Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kinesisk firma ønsker at bruge mit domain navn

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle kloge herinde.

Jeg har modtaget en mail fra Kinesisk domain registrering, at et Kinesisk firma ønsker at bruge domainet sushiwok.  og at jeg tilsyneladende kan gøre krav på domain navn.

Egentlig er jeg lidt ligeglad om et kinesisk firma vil bruge dette; regner ikke lige med at blive international. Men det er da meget sjovt, hvis jeg virkelig kan gøre krav på et navn som andre anmoder om at bruge. Det siges jo at folk ligefrem opkøber navne i håb om at kunne handle dem senere.

Og det er da meget sjovt hvis jeg tilfældigvis har en vare som lige nu er attraktiv Surprise. Eller har jeg?

Og hvis jeg har, hvad skulle en evt. salgspris mon være?

Her mailen:

Dear Manager,

We are a Network Service Company which is the domain name registration center in Anhui, China. On July,18th,2011, We received HUNDI Company's application that they are registering the name "sushiwok" as their Internet Trademark and "sushiwok.cn","sushiwok.com.cn" ,"sushiwok.asia"domain names etc.,It is China and ASIA domain names.But after auditing we found the brand name been used by your company. As the domain name registrar in China, it is our duty to notice you, so I am sending you this Email to check.According to the principle in China,your company is the owner of the trademark,In our auditing time we can keep the domain names safe for you firstly, but our audit period is limited, if you object the third party application these domain names and need to protect the brand in china and Asia by yourself, please let the responsible officer contact us as soon as possible. Thank you!

Kind regards

Angela Zhang

Anhui Office (Head Office)
Room 1008 Shenhui Building
Haitian Road, Huli Anhui, China

Office: +86 0553 4994789
Fax: +86 0553 4994789
web: rg-net.org
web: www.rg-net.org

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er jo fedt, hvis det virkelig er sandt. Prøv da at skriv en sum, og se hvad der sker? :-)

Så længe du ikke giver dem domænet, før du har penge, kan der ikke ske så meget.

Prøv med 10.000 kr.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit selskab Sushi&Wok er registreret med domainet sushiwok.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

amano:
Mit selskab Sushi&Wok er registreret med domainet sushiwok.dk

Jaja. Men du tager jo også "kun" penge for at de får lov til at bruge sushiwok.cn sushiwok.com.cn sushiwok.asia

Skype-Wink

Det professionelle Malerarbejde kræver viden !

Malerfirmaet Nicolaj Larsen

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det helt anderledes.... de ønsker ikke at bruge dit domænenavn... derimod siger de at de kan sælge dig nogle asiatiske domæne-navne, og garanteret til en god pris ;) Slet mail'en, det er spam...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en kendt scam, de er udelukkende ude på at få dig til at betale for at købe/registrere domænenavne som du intet har at bruge til.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Desuden findes der allerede også : http://www.sushiwok.no/

Og sikkert andre sushiwokker,...

Et helt andet spørgsmål er:

Da vi startede Sushi&Wok for ca. 2,5 år siden, da var der så vidt jeg ved ingen med det navn i dk. det undersøgte jeg.

Nu er der der nærmest gået inflation i navnet... og der findes adskillelige sushiwokker nu i dk.

feks:

Cafe Sushi & Wok

King Ya Running Sushi & Wok

Ta Ke - Wok & Sushi

ichiban wok og sushi

Wok & Sushi

Lyngby Hovedgade 50, 2800Kongens Lyngby
 
SushiWOK...Køge
 
Sushi-Wok & Smørrebrød i København NV
 

Spicy Wok & Sushi -  I Herlev

 

And you name it... Sushi&Wok er åbenbart et eftertraktet ord nu om dage... Men må de det???

Ellwe må nogle kalde sig feks. stick og sushi,,, sushi n sticks,,, ect. ect... det er der ikke så mange der gør. Er det mon fordi store sticks n sushi har været ude med og forsvare sig???

 

 


 

 

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre påpeger tilbyder de at holde domæne navnene for dig, så du kan købe dem, og de prøver at presse dig til dette ved at sige de kun kan gøre det i kort tid.. ;) 

Følg søgemaskineoptimering fra denne gut

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

amano:
.But after auditing we found the brand name been used by your company. As the domain name registrar in China, it is our duty to notice you, so I am sending you this Email to check.According to the principle in China,your company is the owner of the trademark,In our auditing time we can keep the domain names safe for you firstly, but our audit period is limited,

Det er muligt, at jeg generelt er over-mistænksom overfor for alle uopfordrede henvendelser fra udlandet.

Men, når jeg nærlæser den citerede tekst, så kan jeg ikke lade være med at være kritisk overfor, hvorfor en kinesisk domæneregistrator skulle bekymre sig om, hvorvidt den kinesiske pendent til dit danske domænenavn bliver taget af en kineser eller ej.

Er dit domænenavn et internationalt og verdenskendt brand - og er domænenavnet et registreret varemærke i Kina? Hvis ikke, så tror jeg at du kan være på vej i en fælde.

Som jeg læser mailen, så er deres intention med henvendelsen, at du på et tidspunkt skal betale dem nogle penge for at "sikre" dit kinesiske domænenavn hos dem.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)