, og ved at hjælpe hinanden med ideer og forslag skulle vi alle gerne konvertere bedre i den sidste ende :)

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også lige med på en "kikker" her ;-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle kan jo starte med at melde sig ind i gruppen her http://www.amino.dk/groups/magento_gruppen/default.aspx

Der er en del medlemmer, og man kan få en email hver gang der sker noget i gruppen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig med dine synspunkter Lars, og det kunne blot blive et kæmpe plus til Magento webshop-ejere, hvor man kan hente gratis råd og erfaringer.

Selv har jeg sat Magento sider op for andre, og de havde rigtig rigtig rigtig mange spørgsmål, og det er klart når det er et system man aldrig har rørt før - derfor kunne det være fedt at have et forum at henvende dem til, så de hurtigere kan "integrere" sig i systemet vha. kompetente folk der har lyst til at hjælpe.

Kontakt mig endelig hvis jeg kan hjælpe med noget. Kan lidt af hvert, hvilket mange af de andre der har skrevet indlæg heri nok også kan.

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne da godt være interesseret i sådan et netværk.

Vh

Casper (shopejer)

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig hele vejen igennem :-) Ib's podcasts blev pløjet igennem på et par dage på 7-16 jobbet og det samme med Martins. Der findes ikke noget mere motiverende for mig :-)

Jeg synes et sådan netværk til en start skal holdes på en platform man allerede benytter dagligt - Jeg foreslår her enten Amino (som en allerede har tænkt) og/eller Facebook som jeg selv benytter til et netværk for unge iværksættere "UngIværk" der er en lukket gruppe så der ikke bliver tilført unødvendigt støj for medlemmerne.

Jeg er på :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)