Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til udregning af penge i hånden

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en helt enkel, meget overskuelig og klart beskrevet måde jeg kan beregne hvor meget man som privatperson og lønmodtager, har til sig selv i løn, når al skat, diverse bidrag osv er taget højde for.

Nogen der kan hjælpe?

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

BUMP................

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivr:
BUMP................

Det går ikke at besvare. Det afhænger da helt af indtægten  og dine øvrige indtægter og af dine skatteforhold - fradrag  og hvad ved jeg

Du kan gå ind på skat.dk og logge på og så teste med at ændre din forskudsopgørelse ved at lægge de tal du forventer ind - (helt som du så skal når du føler dig mere sikker) - og trykke beregn - så ser du konsekvens, og først når du godkender, har du indberettet

Spørgsmålet giver desværre ikke fornuft vil jeg påstå, så du kan bumpe fra nu til evighed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle have været mere præcis i mit indlæg.

Det der skal udregnes er følgende:

  • Skatteprocenten
  • AM 
  • ATP
  • Fradrag 
Hvordan regner med ud, udfra ovenstående, hvad der er tilbage af lønnen?
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altså ikke så let.

Dine fradrag afhænger af mange ting, blandt andet hvor langt du har til arbejde, om du har lån, fagforeningskontingent og mange andre ting.

Skatteprocenten afhænger af hvor i landet du bor. I den billigste kommune er den 28,50 og i den dyreste er den 35,66.

Derudover afhænger det også af din indkomst.

Så det er ikke muligt at besvare, med mindre du vil smide alle tal på bordet. Og det håber jeg ikke du vil :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Det er altså ikke så let.

Dine fradrag afhænger af mange ting, blandt andet hvor langt du har til arbejde, om du har lån, fagforeningskontingent og mange andre ting.

Skatteprocenten afhænger af hvor i landet du bor. I den billigste kommune er den 28,50 og i den dyreste er den 35,66.

Derudover afhænger det også af din indkomst.

Så det er ikke muligt at besvare, med mindre du vil smide alle tal på bordet. Og det håber jeg ikke du vil :o)

GLEM ALT DET DER.

Jeg spørger efter UDREGNINGSMETODEN. Ligegyldigt hvilke tal der gør sig gældende, så er det MÅDEN jeg regner det ud, udfra de ting jeg har beskrevet i mit indlæg umiddelbart før dette. Du kan også kalde det for formlen om du vil. Hvad skal ganges, hvad skal plusses, hvad skal minusset osv osv osv. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Så tror jeg du skal kigge her, for at få svaret

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Ok. Så tror jeg du skal kigge her, for at få svaret

Ja det kan vist ikke blive mere præcist. Der ER ikke en simpel metode til at beskrive det. Spørger har fået at vide, at det afhænger af en utroligt masse faktorer - lån - renter ind/ud - andre indtægter - og hvad pokker ved jeg. 

Gider spørger ikke checke hos skat side, som jo kan udregne det faktisk under forskudsskema - bare udfylde med forventede tal for alt og trykke beregn  - uden at skulle godkende - så vil jeg foreslå at vi slipper for flere BUMP fra spørger. Der er INGEN formel som bare kan gengives,.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er INGEN formel som bare kan gengives,.

Og det gælder vist for ret meget der har med skat at gøre, skulle jeg hilse og sige fra min revisor. Der kan se meget træt og opgivende ud, når jeg selv stiller alle de (tilsyneladende) naive spørgsmål :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da godt lige få, at AM bidrag er 8% og atp varierer efter timetal - men noget med et par hundrede kroner af og skal du afsætte feriepenge som arbejdsgiver (ikke nødvendigt mig bekendt med personligt CVR) 12,5% og skat - efter fradrag af AM bidrag bliver trukket med procent for sundhedsbidrag (8%) + kommunal skat varierer men check din kommune + bundskatte procent 3,67 % mener jeg) Alt sammen minus dit fradrag i.h.t din forskudsopgørelse som omfatter de standard fradrag der er og plus anden indkomst og kapital indkomst - og evt. restskat tidl. år.,

Jeg tvivler bare på du kan lave din beregning ud fra de % tal

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)