Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chance for investor med driftsbudget nettooverskud år 1 på 500.000 kroner?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

har sammen med en bekendt fået blod på tanden og vil starte egen konsulentvirksomhed op. begge har brancheerfaring indenfor området og rigtig gode resultater. Efter at have lavet forretningplan, etablerings og driftbudgetter og været til iværksættermøder, ser det næsten ud til, at være for godt til at være sandt. Nettooverskud år 1 på 500000 kroner!!

Til jer som har erfaringen med investering, er dette atraktivt nok. Vi låner selv pengene til et ApS i banken, men har behov for en buffer i første år. Vi vil IKKE låne i banken, selv om de er interesseret i projektet.

investor skal komme med 400.000 og være ude igen efter 4-5 år. overskudsdeling til investor på 10 procent af nettooverskudet.

Håber på mange kvalificerede svar ;)

Beskæftigelseskonsulenten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

beskæftigelsekonsulenten:

har sammen med en bekendt fået blod på tanden og vil starte egen konsulentvirksomhed op. begge har brancheerfaring indenfor området og rigtig gode resultater. Efter at have lavet forretningplan, etablerings og driftbudgetter og været til iværksættermøder, ser det næsten ud til, at være for godt til at være sandt. Nettooverskud år 1 på 500000 kroner!!

Til jer som har erfaringen med investering, er dette atraktivt nok. Vi låner selv pengene til et ApS i banken, men har behov for en buffer i første år. Vi vil IKKE låne i banken, selv om de er interesseret i projektet.

investor skal komme med 400.000 og være ude igen efter 4-5 år. overskudsdeling til investor på 10 procent af nettooverskudet.

Håber på mange kvalificerede svar ;)

Beskæftigelseskonsulenten



Har I bevist omsætningspotentialet? Eller er det projiceret ud fra forretningsplane, etablerings- og driftsbudgettet for år 1?
Hvis det er konsulentvirksomhed, hvad skal investorkapitalen bruges til?

 
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

vi har kontakter til afsætningen af ydelsen. Der er tale om udliciteringsopgaver, hvor man får kontrakt 1-2 år frem fra aftalens begyndelse. vores tal er baseret på vores nuværende job i samme område. Vi begge har behov for en bestemt indtægt som svarer til den vi har idag, så det er hvad noget af bufferen skal bruges til. udover det er der etableringsomkostninger på ca. 65.000 som ikke kan aktiveres. Mange iværksættere nedsætter deres personlige løn ved start, hvilket mange gange får konsekvenser på hjemmefronten. Dette vil vi undgå på denne måde, så fokus kan være 120 procent på virksomheden.

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I mit hoved lyder det ikke som om at i brænder for at være iværksættere, i har ikke tænkt jer at "ofre" jeres nuværende løn eller låne penge i banken for at gøre jeres projekt til virkelighed, dette er på trods af at banken faktisk gerne vil låne jer penge ? ( som jo er svært lige for tiden ) Så hvad er argumenterne for at en mulig investorer skulle ligge pengene ved lige præcis jer ? I lyder temmelig "forkælende" og vil slet ikke ofre noget udover de små penge som der skal til at stifte et ApS selskab

Tror det bliver ualmindelig svært at finde en investorer men god fornøjelse med det.

Peter R. Rasmussen

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

beskæftigelsekonsulenten:

har sammen med en bekendt fået blod på tanden og vil starte egen konsulentvirksomhed op. begge har brancheerfaring indenfor området og rigtig gode resultater. Efter at have lavet forretningplan, etablerings og driftbudgetter og været til iværksættermøder, ser det næsten ud til, at være for godt til at være sandt. Nettooverskud år 1 på 500000 kroner!!

Til jer som har erfaringen med investering, er dette atraktivt nok. Vi låner selv pengene til et ApS i banken, men har behov for en buffer i første år. Vi vil IKKE låne i banken, selv om de er interesseret i projektet.

investor skal komme med 400.000 og være ude igen efter 4-5 år. overskudsdeling til investor på 10 procent af nettooverskudet.

Håber på mange kvalificerede svar ;)

Beskæftigelseskonsulenten



Har I bevist omsætningspotentialet? Eller er det projiceret ud fra forretningsplane, etablerings- og driftsbudgettet for år 1?
Hvis det er konsulentvirksomhed, hvad skal investorkapitalen bruges til?

 


Makes sense. Dog har jeg som potentiel investor svært ved at se et godt value proposition.
Jeg skyder 400K ind og -- hvis alt går vel -- kan jeg få 4-5 x 10% af 500.000 ud. Det er halvdelen af indskudet?
Eller I regner med at betale indskudet tilbage udover forretningen også?
Det er jo høj-risiko, så længe I ikke har dokumenteret indtjening i den virksomhed, der skal investeres i...
 
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så I skal bruge en investor med 400 tkr til primært at sikre at I får udbetalt Jeres løn ?

Og investors up side er 10% af overskuddet.

De konditioner får I aldrig en investor med på.

 

Vh Tom

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Donbæk:

Så I skal bruge en investor med 400 tkr til primært at sikre at I får udbetalt Jeres løn ?

Og investors up side er 10% af overskuddet.

De konditioner får I aldrig en investor med på.

 

Vh Tom



Det tror jeg, du har ret i.

Hvorfor skulle en investor låne jer penge, når I ikke selv tror nok på idéen til at gøre det?

Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

selvfølgelig skal investor have de 400.000 tilbage og der ud over have de 10 procent overskud. overskudsdelen( glemte jeg at sige), er et skøn fra min side, dette er en af grundene til jeg har oprettet mig på sitet idag. Har en interesseret investor, han har kun hørt de store overskrifter endnu, skal have forretningsplanen uge 31, derfor vil det være rart at vide hvad der er "normal" kutyme.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som de fleste siger, vil en investor typisk gå ind i projektet, hvis I selv har investeret alt hvad I ejer. Det er nonsense, hvis du spørger mig, men ikke desto mindre meget normalt.

Som et lille dansk eksempel kan nævnes dynekongen Lars Larsen, der kun vil indskyde penge, hvis man har solgt sit hus og bil og har brugt hver en krone på sit projekt. Lige bortset fra hans søn, som ikke kan finde ud af at drive sushi-restauranter, men som Lars Larsen støtter med millioner om året. Det er ikke for at hænge Lars Larsen ud, men for at fortælle, at der er forskel på om det er ren business eller om det er familie, venner eller folk du har arbejdet sammen med professionelt.

Konsulentbranchen kan være godt, hvis det er konsulenten dine kunder køber og ikke et firma, brand, produkt, arbejdsmetode eller andet kunderne normalt køber. Hvis det er konsulenten der er omdrejningspunktet er det nemt at få kunderne med eller skaffe nye kunder. Dermed er det en branche, hvor du ikke behøver vente så længe på break-even. Jeg startede for nogle år siden et headhunterfirma og lavede de første 13 måneder en omsætning på 1,1 mill og 850k i overskud. Jeg gik så ind i en grim skilsmisse, som gjorde at jeg mistede produktivitet/fokus/motivation og i forbindelse med krisen var det sidste firmaerne tænkte på rekruttering. Men det kan sagtens lade sig gøre at skabe en succes.

Held og lykke.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I beder en investor påtage sig ca 83.3% af den finansielle risiko, mod at tilbyde ham 10% af den finansielle gevinst!?

Den case må virkelig være 250% bulletproof siden i overhovedet tror at det kan lade sig gøre..

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)