Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må et domæne koste ??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Storvorde
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et måske lidt svært spørgsmål...

Jeg er godt i gang med min forholdsvis nye virksomhed, hvor der drives nogle forskellige webshops. I den forbindelse er jeg lige nu i forhandlinger om at domægne navn, som er lig med et af mine absolut stærkste mærkevarer. (.dk)

Men hvad må sådan et domægne navn mon koste. hvad er en rimelig pris, og jeg er selvfølgelig godt klar over at det i sidste ende må handle om hvad er det pågældende domæne værd for mig og min virksomhed... Men jeg har aldrig prøvet at købe et domægne navn før, så kender ikke rigitg "prisniveauet" Det var nemmere hvis det var en Ford Mondeo... :-)

Håber nogen er parate med lidt indput 

Mvh. Jesper - www.Racerbanen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på at domæneindehaveren sikkert krænker det pågældende varemærke hvis det er <varemærke>.dk der er registreret uden rettighedsindehaverens samtykke.

Så du vil også komme til at krænke varemærkerettighederne hvis du overtager det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har retten til det omtalte domæne navn ? så er det jo det frie marked som bestemmer prisen, sælger har en vare du vil købe, prisen forhandler man om.

Man kan være heldig at finde ud eks. på ligende sider / domæner som er solgt, så man kender prislejet.

DK`s største sikkerhedsportal for vagt og sikkerhed www.vagtselskaber.info med over 600 links til den danske sikringsbranche.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Så du vil også komme til at krænke varemærkerettighederne hvis du overtager det.

Vigtigt at være meget opmærksom på.

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Racerbanen.dk:
Jeg er godt i gang med min forholdsvis nye virksomhed, hvor der drives nogle forskellige webshops. I den forbindelse er jeg lige nu i forhandlinger om at domægne navn, som er lig med et af mine absolut stærkste mærkevarer. (.dk)

Hvis det er et domænenavn identisk med dit varemærkenavn, har du jo retten til det. Du kan vælge at tilbyde indehaveren et symbolsk beløb eller også kan du gå gennem domæneklagenævnet (lang proces tid) og få overleveret domænet, hvis du vitterligt har ret til det.

Men det er selvfølgelig lidt nemmere at svare på om du har ret til det, hvis man kender dit varemærke og domænenavnet.

Fra Storvorde
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

forløbig tak for input... lidt opdatering:

.... jeg er helt med på at det ville være nemmere at kommenterer på hvis domæne navnet var kendt, men jeg holder det altså for mig selv lidt endnu :-) ...Tror ikke mine konkurenter ved at navnet er til salg.

Den danske importør har selv haft rettighederne til domænet de seneste ca. 10 år uden af bruge det, og har nu givet afkald på domænet. En domæne pusher har overtaget det og sat det til salg.

Jeg er opmærksom på at jeg kan komme i konflikt med rettighedsindehaveren af mærkevaren. Men har talt med importøren, som ikke ønsker at gøre brug af domænet længere og ikke har problemer med at jeg benytter det i stedet... (Det skal jeg selvfølgelig sikre mig på skrift)

...jeg kan suplere med at der er tale om et legetøjsmærke, og desværre et mærke jeg "kun" har ret til forhandling af i Danmark/Norge/Sverige...

Der forlanges en pris i størrelsesorden ca. DKK 6.000,- som jeg umiddelbart synes er mange penge for noget der oprindeligt kan registreres gratis...?!? Men er det den slags priser domæner handles til...??? Eller bliver her krævet overpris - har dog helt på jysk maner, tænkt mig at "prutte" lidt om prisen...

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er helt åbenlyst at domænet er registreret med videresalg for øje, er det bare med at få indsendt en klage til dk-hostmaster. Så vil domænenavnet typisk tilfalde den første der klager.

Se evt. denne artikel, om domænet autohjælp.dk, som blev overdraget til 1. klager, selvom det var tilbudt til de øvrige aktører på markedet.

Det forudsætter selvfølgelig at domænet ikke er taget i brug.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Om 6.000 kr er for dyrt afhænger i mine øjne af hvor meget ekstra omsætning du kan generere med domænet, kontra hvis du f.eks. brugte de 6.000 kr på adwords.

Og ja, domænet var gratis for et øjeblik siden, men manden sidder jo med det nu, og så er den oprindelige pris ikke så vigtig.

Du kan jo evt. snakke med ham om at prisen skal være lavere da der er tale om et varemærke som hverken du eller han ejer, og at du derfor ikke kan være sikker på at have domænet til tid og evighed...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer rigtigt meget an på hvad det er... Jeg har da et par domæner, jeg har fået seriøse bud om 2 cifret tusind beløb for (Begge over 50K).. Det ene et .com - og det andet et .dk domæne.. 

Jeg var dog så stædig at jeg pænt sagde nej tak :)

Fra Storvorde
Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Fredslund Hansen:

Om 6.000 kr er for dyrt afhænger i mine øjne af hvor meget ekstra omsætning du kan generere med domænet, kontra hvis du f.eks. brugte de 6.000 kr på adwords.

Jeg er helt enig, i sidste ende må det handle om hvad domænet er værd for mig og min virksomhed... helt klart..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)