Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fiktivt overskud = reel skatteregning

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt ny herinde, men præver at se om jeg ikke er heldig at blive lidt klogere.

Sidste år 2010 var jeg med til at starte en virksomhed sammen med min davørende kæreste. Årsregnskabet for 2010 er lige afsluttet og indberettet. Da vi kun er to medejere bliver alt delt 50%.

Så langt så godt....for mit vedkommende et overskud på 188000 kr.

Problemstillingen følger her: jeg har ikke modtaget nogen form for udbetalinger fra I/S på noget tidspunkt, da jeg har haft mit helt almindelige arbejde som jeg har været aflønnet af MEN får lov at betale en ekstra skat på 109000 kr da jeg rammer topskatten og ikke har nogen fradrag af nogen art.

Med til historien hører det at SKAT tidligere er blevet gjort opmærksom på, at jeg intet økonomisk udbytte havde af firmaet, hvilket blev godtaget.

Er meget klar over at man ligger som man har redt og at jeg burde have undersøgt konsekvenserne inden jeg gik med til at oprette I/S.

HJÆLP søges!!!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du genoptage din selvangivelse og blive beskattet efter reglerne for virksomhedsordningen.

Det er desværre ikke noget jeg kan hjælpe dig med, - men der er flere gode revisorer herinde som er inde i sagerne og kan hjælpe dig med det praktiske.

Jeg går ud fra at overskuddet står i virksomheden i en eller anden form.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du bliver beskattet af overskuddet i et I/S, og ikke af eventuelle hævninger.

VSO kunne være en mulighed for at minimere skatten.

 

MvH

Peter

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 betale kan man desværre altid få lov til...Wink

Desværre kan jeg se flere problemstillinger.. hvis din xkæreste har levet af firmaet og har brugt hele overskudet, så skal han/hun´s indkomst jo sættes op med 188.o0o hvilket jeg godt kunne forestille mig give lidt problemer..

Tilsvarende vil det nok give endnu større problemer at gøre et krav på 188.0o0 svarende til din del af overskudet, gældende overfor Xén 

Det kan også være svært at dokumenterer at du ikke har haft noget udbytte af firmaet, især hvis i har boet sammen.

Du skriver:

I/S 2011:
Med til historien hører det at SKAT tidligere er blevet gjort opmærksom på, at jeg intet økonomisk udbytte havde af firmaet, hvilket blev godtaget
 

Dette er forhåbentlig noget der foreligger på skrift.

Et andet spørgsmål er om der foreligger nogen interessentskabskontrakt.

Jeg vil nok opfordre dig til at få hele sagen gennemgået grundigt med en dygtig revisor, og evt. advokat, for det er for komplekst til at det "lige" kan ordnes over nettet og med en skattebon på 109O0O hængende over hovedet så skulle det også nok kunne betale sig.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Selvom du ikke har fået udbytte ud af I/S`et økonomisk,så må din personlige kapitalkonto i I/S`et

være blevet godskrevet med din andel af overskuddet.

Er du sikker på, at du har angivet de korrekte tal fra I/S`et på din selvangivelse?

 

MvH

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I/S 2011:

Sidste år 2010 var jeg med til at starte en virksomhed sammen med min davørende kæreste. Årsregnskabet for 2010 er lige afsluttet og indberettet. Da vi kun er to medejere bliver alt delt 50%.

Så langt så godt....for mit vedkommende et overskud på 188000 kr.

Problemstillingen følger her: jeg har ikke modtaget nogen form for udbetalinger fra I/S på noget tidspunkt, da jeg har haft mit helt almindelige arbejde som jeg har været aflønnet af MEN får lov at betale en ekstra skat på 109000 kr da jeg rammer topskatten og ikke har nogen fradrag af nogen art.

Med til historien hører det at SKAT tidligere er blevet gjort opmærksom på, at jeg intet økonomisk udbytte havde af firmaet, hvilket blev godtaget.

 

I linie med David: Hvis du slipper med de 102 k til skat er du vist billigt sluppet..... Du hæfter med alt hvad du har over for hendes dispositioner så længe du ikke har fået afsluttet den deltagelse i hendes I/S - så det her er kun første trin ... (og der er gået 7 mdr. af 2011 -- vågn dog op- glem det med at være X, hun er en simpel snylter som du må af med)

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu manden i selskabet der så må være snylter. Jeg har dags dato taget kontakt med en advokat til at sikre mig lidt i det her. I/S'et er ved at blive afsluttet og jeg prøver i skrivende stund at undgå at blive taget ved næsen.

Medejer har fået nyt CVR nr og startet nyt firma samtidig med det andet skal afsluttes og opgøres. Så tror advokaten er givet godt ud.

Revisor har godkendt regnskabet og det er i henhold til det der er indberettet tal til SKAT.

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har angivet de tal ift regnskab som revisor har angivet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry på kønnets vegne --- kan se, at det må være formuleringen af dit indlæg som på min nethinde gjorde, at det lignede et indlæg fra en forsat blind mand. Jeg er så godt tilfreds med, at jeg ikke udvidede det med at "at starte med at tænke med det rigtige hoved"Embarrassed.

Anyway -- glæder mig, at du er kommet i gang med at komme ud af det --- det havde selvfølgelig været bedre om det var sket for 8 mdr. siden --- så havde der måske også været noget at betale skatten medYes

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I/S 2011:

Medejer har fået nyt CVR nr og startet nyt firma samtidig med det andet skal afsluttes og opgøres. Så tror advokaten er givet godt ud.

Revisor har godkendt regnskabet og det er i henhold til det der er indberettet tal til SKAT.

Du skal i første omgang bede om at din selvangivelse bliver genoptaget..

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)