Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til backup af wordpress website

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenfa:

Maelstrom:

Lytter lige med.

Hvis man har flere wp blogs på samme hotel, er det så smartest at gemme db filerne for hver blog for sig eller bare tage backup i en hel fil?

Jeg ville personligt gemme dem hver for sig, via automatisk backup en gang pr. dag/uge efter behov.

Dbh
Morten.


Hvorfor hver for sig?

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

mortenfa:

Maelstrom:

Lytter lige med.

Hvis man har flere wp blogs på samme hotel, er det så smartest at gemme db filerne for hver blog for sig eller bare tage backup i en hel fil?

Jeg ville personligt gemme dem hver for sig, via automatisk backup en gang pr. dag/uge efter behov.

Dbh
Morten.


Hvorfor hver for sig?

Hvis en fil pludselig er beskadiget eller lign, er det rart nok man ikke har samlet 10 blogs i samme fil.

Man kan vel sige det handler om at sprede risikoen. (jo, jeg kan godt selv hører det lyder helt vandvittigt, men alligevel...)

Ydermere bør man også sætte det op til automatisk backup alt efter behov, og det gøres jo alligevel pr. installation, så det er jo ikke besværligt at have filerne adskilt.

Nu kommer jeg til at lyde som den kloge onkel, og det er egentlig ikke meningen, men det er sådan jeg foretrækker det. :-)

Dbh
Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenfa:

Kasper:

mortenfa:

Maelstrom:

Lytter lige med.

Hvis man har flere wp blogs på samme hotel, er det så smartest at gemme db filerne for hver blog for sig eller bare tage backup i en hel fil?

Jeg ville personligt gemme dem hver for sig, via automatisk backup en gang pr. dag/uge efter behov.

Dbh
Morten.


Hvorfor hver for sig?

Hvis en fil pludselig er beskadiget eller lign, er det rart nok man ikke har samlet 10 blogs i samme fil.

Man kan vel sige det handler om at sprede risikoen. (jo, jeg kan godt selv hører det lyder helt vandvittigt, men alligevel...)

Ydermere bør man også sætte det op til automatisk backup alt efter behov, og det gøres jo alligevel pr. installation, så det er jo ikke besværligt at have filerne adskilt.

Nu kommer jeg til at lyde som den kloge onkel, og det er egentlig ikke meningen, men det er sådan jeg foretrækker det. :-)

Dbh
Morten.



Makes sense. Jeg plejer at have alle blogs i samme db med forskellige prefixes, og så importerer jeg til en anden db, for at sikre, at backupen er valid. Men jeg kan godt se idéen i at gå med livrem og seler. Særligt, hvis der er hyppige opdateringer på tværs af blogpaletten.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)