Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt? hvis ja, hvordan bogføres det så?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej.

Jeg har et lidt tricky spørgsmål, synes jeg hvertfald selv, det er garanteret logisk for jer der har styr på det. :-)

Jeg er igang med at starte et lille tøjfirma. Snart skal jeg ud og sælge mine varer til de butikker jeg helst vil ligge i (det betyder næsten alt at det er de rigtige) Så med det i mente blev jeg nødt til at tænke kreativt.

jeg er kommet frem til at jeg tager ud i butik x og og giver ham et verdensklasse-tilbud:

i februar måned 2012 får han leveret 5 style t-shirts fra mig, i alt 100 t-shirt. Men i stedet for at få en regning nu, skriver den først til ham i juni 2012 (5 mdr efter) yderligere laver vi den aftale at hvis han ikke har solgt halvdelen af de 100 t-shirts (med den pris jeg tager får han en avance der gør at når nr 50 t-shirt er solgt, så går han i 0, og dermed er der kun overskud derfra) tager jeg resten retur, og han betaler kun for dem han har solgt.

Og for at det mht. regnskabsåret skal passe lidt sammen med selve omsætning og faktisk betaling (likviditet) vil det helt klart være en fordel for mig først at skrive regningen til ham, der i juni 2012. Samtidig slipper jeg også for at arbejde med -eventuelle - kreditnotaer.

Håber det giver mening, og at der er en bamhjertig sjæl der får kæmpet sig igennem den lange tekst. :-)

Tak for din tid, mvh

Jonas, HolmesemloH
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)