Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mærkelige resultater i Analytics - Mange besøgende på enkelte indlæg med 100% afvisningsprocent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et enkelt site som viser noget gøgl i mit trafik (Google Analytics). Jeg har to artikler som handler om noget indenfor min niche.  Nu har jeg så kigget min søgetraffik igennem. Gennemsnitligt har hele siden gennemsnitligt en afvisningsprocent på 50%, hvilket er lidt på den høje side.. MEN.. Noget af det som får den op er en masse besøgende på to bestemte keywords.. De besøger siden og forlader den igen efter 2-3 sekunder.

Det er besøgende som har skrevet blog indlægets titel i Google (ikke titler du tilfældigt søger efter), søgt på det, klikker min side, og forlader igen efter maks 3 sekunder. Det er faktisk så voldsomt at de ligger #2 og #4 som de mest populære søgeord på min side!

Alle mine andre søgeord går imellem 25%-60% i afvisningsprocent, imens der er de her to blog indlæg titler som har en afvisningsprocent på 100%. Og det er >100 besøgende om måneden for begge to.

Jeg går ud fra det er en bot.. Men.. Hvorfor **** besøger den kun de sider? Og hvordan stopper jeg den?

Nogle ideer?

Thanks,
Lars 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lars

Det er jo ikke til at sige hvad eller hvem det er uden du har en IP-adresse. Scrapers (bots der stjæler dit indhold) vil typisk indenfor nogle sekunder løbe mange af dine sider igennem. Spammers vil jo nok skrive en kommentar - hvis de kan det.

Er det kun en enkel side er det overkommelig at lægge en programstump ind på siden der fanger deres IP-adresse og User Agent, og sender disse oplysninger til dig i en mail.
Ud fra User Agent kan man som regel se om det er en seriøs bot, ellers kan man søge på G efter "who is IP-adresse". Får du som de første i søgningen "Stop forum spam" eller "Project Honey pot" - ja så er det en "bad bot" eller en "bad kid".

Er det uønsket trafik kan du i .htaccess spærre for IP-adressen.
Jeg har koden i PHP der fanger ovenstående oplysninger og sender dig en mail, ellers kan den nok også findes på nettet hvis du ikke bruger PHP.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kigger lige med her.......

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)