Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalafkastordningen vs. virksomhedsskatteordningen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har en ejerlejlighed som jeg lejer ud. Mit spørgsmål går på hvilken skatteordningen jeg skal vælge og hvordan man udregner det?

Lejligheden kostede kr. 975.000 da jeg købte den og den giver et årligt bruttoresultat på ca. kr. 25.000.

Jeg er studerende på SU og har studiejob ved siden af. Allerede her tjener jeg for meget i forhold til at modtage SU. Derfor har jeg planer om at sætte pengene ind på en pension, således at jeg ikke skal betale min SU tilbage. Derfor skal de 25 t.kr. fra lejligheden helst heller ikke bevirke at jeg skal betale SU tilbage. Hvad jeg skal gøre i denne noget kringlede situation?

Mvh.

T

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thjuma:
Allerede her tjener jeg for meget i forhold til at modtage SU. Derfor har jeg planer om at sætte pengene ind på en pension, således at jeg ikke skal betale min SU tilbage

Hvis du vælger at indbetale på en pensionsordning for at nedbringe din egenindkomst i forhold til SU - så husk at der skal være tale om en arbejdsgiveradministreret pensionsordning for at det tæller med.