Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken kontotype skal jeg oprette i banken?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

For at få et ordentligt på plads har jeg nu bestemt mig for at oprette en seperat konto i banken til firmaet (Med dankort)

Firmaet har en omsætning på under 50.000 om året, hvordan gør jeg så dette bedst?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyph3r Smurf:

For at få et ordentligt på plads har jeg nu bestemt mig for at oprette en seperat konto i banken til firmaet (Med dankort)

Firmaet har en omsætning på under 50.000 om året, hvordan gør jeg så dette bedst?

Hvis du ikke skal bruge kredit opretter du bare en standardkonto, du kun bruger til dit firma.

Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyph3r Smurf:

Tak for det!

Præcis... Dog har jeg lidt råd mht det, som jeg personligt har haft meget stor gavn af :)

Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige 2 små spørgsmål mere efter at have set din ordning :)

1. Jeg omsætter for under 50.000 og er ikke momsregisteret. Jeg kræver derfor ikke moms når jeg handler b2b, men hvad sker der når jeg modtager en betaling fra en privat?

2. Når årsregnskabet er afsluttet og pengene stadig står på erhvervskontoen, skal der så betales skat af dem? Hvis man f.eks. har tænkt sig at købe udstyr til firmaet for dem senere og ikke overføre dem til privat?

Altså kan jeg have pengen stående på erhvervskontoen uden at betale skat af dem før jeg overfører dem til privat?

Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv fundet svar på det 2. spørgsmål.

Men har fået et nyt, man kan vel ikke trække moms af varekøb når man ikke selv betaler moms? Jeg tænker mest på at der det første år næsten altid er større udgifter end indtægter og det derfor ville være en fordel at kunne trække moms fra?

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Cyph3r Smurf:

Tak for det!

Præcis... Dog har jeg lidt råd mht det, som jeg personligt har haft meget stor gavn af :)

Så simpelt, men så godt et råd!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)