Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalafkastordningen vs. virksomhedsskatteordningen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har en ejerlejlighed som jeg lejer ud. Mit spørgsmål går på hvilken skatteordningen jeg skal vælge og hvordan man udregner det?

Lejligheden kostede kr. 975.000 da jeg købte den og den giver et årligt bruttoresultat på ca. kr. 25.000.

Jeg er studerende på SU og har studiejob ved siden af. Allerede her tjener jeg for meget i forhold til at modtage SU. Derfor har jeg planer om at sætte pengene ind på en pension, således at jeg ikke skal betale min SU tilbage. Derfor skal de 25 t.kr. fra lejligheden helst heller ikke bevirke at jeg skal betale SU tilbage. Hvad jeg skal gøre i denne noget kringlede situation?

Mvh.

T

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thjuma:
Allerede her tjener jeg for meget i forhold til at modtage SU. Derfor har jeg planer om at sætte pengene ind på en pension, således at jeg ikke skal betale min SU tilbage

Hvis du vælger at indbetale på en pensionsordning for at nedbringe din egenindkomst i forhold til SU - så husk at der skal være tale om en arbejdsgiveradministreret pensionsordning for at det tæller med.

Som oftes anbefales kapitalafkastordningen, hvis der alene er tale om indkomst fra ejendomme, men i dette tilfælde bør du overveje om ikke virksomhedsskatteordningen (VSO) er det rigtige for dig. Dels kan du spare det for meget tjente op i VSO fremfor at indbetale beløbet på en pensionsordning.  Det næste argument er, at du som udgangspunkt er bedre stillet overfor SU ved at anvende VSO, i det du ved brug af Kapitalafkastordningen selv skal bede om at blive ligestillet som hvis du havde brugt VSO.  Det vil sige, at der er en større risiko for at SU ikke i alle tilfælde vil acceptere dine dispositioner.

Husk at du har mulighed for at omgøre dit valg efterfølgende, hvis det skulle vise sig ikke at være det optimale for dig.

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Tak for svaret.

Henrik Koudahl:
men i dette tilfælde bør du overveje om ikke virksomhedsskatteordningen (VSO) er det rigtige for dig.

- Det var også min umiddelbare tanke. Kender du tilfældigvis en revisor i Københavnsområdet, gerne en med potentiale da jeg regner med at "virksomheden" skal vokse..?

Henrik Koudahl:
Husk at du har mulighed for at omgøre dit valg efterfølgende, hvis det skulle vise sig ikke at være det optimale for dig.

- Jeg er klar over det er muligt at skifte fra kapitalafkastordningen til VSO. Men er det også muligt omvendt?

Thjuma.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thjuma:
Kender du tilfældigvis en revisor i Københavnsområdet, gerne en med potentiale da jeg regner med at "virksomheden" skal vokse..?

Prøv at tage fat i Tonny Skov Pedersen. Et særdeles aktiv Amino-medlem......

Det er muligt at skifte mellem de to ordninger i løbet af den periode, du ejer ejendommen. Der gælder nogle særlige regler for værdifastsættelse af din ejendom i forbindelse med ind- og udtrædelse af virksomhedsordningen.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

OK. Tak for det.

Jeg prøver at kontakte Tonny.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)