Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anti virus!!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Same thing here ....I agree! 
Avast og AVG gratis versioner er udmærkede til privatbrugeren som ikke har avancerede/komplekse behov som virksomhedsversionerne udfylder...
AVG og Avast er også som nævnt næsten altid topscorer i forskellige tests.

//whatever

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære amigoer...

 

Rigtig mange tak for alle de fine svar. Jeg har været inde og kikke lidt på spywarefri.dk og der kan man jo finde alt hvad man ønsker sig
Tusinde tak for hjælpen allesammen...

 

Herlig hilsen

Ania

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :


Jeg følger spændt med i hvad I foreslår og ville egentlig bare lige tilføje at det ikke kun er antivirus jeg er ude efter men egentlig hvordan jeg totalt set beskytter min computer bedst, så jeg ikke ender sådan her en dag



Med fare for at starte en religionskrig:
-Så vil jeg klart anbefale et skifte til Linux eller Mac OS X. Jeg har i mange år kørt Windows, men skiftede for nogle år siden til Mac og nu til Linux. Og hvor er det dog skønt at man helt kan se bort fra al malware.

En god og gratis begynder-linux er Ubuntu


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-03-2007 15:26:39 Forfatter: Molvins
Med fare for at starte en religionskrig:
-Så vil jeg klart anbefale et skifte til Linux eller Mac OS X. Jeg har i mange år kørt Windows, men skiftede for nogle år siden til Mac og nu til Linux. Og hvor er det dog skønt at man helt kan se bort fra al malware.

En god og gratis begynder-linux er Ubuntu




Jeg gik for et års tid siden den anden vej, og bruger i dag langt mindre tid på bøvl

Mht. antivirus har jeg rigtig gode erfaringer med F-Secure. Jeg har ikke haft problemer med vira og lign. siden jeg skiftede fra Norton Virus (ja, det hedder ganske vist ANTIvirus, men er reelt en virus selv - hehe). Vi sælger rigtig mange licenser af F-Secure, og jeg har endnu ikke hørt om nogen der er blevet ramt af noget grimt efter installationen af det.

mvh Carsten
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Anbefaler en FULDSTÆNDIG fjerning af Norton, installation af Avast og så evt. en scanning med et spywareprogram

 

Norton sløver bare computeren SÅ meget

 

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fraråder også Norton. Også selvom man får det gratis.

Primært fordi de gør computeren langsomere.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror man skal passe på med at lange ud efter Norton, grunden til den bruger er vel som det er med Windows, den kraftige grafiske brugerflade og "idiotsikrede" konfigurering... som mange PC brugere jo nyder godt af, som teknisk skarp kan jeg sagtens se de andre løsninger, men vi skal tænke på folkene der bruger de her maskiner. Alle kan forstå og bruge Norton og alle kan forstå og buge Windows...
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Rasmus - Det er desværre ikke helt sandt, efter at jeg fik afinstalleret Norton og installeret AVG hos min gamle mor, som absolut må siges at være IT tosse, så kan hun faktisk bedre finde ud af det fordi der ikke er nær så mange ting hun hele tiden skal tage stilling til.

Men jo det er sikkert en vurderingssag, og jeg tror som sådan ikke at Norten rent teknisk der dårligere end de andre systemer, jeg har bare oplevet den sløver en lidt ældre computer.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gik for et års tid siden den anden vej, og bruger i dag langt mindre tid på bøvl


Puh ha - så må du ha'' haft meget bøvl, da
Ellers et interessant skifte. Det er sjældent man hører folk skifte til Windåsen.
 
Men i det mindste var det ikke malware-bøvl du havde dengang. Og nu drejede emnet sig jo om, hvordan hun beskyttede sig bedst.



Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-04-2007 14:30:03 Forfatter: Molvins

Jeg gik for et års tid siden den anden vej, og bruger i dag langt mindre tid på bøvl


Puh ha - så må du ha'' haft meget bøvl, da
Ellers et interessant skifte. Det er sjældent man hører folk skifte til Windåsen.

Men i det mindste var det ikke malware-bøvl du havde dengang. Og nu drejede emnet sig jo om, hvordan hun beskyttede sig bedst.


Ok, med til historien hører, at jeg kørte FreeBSD (med KDE) som er lidt mere hardcore end diverse Linux distro''er. Men de timer jeg har brugt på at få diverse programmer, og ikke mindst hardware, til at køre, er ikke få. De problemer kæmper jeg ikke længere med.

Iøvrigt har Unix/Linux folk det med at overdrive "risikoen" ved at anvende Windows. Jeg har selv gået og prædiket hvilket farer og dårligdomme der kunne ramme en hvis man kørte Windows. Men efter at have skiftet selv, må jeg sige at jeg ikke har oplevet så meget som én af dem selv. Jeg sørger for at mit Windows altid er fuldt opdateret, at jeg har en god antivirus, og så har jeg en god hardware firewall til at stå foran det hele. Det sidste havde jeg nu også da jeg kørte FreeBSD.

mvh Carsten
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)