Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Quality Score - Skal der grines eller grædes?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Quality Score, et tiltag fra Google, der kan syntes urimeligt i mange situationer, i sær når man snakker om CPC på ord, der ikke har AdWords annoncer. Man skulle jo tro, at hvis der ikke var nogen andre annoncøre på et ord, at man fik CTR ned på 0.23kr - sådan forholder det sig dog ikke..

Men i takt med at Google har indført Quality Score, er der også blevet et stigende behov for GAP eller GAQP, så får dem af os der lever af Google''s produkter er det jo et fint og velkomment tiltag.

Hvad er din mening om Google''s nye "Skovl-flere-penge-ind-tiltag" Quality Score, og har du fiduser eller generelle metoder til at undgå en lav Quality Score?

Forslag som ikke mønter sig på at "oprette en Annonce med specifik tekst til et enkelt søgeord" helst. selvom det er det bedste i mange tilfælde...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis ikke du vil sætte kampagner op som det er bedst, ja så får du ikke det bedste resultat.

> et stigende behov for GAP eller GAQP

På ingen måde. Der er intet der tyder på at GAP''er ved mere om Quality Score end så mange andre. Jeg ser i hvert fald masser af kampagner, som er opsat af GAP''ere og som absolut ikke er opsat ordenligt.
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, du har helt ret Mikkel, man faar ikke det bedste resultat hvis man ikke saetter annoncen op som det er bedst.

Spoergsmaalet loed nu bare paa, om der var nogen der havde forslag / tips / tricks til hvordan man undgik lav Quality Score, og ikke om du syntes en GAP eller GAQP er professionel nok eller ej.

Nu er det jo ikke alle, isaer dem der har koebt sig til AdWords, og faar en liste med soegeord og taenker "Dem opretter jeg da lige selv i en annonce nu hvor jeg har faaet de 1000 clicks jeg koebte" og ender med at betale 30kr clicket grundet Quality Score fordi de opretter 100 soegeord i samme annonce som har mere eller mindre 0 relevans for annoncetekst og landingpage.

Men dit tip er "at oprette en Annonce pr soegeord og tilpasse tekst og relevans, samt landingpage til det paagaeldende soegeord"

Jeg er tilhaenger, men det er langt fra saadan de flest faar opfattelsen af AdWords annoncer idag - jeg ser tit kunder med egne annoncer, med 100+ soegeord i en annonce og forsiden til hjemmesiden som landingpage.. Og det goer ondt i Quality Scoren..


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
> Og det goer ondt i Quality Scoren..

Nemlig, men det må man leve med, eller også må man opsætte kampagnerne ordenligt. Man får ikke begge dele - sjusk og en effektiv kampagne :)

Hvis man ikke gider ændre sine landing sider kan man også bare cloake Googles adbot :)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)