Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlægskonto.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en venlig sjæl der kan forklare mig, hvordan man opretter og bogfører på en udlægskonto.

En fragt pris på an pakke giver jeg 35,- for + moms = 43,75.

Min kunde betaler kun de 35,- og der er ikke moms på kundens fragt.

Hvad gør jeg lettest med hensyn til den moms jeg skal etale til fragtfirmaet.

Jeg kunne også godt være interesseret i at høre, om der er nogen der har kendskab til en god billig revisor der ligger i eller omkring Odense

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er der ikke moms på kundens fragt?

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi det er der ikke noget krav til ifølge skat. men du kan kun gøre det hvis du laver det der hedder en udlægskonto, det er netop derfor jeg anmoder om hjælp til netop opsætning af en sådan konto.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må blande nogle ting sammen.

Lige nu har du så et tab !

Alt du fakturer som skal hovedreglen være pålagt moms :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvis du tænker på porto u/moms som du efter reglerne omkring udlæg ikke skal momse, men hvor du dog skal momse en evt. fortjeneste, - så opretter du et konto til porto-indtægterne under din omsætning, og en til porto-udgifterne et andet sted - f.eks. under dine variable omkostninger.

Så opgører du kvartalsvis de to konti og ser om der er fortjeneste, i så fald beregnes der moms.

Men køber du fragt med moms, - så skal du også sælge med moms !

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er altså ikke hvad jeg har fået oplyst hos skat idag. de sagde blot at jeg skulle kunne dokumentere 100% hvad porto til min kunder er i forhold til hvad jeg giver for det.'

Min pris er den samme som den kunden betaler, derfor kunne jeg godt få godtgjort udgiftsmomsen, i hvert fald i følge skattemanden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du er så blevet fejlinformeret...Jørgen Olsen og Co. har ret.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Vil det sige at alt det med en udlægskonto, kun kan bruges hvis du køber fragt uden moms.

Det virker mig da lidt underligt da det mig bekendt kun er Postdanmark der sælger uden moms, eller
er jeg helt ved siden af. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen.

Jeg kan godt se hvad der står i de første 3 linier.

Men jeg skal lige fastslå at de 35,- jeg betaler for en fragt de er + moms, så prisen bliver 43,75.

Min kunde betaler jo kun de 35,- som er det faktiske udlæg jeg har, så derfor kan jeg ikke se at der er noget forkert i at jeg modregner den købsmoms på de 8,75,- i min salgsmoms på mine produkter.

de 35,- jeg giver for fragten de bliver så nulstillet af de 35,- jeg får fra kunden.

Men hvis jeg er helt forkert på den, så er det fint nok. Jeg undrer mig bare over, at en fra skat oplyser noget som er modsigende det jeg læser herinde

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)