Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurserklæring for privatperson?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej 

Jeg vil lige for god ordens skyld lige sige fra start, at jeg altså er under 18 år gammel. 

Jeg er igang med at udvikle en software ydelse, der kommer til at koste mig et beløb om måneden. Applikationen vil komme til at være brugerbetalt, dvs. en bruger betaler nogle kroner for at kunne benytte applikationen fuldt ud. Hvad hvis jeg nu ikke tjener nok penge og udgiften overgår indtjeningen, kan jeg så godt stoppe applikationens drift, uden at skulle tilbagebetale indtjeningen til brugerne? 

Det handler om at der er risici for, at jeg før eller siden ikke tjener nok penge på det og må stoppe betalingen af serveren. Det kommer jo til at betyde at den indkøbte applikation af kunden, ikke længere fungere. Kan jeg gøre noget, for at sikre mig fri for gæld, hvis det hele skulle kollapse? 

Kan jeg evt. skrive i licensaftalen, at jeg ikke påtager mig ansvar for at jeg må lukke ned pga. pengemangel? 

- Niclas 
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt har dine kunder krav på den ydelse de betaler for, så hvis du lukker din service ned i utide og ikke returnere betalingen for den resterende periode vil dine kunder sandsynligvis kunne lave en del juridisk ballade, herunder at få dig erklæret konkurs.

Om du kan skrive dig ud af det i dine betingelser må du vende med en jurist, men det virker utænkeligt at folk vil acceptere sådanne vilkår, så kan du jo groft sagt bare tage deres penge uden at give dem noget som helst til gengæld.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor starte noget op, når du allerede nu betvivler økonomien i det?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betvivler ikke økonomien, men jeg har ingen anelse om, hvad det kommer til at koste mig i udgifter. Det kommer alt sammen an på, hvor meget hver bruger benytter ydelsen. Går de efter det mønster, jeg har udregnet, vil de fleste brugere give ca. 40% af salgspris i overskud, men hvad hvis nu de ikke følger mønsteret.

Man kan vel sammenligne det med at man har en bus og har x antal passagere om dagen. Alt funker fint, indtil man dagen efter har 5 gange så mange passagere, som gerne vil med. Man kan blive nød til at lade dem stå ved stoppestedet, med deres billet og ikke samle dem op, fordi at man havde udregnet indtjeningen efter forrige dags udgifter. Det vil sige at man ikke har råd til at indsætte en ekstra bus.

- Niclas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RoboForm:
Man kan vel sammenligne det med at man har en bus og har x antal passagere om dagen. Alt funker fint, indtil man dagen efter har 5 gange så mange passagere, som gerne vil med. Man kan blive nød til at lade dem stå ved stoppestedet, med deres billet og ikke samle dem op, fordi at man havde udregnet indtjeningen efter forrige dags udgifter. Det vil sige at man ikke har råd til at indsætte en ekstra bus.

Tror du så ikke du vil være i problem. Du har solgt noget og kan ikke levere. Du kan da ikke undskylde med at du ikke lige vidste?? Det er da svindel at sælge noget man ikke er overordentlig sikker på at kunne levere, ellers var det da nemt at starte noget op og se om det holdt. Forget it

Du må så tage betaling når de kommer op i "bussen" og får ydelsen - og ikke sælge noget du ikke kan levere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver at lade den køre et halvt års tid, for at se hvor meget det kommer til at kræve, at have standardbrugere kørende. Håber det kan give mig nogle informationer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)