Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udstationering til Singapore - skattepligtig i DK?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

På trods af dette er et site for personer med egen virksomhed, håber jeg dog på at kunne på svar på mit spørgsmål selvom min mand og jeg er alm. lønmodtagere.

Min mand skal udstationeres til Singapore i 2 år, vi har ejerlejlighed i DK og får stillet bolig (boligbudget, vi vælger selv lejligheden) til rådighed derude.

Mit spørgsmål går derfor på; skal vi betale skat i DK af vores lønindkomst i Singapore?

Jeg har læst mange artikler osv der fortæller mig at har man fast bolig i DK, skal man betale skat i DK. Men har ligeledes hørt emnet dobbeldomicil blive nævnt, hvilket jeg ikke helt forstår hvad går ud på?

Ligeledes kan jeg ikke få et entydigt svar fra hverken SKAT eller revisorer.

Jeg håber derfor der er nogle med lidt mere erfaring end mig, der kan komme med et bud på ovenstående spørgsmål.

På forhånd tak og venlig hilsen

Christina

Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Der er tale om udstationering i et lønmodtagerforhold som har en varighed på mere end 6 måneder, hvorfor i skal betale personindkomstskat i singapore. Ikke i dk. Mit svar er ud fra den forudsætning, at singapore ikke anser jer fuld skattepligtig i deres land. I har stadig fast bopæl i dk og det som hedder centrum for livsinteresser i dk. Desuden er i dk statsborgere. Så jeg antager stærkt at i vil være fuld skattepligtig til dk og at dk lemper med det beløb i tjener i singapore. Hvis det havde en varighed på mindre end 6 mdr skulle i betale dk personindkomstskat.
Dobbeltdomicil er en situation hvor 2 stater anser en fysisk person værende fuldt skattepligtig til begge stater. Det tror jeg ikke er tilfældet her
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Christina,

Skat er meget lav i Singapore - så jeg vil klart anbefale at I undgår skat i DK.

1. Sælg jeres lejlighed ( så ophører skattepligt i dk)

2. Udlej lejlighed i 3 år uopsigeligt ( begrænset skatte-pligtig i dk)

Jeg vil klart anbefale nr 1 - så I undgår bøvl med skatte-far i DK. Jeg vil også sælge lejlighed - selvom i er nødt til at dumpe prisen for at få den skippet hurtigt af.

PS. Jeg kan ikke forstå at en revisor ikke kender reglerne.

PSS Jeg kan godt forstå skat ikke kender reglerne....de jo interesse I at fange jer på det forkerte ben.

God tur.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

kundez:
PSS Jeg kan godt forstå skat ikke kender reglerne....de jo interesse I at fange jer på det forkerte ben.

Faktisk er SKAT rimelig ok at snakke med. Det er kun hvis man har noget at skjule overfor dem at de er "irriterende". SKAT har ingen interesse i at fange folk på det forkerte ben. De er bare interesseret i at alle betaler sit. Dog kan der være ting som SKAT ikke helt har styr på for de danske skatteregler kræver en doktorgrad i det meste :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina,

I vil fortsat være fuldt skattepligtig til Danmark når I bevarer jeres Bolig i Danmark. Som fuldt skattepligtig til Danmark skal I betale dansk skat af alt, hvad I tjener i Danmark eller andre steder i verden. I skal dermed fortsat betale skat i Danmark.

Bemærk at I kan friholde jeres lønindkomst fra Singapore for dansk skat, hvis jeres ophold i Singapore varer mere end 6 måneder, og I kun er i Danmark højst 42 dage pr. 6 måneder. I må ikke arbejde i Danmark. Lønindkomsten fra Singapore vil i den situation blive medregnet på normalvis i den samlede indkomst, men I skal ikke betale den skat, der vedrører den indkomst, der er fra Singapore. Reglen findes i Ligningslovens § 33 A.

/Henrik Koudahl

Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina,

Jeg har hørt om flere som bor hernede som har hus hjemme i Danmark. Så vidt jeg ved er det eneste de betaler Ejendoms skat.

Vil mene at I bare skal søge om at blive "Begrænset skattepligt", læs mere om det her: 

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1783605&vId=0

Mvh

Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Primdal:
Vil mene at I bare skal søge om at blive "Begrænset skattepligt", læs mere om det her:

Dumt når der er tale om fuld skattepligt til Danmark.....Devil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)