Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbeltbogføring?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 38
Fra  Lime / Din Bolig Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er novice inden for bogføring og dette vil sikkert syne af et tåbeligt spørgsmål, men ikke destro mindre:

Jeg skal i løbet af de kommende dage ud at "vælge" et regnskabsprogram. Mit spørgsmål er, om der findes et program, hvor jeg kan bogføre mine regninger i regnskabsprogrammet, som i samme moment kommunikerer med bankkontoen, således jeg ikke skal bogføre dobbelt? Alt arbejde skal jo gerne gøres så smooth som muligt.

Det er en fysisk butik og jeg forventer at gøre det sådan, at dagens beholdning gøres op og stemmes af med kassen, hvorefter beholdningen leveres i banken. Er det ikke løsningen?

Jeg hører gerne fra jeres hverdag og hvordan I får det daglige regnskab til at køre...

Med de venligste hilsner,
Anders

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejhej.

Jeg vil anbefale dig at få et kasseapparat som er integreret med e-conomic allerede, det vil kunne klare den proces du ønsker. Tror ikke du kan finde et regnskabsprogram alene som kan det du beskriver :)

Se fx http://iadvice.dk/kasseapparat/flexpos-e-conomic-.html

FlexPOS koster lidt hver måned, men det er hurtigt tjent hjem i besparelse vedr. bogføring m.m.
Vælger du e-conomic som regnskabsprogram, kan du også udvide med www.e-conomicdashboard.dk for at følge med i dine salgstal og budgetter m.m. :)

Dbh Johnny.

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 38
Fra  Lime / Din Bolig Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Det lyder rigtig smart - og noget jeg vil se nærmere på.
Jeg talte med én af mine kammerater igår, som selv er selvstændig tømmer. Han sagde, at det er spild af penge og ressourcer at investere i et regnskabsprogram.. det kan man da selv bare lave i et excel ark.

Jo mere jeg tænker over det, destro mere vil jeg give ham ret. Det handler om nogle konteringer ind og ud og så er der jo ikke meget mere i det?

Man kan jo efterhånden købe sig fattig i programmer og smarte løsninger, men nogle gange kan man glemme at der også skal tjenes penge for at kunne betale for disse.

/Anders

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Jeg kan slet ikke følge denne "bølje" af "jeg vil ikke betale for noget der virker" som hersker på Amino i disse tider. Hvis alle hellere vil bogføre og skrive regninger fra et excel ark, så værsgo, det er sikkert fint nok, men det hjælper ikke dig videre med din forretning, tværtimod så drukner du i bilag, manuelt arbejde  og vil mangle overblik lynhurtigt. Derefter køre du sur i at være selvstændig fordi du ikke har et ordentligt værktøj til din daglige drift. :)

Min klare holdning er at at hvis et ordenligt regnskabsprogram ala e-conomic, (som kan erhverves for småpenge) vælter dit budget totalt, så burde du ikke starte en butik, eller lukke den du har. Hårdt sagt, men hvorfor bruger timer på at lede efter noget du kan spare 99 kr. pr mdr, som måske medfører masser af manuelt arbejde. kan ikke forstå det, vil ikke forstå det. :)

Dbh Johnny

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg bruger selv waveaccounting med en plugin til min browser Chrome. den er godt nok på engelsk men jeg ved de tilbyder noget med man kan forbinde det til sin konto. jeg bruger det som en gratis løsning jeg ved ikke om det koster penge vis man vil have det med konto integration.

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå de understøtter ikke de danske banker. de har dog mulighed for paypal men efter som det er en fysisk butik så er det nok ikke aktuelt :o)

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:
Jeg talte med én af mine kammerater igår, som selv er selvstændig tømmer. Han sagde, at det er spild af penge og ressourcer at investere i et regnskabsprogram.. det kan man da selv bare lave i et excel ark.

Men jeg mener at kunne huske det er bare ikke godt nok jvf. skats krav til et regnskabs program.

Se fx denne her tråd http://www.amino.dk/forums/t/28862.aspx?#204505
 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Du kan sagtens anvende Excel.

Der er ikke behov for at købe større betalingsprogrammer. Du kan tilmed indlæse alle dine tal fra bankkontoudtoget som csv-fil i Excel, og dermed kan en stor del af din bogføring være gjort.

Det kræver dog, at du er dygtig til Excel, eller at du får en bogholder med på sidelinien.

Jeg har nogle kunder, som selv indtaster det primære regnskab i Excel, hvorefter jeg modtager tallene og bilagene for at lave momsafregning, årsopgørelse og skatteopgørelse.

Hvis du kunne tænke dig en "gør-det-selv" løsning baseret på Excel, men hvor du stadig har en bogholder med på sidelinien, så lad mig høre fra dig.

Send en mail til mig direkte via en PM, eller på e-mail mej [snabel a] 123regnskab.dk, eller via kontaktformularen på hjemmesiden regnskab.

 

Fra Vestervig
Tilmeldt 22. Jul 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Aktiv Administration Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Arendtsen:
Men jeg mener at kunne huske det er bare ikke godt nok jvf. skats krav til et regnskabs program.

Det er korrekt. Myndighedernes krav er at du ikke må kunne rette i det efter der er bogført, uden at man kan følge transaktionen. Og det kan man i et excel-ark.

Og som andre også har sagt, har man ikke råd til et økonomiprogram er den økonomiske basis for selvstændig forretning nok ikke lige til stede.

/Kenneth

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 38
Fra  Lime / Din Bolig Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

westbay:

Og som andre også har sagt, har man ikke råd til et økonomiprogram er den økonomiske basis for selvstændig forretning nok ikke lige til stede.

/Kenneth

Hej Kenneth

Er den økonomiske interesse og tæft for at optimere og spare hvor man kan, for i stedet at bruge kronerne hvor det virkelig batter, ikke til stede, så får man aldrig den økonomiske basis for selvstændig (rentabel) forretning.

@ I andre: gælder samme regler også hvis det er et I/S?

/Anders

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)