Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde de "glemte" søgeord/fraser

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

WinkHej alle !

Jeg har bl.a. koblet Google Analytic på min hjemmeside. Og kan i den forbindelse bl.a. se hvilke søgeord man er kommet ind på siden med.

Mit spørgsmål er nu og det er vel også noget hypotisk ? Kan man finde udaf hvilke søgeord/fraser som ville være relavant man på nuværende tidspunkt er gået glip af.Wink Altså ved ikke at have de forskellige søgeord/fraser får man ikke besøg på ens hjemmeside.

Altså man kan fra Google Analytis se hvilke søgeord/fraser de besøgende er kommet ind med, men ikke hvilke man er gået glip af.Wink

Håber det ikke blev for snørkelt, og I forstår problemstillingen.

Bedste hilsner

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge Google Adwords til at finde nye søgeord/fraser, så skal du så manuelt vurdere hvilke du mangler. Men via Analytics er jeg ret overbevist om det ikke er muligt. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Ib

Det er lidt snørklet:)

Nej, du kan se lidt om tendensen på søgeord med søgeordsværktøjet, men tror ikke, man ellers kan se det. Der er jo mange ord man ikke bruger til at komme ind på netop din side;) tror ikke man kan finde dig på gode grillbøfferStick out tongue og hvis de gør for du nok ikke solgt maling

En god måde at teste søgeord på, er med adwords og simpelthen slavisk teste søgeordene... hvad der virker eller ikke virker....

DBH 

Jesper Riel

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Ib.

GA fortæller dig kun, hvordan de besøgende fandt dig - men ved i sagens natur ikke noget om de potentielle kunder, som aldrig klikkede sig ind på din hjemmeside (men det havde du vist luret :))

Du kan bruge en AdWords kampagne med fx. ordet "Maling" sat til søgeordstypen "Fleksibel" (Broad match) til at hjælpe din fantasi på vej.

Du kommer til at betale klikpris for hvert nye potentielle søgeord, men betragt det som en investering.

Mvh Troels.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ib,

For hjælp til de søgeord, du ikke bliver fundet på - eller som folk ikke klikker på, kan du f.eks. opsætte Adwords-tests som foreslået flere gange ovenfor. Du kan også bruge Google Webmaster Tools, hvor du kan se søgninger, hvor din side har været vist - men hvor folk ikke nødvendigvis har klikket på dit site i søgeresultaterne.

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Frank siger, så kan du bruge Webmaster Tools til at finde nogle af de "glemte søgeord".

En taktik jeg selv bruger, er at kigge i Search queries og sortere resultaterne efter antal klik. Så tager jeg dem en efter en fra toppen, og leder efter de søgeord der har mange klik i forhold til deres Average position. Hvis jeg finder en søgeterm der modtager mange klik iforhold til den placering, må det jo så betyde at det ville have potentiale til at give endnu flere klik, hvis jeg kunne forbedre min position på det ord.

Udover at kigge på, hvordan jeg kan forbedre min placering på det ord, kigger jeg også på hvordan jeg i det hele taget kan forbedre min CTR på det pågældende ord. Nogle kan man ved smart brug af overskrifter og tekst, få Google til at se væk fra ens meta-description ved bestemte søgninger. På den måde, kan folk der laver søgningen blive præsenteret for et udsnit af tekst, der er endnu mere relevant for dem, end ens meta-description.

End helt anden tilgang (ofte den bedste løsning), når du opdager disse "glemte søgeord", er at lave en specifik side der skal forsøge at ranke på ordet. Hvorvidt dette kan betale sig, kommer ofte an på hvor stor long-tail søgeordet er - jo mere long-tail det er, jo større chance er der for at du vil kunne opnå en god placering udelukkende på præcise overskrifter og tekst, og interne links fra dit eget site.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode tips, Theis.

En anden tilgang er at se på de søgninger, hvor din side optræder meget og får forbløffende få klik. Det kan være et tegn på, at man skal prøve med ny sidetitel og overskrift - eller det kan være et tegn på, at man af en eller anden årsag har en god placering på et udtryk, der slet ikke er relevant for ens hjemmeside.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle. Det er dette der kan være så fantastisk ved Amino – gode svar og ikke en dyst om at være ”smartest”

@ Tak Martin !

Du sendte mig en pm’er også indeholdende en liste med nogle værdifulde søgeord. Hvordan måles værdien på  f. eks. malertilbud ?  og de andre 9 søgeord du sendte, nogle af dem ”optimere” jeg på i forvejen, og dermed også kendte dem, eller tror jeg gør.

@ Hej Jesper !Ja du er jo nok ”håndværkeren” ligesom mig selv – det må kunne gøres manuelt. Skal ”vi” snart herinde havde et godt tilbud på dit gode kød herop til jul. Jeg kan/skal selv bruge noget op og før årsskiftet. Nåede jo ikke grill kødet her i denne ”lorte” sommer. Men ellers taler vi sammen når diverse Amino eksperetr skuffer analfabet  indenfor IT, som du og jeg. Åh ja du er selv ved at blive bedre. Og som du ved arbejder jeg fortsat på en webshop der ”vil komme helt i top”. Så med en hjemmeside får man sig nogle ”gode lærepenge”.

Hej Troels !   Ja adwords eksperter har jeg også prøvet 1000 klik for 5.000 kr. Var søgeorden”maling” for dyrt, kunne de jo bruge ”rød maling”, som kunne købes for 0,80 kr. pr. klik. Men hvad med relevansen for mig - kunden ?  Men måske relevant ”maling af lejlighed” ”maling København” o.s.v. Men de var måske for dyre ? - Ja den gættede jeg mig også frem til. Ubrugelig koncept. Men jeg får måske brug for prof. Til kommende kampagner. Du har jo fine referencer. Skal ikke på ny bruge en amatør, der er ”billig” og som søger ”referencekunder”

Hej Bjarke !   Ja linkbuilding er vist også vigtigt. Var det ikke en ide, at man herinde i relevante grupper kunne linke til hverandre ? Håndværkere til XXX o.s.v.

Hej Frank ! Ja sædvanen tro er der altid gode og relevante svar fra dig, at så sådan en som mig ikke altid forstår det, skal du ikke ligges til last for. Jeres sidste kursus (du, Vadskær, og Google Analytic ”manden”) på Frederiksberg. Lav I bare nogle nye kurser, sørg dog for at der er en klar opdeling i begyndere, Lidt øvede m.m.

Hej Theis ! Ja Theis du og Frank forstår sandsynligvis hinande, så må “vi” andre forsøge og ”hægte os på”. Tak for det.

”Konkluderende et spændende område er det og en dejlig målbar oplevelse, bare se her http://raad-mal.dk/gratis-og-uforpligtende-malertilbud Jo det sidste par måneders arbejde, og kun ved at læse lidt på Amino, har endnu ikke fået taget mig sammen til at læse en SEO bog.

Men det er rart når det er facts der går ind og måler resultatet, i stedet for stemninger og følelser m.m.

Jeg fik en engang fortalt af ”en tekstforfatter” af denne kunne lave relevante søgeord udfra synonymer. Jeg havde lidt svært ved at fatte dette eller ikke rigtig troede på dette

Jeg kan jo personlig få mange ”klik” på malertips, og i den forbindelse skrive en masse, men disse behøver langtfra at være relevante. Tit gør det selv folk, som alligevel ikke bestiller malerarbejde. Men måske mere relevant ved en webshop.

Tak endnu engang for jeres svar,

og god sommer

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej alle igen !

Hvad forskel er der forresten i adwords værktøjet på "fleksibel" og "eksakt".

Eks. hvis jeg måler på "maler Slagelse"

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)