Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af overskud enkeltmands virksomhed

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tusind tak forsvaret.

Det synes jeg godt nok er lidt mærkeligt, da et I/S på mange måde fungere på samme måde som en enkeltmandsvirksomhed.

Min problemstilling er den, at jeg ikke ønsker at bruge min del af et evt. overskud privat, da jeg har nok i det jeg får fra SU og studiejob. Får jeg den udbetalt til en enkeltmandsvirksomhed vil den påvirke det jeg må tjene ved siden af min SU, selvom jeg ikke bruger pengene.

Så hvis jeg vil benytte ordningen skal jeg enten stifte I/S med en anden eller selv stifte et APS. Kan man egentlig lave et I/S med 2 separate regnskaber?

Hvordan fungere det så egentlig i praksis. Laves der en regning fra I/S selskabet til APS'et eller betales det som udbytte til I/S selskabet? 

Mvh

Casper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Vi skal lige holde tingene adskilte.

I/S og enkeltmands...opsparing via VSO 25% skat påvirker ikke SU-grundlaget.

Fra ApS enten som løn eller udbytte.......ikke opsparing i VSO/påvirker SU-grundlaget.

Du kan bare køre et enkeltmands og så bruge VSO der.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK.

Ha en god dag, eller i hvert fald det der er tilbage af den.

Mvh

Casper

Fra Hobro
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 30
Fra  Handest EL-Teknik Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål i samme boldgade.

Hvis man har et overskud i sit enkeltmandsfirma på 100.000, men ikke rigtig er interesseret i at betale skat fordi man skal bruge de 100.000 til videreudvikling af firmaet i det efterfølgende år.Er det så lovligt at gøre følgende:

30/12-2011 -  køber jeg varer for 100.000 til mit varelager. = intet overskud = ingen skat.

01/01-2012 Jeg leverer varerne tilbage til leverandøren og får en kreditnota på 100.000 kroner. Pengene er dermed tilbage i banken og det er nyt regnskabsår.

 

Hilsen Jacob

Jacob Viberg Nielsen

https://www.kontorel.dk  - Salg af stikdåser, kabler og adapterer.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit varelager er ikke en omkostning men et aktiv.

Så det vil ikke betyde noget skattemæssigt... Men anvend VSO og "slip" med 25% i første omgang.

 

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige startet en enkeltmandsvirksomhed og har i den forbindelse, spørgsmål i samme boldgade.

Hvordan fungerer det med overskud? Jeg har ikke indtil videre nogle former for udgifter, udover den tid jeg bruger på at skrive artikler.
De indtægter jeg får ind, via skriveriet, hvordan skal de beskattes? Hvor ofte skal jeg lave regnskab? Jeg har ikke nået en indtjening på over 50.000 kr. endnu, har det nogen betydning?

Jeg synes ikke altid, det er lige til at gennemskue?

Mvh
Carsten 

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)