Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansker med firma i udlandet vil flytte tilbage til Danmark, men hvad med firmaet og skat?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par spørgsmål om flytning tilbage til Danmark når man har firma i udlandet.

Jeg er dansker som har været bosat i udlandet i snart 18 år som gerne vil flytte tilbage til Danmark.  Jeg har drevet en internet virksomhed med min mand og hans bror i Asien ... min svigermor ejer også en stor anpart.  Efter flytning til Danmark vil jeg forsat udføre arbejde i firmaet, dog vil den egentlige ledelse og drift af firmaet samt ansatte og lokaler forsat være i Asien.  

Er vi af skattemæssige årsager nød til at oprette filial eller firma i Danmark (eller andet EU land) eller hvad er den mest fordelagtige måde at opbygge firmastruktur på i vores situation?  Eller kan vi bare oplyse vores indtægt og anpart i firmaet i udlandet og betale skat deraf?  

Og hvordan kan vi undgå en kæmpe skatteregning af vores anpart i firmaet hvis vi ønsker at flytte fra Danmark igen?

Nogen anbefalinger til hvordan man finder en god revisor/advokat til at hjælpe med disse spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)