Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af sportsbutik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har altid haft en drøm om at starte min egen sportsbutik, hvilket nu skal blive en realitet. Derfor skriver jeg for at høre, om der er nogen, der har erfaringer med - eller viden om - denne branche. Jeg har oprettet mit firma hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, men er der andre (praktiske) procedurer, jeg skal igennem?

Jeg har allerede styr på, hvordan jeg vil markedsføre mig, men jeg kunne godt bruge noget hjælp til at anskaffe nogen varer. Er der nogen der ved, hvordan man køber billige varer f.eks. fodboldstøvler til sin sportsbutik? Hvilke engrosfirmaer eller grossister bruger andre sportbutikker?

Hvis du har erfaring eller viden inden for dette område, så må du meget gerne kontakte mig i dette indlæg eller sende en PM.

Fra Nyborg
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Padder

Så dit indlæg og kunne ikke lade vær med at svare på det eftersom jeg har over 9 års erfaring indenfor sports branchen. Jeg har arbejdet i Sport Master i 9 år og hvor de sidste 3 år har været som erhvervschef, så kender denne branche ud og ind på godt og ondt.

Men lad mig ta dine spg fra en ende af;

Hvis jeg var dig ville jeg melde mig ind i en kæde, så får du adgang til alle leverandørene i hele branchen og til med forhandler din kæde rabataftaler på plads for dig med fx nike/adidas/puma/select osv, som du umuligt kan gøre som lille selvstændig sportsbutik - tilmed får du kredit igennem din kæde til disse leverandør, som vil sige dit cash flow bliver bedre. (er du millionær er det selvfølelig ikke noget problem)

Hvis du ikke ønsker at være en del af en stor eller mindre selvstændig kæde, så skal du først blive kredit værdig os alle de sportsleverandør du ønsker at handle med, eller sagt med andre ord - de få leverandør som ønsker at handle med dig.

Med hensyn til at gå ind i en kæde så skal du være OBS på at en kæde som fx Sport Master er mange af varerne låst til MF (markedsføring) igennem kædens katalog - så hvis du selv vil markedsføre/brande dig i større grad, så vælg en mindre kæde hvor du har større indflydelse og ret til at sige nej til disse vare - en kæde som Sportigan kunne her være en mulighed.

Det lyder som et kanon projekt du er gået igang med, og eftersom denne branche er utrolig spændene ønsker jeg dig held og lykke.

Er der andre spg eller ting du gerne vil have svar på, stort som småt, så er du altid velkommen til at PM mig.

DBH

Rune Sejten

Indehaver af Sportconsulting.dk

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej patrick

har du fået nogle svar på dette indlæg fordi jeg har nemlig de samme spørgsmål

hilsen m

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)