Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til installation af Joomla hos Surftown - FEJL

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er simpelthen ved at få grå hår.

Jeg har fået oprettet et domæne hos Surftown og vil gerne lave min hjemmeside med Joomla. Det skal lige siges at jeg ikke er vildt rutineret til sådan noget her..

Surftown har sådan et tool, så man kan installere Joomla i en undermappe til roden, men hver gang jeg prøver at flytte installationen til roden, melder den fejl. + der er en ret besværgelig demoside.

Jeg har så derefter valgt at downloade Joomla til min computer og udloade den i roden via. Filezilla, det går super og jeg prøver at logge ind af bagvejen kaldes det vist; hesteoplysningen.dk/administrator

Jeg får så en besked med at jeg skal slette installationsmappen. Jeg har både prøvet at slette den og at omdøbe den, men uden virkning.

Når jeg prøvede at logge ind, skrev den et eller andet med et loop. Jeg læste mig så til at jeg skulle ind og ændre i configuration.php filen, hvor det var noget af det følgende der skulle ændres:

    var $ftp_root = '/hesteoplysningen.dk/';
    var $dbtype = 'mysql';
    var $host = 'mydb23.surftown.dk';
    var $user = 'galophe_galop';
    var $db = 'galophe_Oplysningen';
    var $dbprefix = 'jos_';
    var $mailer = 'mail';
    var $mailfrom = 'katrine@strudsen.dk';
    var $fromname = 'My Site';
    var $sendmail = '/usr/sbin/sendmail';
    var $smtpauth = '0';
    var $smtpsecure = 'none';
    var $smtpport = '25';
    var $smtpuser = '';
    var $smtppass = '';
    var $smtphost = 'localhost';
    var $MetaAuthor = '1';
    var $MetaTitle = '1';
    var $lifetime = '15';
    var $session_handler = 'database';

Jeg var inde og ændre oplysningerne og får nu følgende besked :

Table 'galophe_Oplysningen.jos_session' doesn't exist SQL=INSERT INTO `jos_session` (`session_id`, `client_id`, `time`) VALUES ('82863598d78b09babc0f7796935dda8d', 1, 1311534871)

Det skal lige siges at jeg endnu ikke har lavet noget som helst på hjemmesiden, da jeg gerne ville have joomla installeret først, så jeg ikke risikerer at få problemer med flytningen af hjemmesiden.

Jeg har lavet en database, som jeg kan logge på, på phpmyadmin, men har jo ingen tabeller derinde og det bør jeg vel heller ikke, når jeg endnu ikke har lavet noget på hjemmesiden?

Forresten.. lige en sidste ting.. Når jeg er inde på phpmyadmin, har jeg lige umiddelbart en database mere, der hedder information_schema, som jeg ikke selv har oprettet og som jeg ikke kan finde andre steder, den er fyldt med alt muligt?

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrine

Det ser ud til at du har fundet en løsning, får du brug for hjælp en anden gang er du være velkommen at kontakte mig.

Mvh.
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)